Bytte plass p? batteriet

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar
Bil: Ingen for tiden.
Sted: Stavanger

Bytte plass på batteriet

Legg inn av Anders N95 » 27 apr 2003, 10:51

Har tenkt å skifte ut hele eksosanlegget og tenkt da og flytte batteriet og gå til anskaffelse av speedparts fremre potte som unngår den brå svingen i potta. Noen som har erfaringer med dette? Får man virkelig så mye ut av å bytte denne? Tenkte å plassere batteriet i bagasjerommet. Hvor er det da best å legge ledningen?
Vørterøl og svisker!!

Brukeravatar
Anders N95
1.2 bar
1.2 bar
Bil: Ingen for tiden.
Sted: Stavanger

Legg inn av Anders N95 » 27 apr 2003, 10:53

Det er forresten en 86' 900 T-8 det er snakk om...
Vørterøl og svisker!!

Brukeravatar
[email protected]
MAX BOOST
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: Bytte plass på batteriet

Legg inn av [email protected] » 28 apr 2003, 22:55

Anders95 skrev:Har tenkt å skifte ut hele eksosanlegget og tenkt da og flytte batteriet og gå til anskaffelse av speedparts fremre potte som unngår den brå svingen i potta. Noen som har erfaringer med dette? Får man virkelig så mye ut av å bytte denne? Tenkte å plassere batteriet i bagasjerommet. Hvor er det da best å legge ledningen?
hei.. jeg har batteribøy som de kaller det..
hester kommer jo ann på hvor mange du har fra før men en 6-7 hester er vel ikke urealistisk TROR JEG.

anngående og legge det i bagasjerommet tror jeg det er den beste løsningen, jeg personlig har senket batteriet under bøy'en, så det på en måte stikker under bilen, veldig knotete hvis du skrur mye, men jeg har anlegg baki bilen så jeg får ikke plass til batteri bak..

legg kablene på høyre siden (når du sitter i bilen) under dashbordet på høyre side, så løsner du lista under døra, men ikke legg den under der. Legg den nede ved kanten av setet. Så bakover ved siden av baksetet og vips, du er i bagasjerommet:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar