Hei.
Har i den senere tid registrert at det avogtil kommer noen små dråper med olje på asfalten hvis bilen har stått en stund.. hvor er det logisk at disse lekkasjene kommer fra? kan det være fordi det nærmer seg tid for oljeskift? (7000 km/7 måneder hittil) skal jo byttes hver 6 måned. Eller kan det være noe pakningsstyr? eller noe virkelig dyrt å fikse? girkassen er helt fin å gire med, bortsett fra at avogtil kan man dra spaken laaangt til høyre uten å dra i den revers-greia, men dette er jo et kjent saab-problem. (liten tapp som slites etterhvert)
mvh oddi
lekkasjer?
Moderator: Moderatorer
lekkasjer?
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
Re: lekkasjer?
girkassen er helt fin å gire med, bortsett fra at avogtil kan man dra spaken laaangt til høyre uten å dra i den revers-greia, men dette er jo et kjent saab-problem. (liten tapp som slites etterhvert)
mvh oddi[/quote]
HEI, tappen er justerbar, ta av hele girspaken, tre skruer rundt kula under gummibelgen. På stangen under kula er det en låsesplint, ta av denne splinten og drei tappen (som er gjenget) utover til den blir forlenget "sånn passe". Sett inn igjen låsesplinten (som låser tappen).
Sett alt på plass og kjør en testrunde. Personlig måtte jeg gjøre denne operasjonen to ganger da jeg var for beskjeden med å skru tappen utover. Det hele kan gjøre på 15 minutter.
Lykke til.
Macgeier
mvh oddi[/quote]
HEI, tappen er justerbar, ta av hele girspaken, tre skruer rundt kula under gummibelgen. På stangen under kula er det en låsesplint, ta av denne splinten og drei tappen (som er gjenget) utover til den blir forlenget "sånn passe". Sett inn igjen låsesplinten (som låser tappen).
Sett alt på plass og kjør en testrunde. Personlig måtte jeg gjøre denne operasjonen to ganger da jeg var for beskjeden med å skru tappen utover. Det hele kan gjøre på 15 minutter.
Lykke til.
Macgeier