har slitt med og få "fart" på saaben siden jeg kjøpte den. Ladetrykket er der det skal tror jeg, i alle fall i følge den orginale turbo måleren. men det dabber liksom av etter turbo rykket. Tror dette kan være turboen og skal prøve skifte den. Det jeg heller er veldig usikker på er hvoror magnetventilen tikker når jeg skrur på tenningen men opphører når jeg trykker inn bremsen. Har prøvd og målt motstanden over magnetventilen og den er som den skal. har hørt at bremelyset spiller en rolle i apc opplegget men vet ikke hva jeg må feilsøke. Det er også cruse controll på bilen noe som bare gjør meg mere fovirra.
noen som kan forklare hvordan jeg blir kvitt klikingen ?
dette er en 86 T8. Håper på svar
problemer med ladetrykk, og900 T8
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hei! Jeg forandret topicen din til noe som er mer beskrivende enn "problemer". Se også reglene for posting.
Hvis MV tikker en kort stund når du skrur på tenninga så skal den gjøre det. Hvis den tikker konstant, så prøv å bytte trykkgiver, evt mål at det ikke er kabelbrudd til denne.
Hvis MV tikker en kort stund når du skrur på tenninga så skal den gjøre det. Hvis den tikker konstant, så prøv å bytte trykkgiver, evt mål at det ikke er kabelbrudd til denne.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan