Senking av 900ST 95
Moderator: Moderatorer
Senking av 900ST 95
hei.
Jeg lurte på om man var nødt til å skifte dempere hvis man senker bilen ca 3cm? Jeg har rimelig bra dempere og har lyst til å senke bilen litt, men jeg er student og pengeboka er ofte tynn på denne årstiden
mvh
--
#Vilhelm
Jeg lurte på om man var nødt til å skifte dempere hvis man senker bilen ca 3cm? Jeg har rimelig bra dempere og har lyst til å senke bilen litt, men jeg er student og pengeboka er ofte tynn på denne årstiden
mvh
--
#Vilhelm
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Senking av 900ST 95
Kva demparar har du då?vilhelm skrev:Jeg lurte på om man var nødt til å skifte dempere hvis man senker bilen ca 3cm? Jeg har rimelig bra dempere og har lyst til å senke bilen litt, men jeg er student og pengeboka er ofte tynn på denne årstiden
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Vel, eg hadde kjøpt nye demparar hadde eg vore deg. Kjøpte meg sjølv Bilstein Sport til min 900 (av rette typen), fjørene eg kjøpte senkar vel ca. 25mm iforhold til ein vanlig 900. Og om demparane er frå 95 er vel dei ikkje akkurat nye...Anonymous skrev:mente rimelig nye dempere. Originale regner jeg med, har akkurat kjøpt bilen.
vh
Det er vel gule Koni som er anbefalt til din GM900. Sjekk med Speedparts på prisar, kanskje du får råd alikavel når du ser prisane...
Jeg er er nok klar over at det er å anbefale å kjøpe nye koni eller bilstein, men mitt spm. var om man er NØDT til å bytte demperne samtidig? Demperbytte tenkte jeg på utpå sommeren... kan ikke kjøpe alt på en gang.
og til deg hjelle; demperene er rimelig nye, altså ikke fra 95. Det er bare det at det ikke er jeg som har byttet dem, og de virker rimelig "myke og slappe" så jeg regner med det er originale dempere som er montert.
--
#Vilhelm
og til deg hjelle; demperene er rimelig nye, altså ikke fra 95. Det er bare det at det ikke er jeg som har byttet dem, og de virker rimelig "myke og slappe" så jeg regner med det er originale dempere som er montert.
--
#Vilhelm
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Somsagt, det går å køyre utan å skifte demparar samtidig, men det er ikkje å anbefale. Sidan demparane dine er mjuke og slappe, kan det vere feil demparar også, kanskje det er sett i demparar til vanlig 900 istaden for 900t. Men alt er då relativt...Anonymous skrev:Jeg er er nok klar over at det er å anbefale å kjøpe nye koni eller bilstein, men mitt spm. var om man er NØDT til å bytte demperne samtidig? Demperbytte tenkte jeg på utpå sommeren... kan ikke kjøpe alt på en gang.
--
#Vilhelm
Men hadde eg vore deg hadde eg venta til du får råd til å kjøpe heile greia på ein gong. Vert sikkert lettare å montere også.