Skifte av olje i girkasse

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Skifte av olje i girkasse

Legg inn av Hjelle, N6 » 22 apr 2003, 19:00

Nokon som har eit sleggetips her?
900-en er so ny at SAAB har tetta alle hol for fylling og tapping ser det ut som. Nokon som har skifta olje på ei nyare 900 kasse :?:

Møttemjøl racing
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Sula MR

Legg inn av Møttemjøl racing » 23 apr 2003, 08:10

Jepp! Løys skruane på dekselet bak på diff-huset, slik at oljen sipar ut. En fordel om bilen er oppjekka framme slik at all oljen renn attover til diffen. Også en fordel om kassa er varm - tynn olje. Fyll so på 2,5-3 liter vanlig Saab 10-40 mineralsk motorolje, sjekk peilepinnen på fyllepluggen. Kjøyr ein tur, og sjekk nivå igjen. Passelege intervall for gearoljebytte er ein gong annakvart år/evt. 40.000 k, alt ette kva som kjem først. Du må huske å bytte kjølevæske også, minst like viktig som gearoljeskift. Kjølevæska må bytast annakvart år, her er tid meir viktig enn km. Korrosjon i kjølekanalar og radiator vært resultatet viss ikkje dette blir gjort, medfører tidligere skifte av toppakning, radiator, varmekran +++ Det er og lurt å skifte oljen/væska på servostyringa. Her er samme intervall som for gearolje fornuftig. Kan redde servostyringa frå det ordinære havariet rundt 200K. Ei styring som sat i gamle bilen min gjekk 300K uten eit einaste feilslag etter denne resepten. Ellers er bremsevæska fornuftig å skifte når ein montera nye klossar. Som ein liten huskeregel. Motoroljeskift er so basalt at det trur eg du har kontroll på, men likar du godt motoren din so gjeng han på full synt. Mobil1 eller Saab Turbo oil (samme som Mobil1 visstnok) med 10K intervall, filterskifte annakvar gang. 20K er tilstrekkelig viss bilen blir kjøyrt varsamt, men då sammen med filterskifte. Ellers kan det nemnast at indre drivledd (tripoidledd) bør fettast opp ein gong i blant. Dette gjer an enkelt ved å løyse belgen (gjer godt reint først) og presse inn nytt langfibra drivleddfett (får i Puskhola). Hadde det vorte gjort på bilen min, so hadde eg spart meg to daga med skruing i påska. Resten av bilen vedlikehaldast best ved å gløtte til Saabs serviceoppsett. Lykke til!!

Børre N17
MAX BOOST
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 23 apr 2003, 12:41

På STCS forumet har dette med vanlig mototrolje på gearkassa vært oppe en antall ganger. De fleste der er enige om at det ikke er det beste, men en spes gearolje fra QuakerState (2105 eller noe sånt, har det ikke foran meg i skrivende stund)
Sist redigert av Børre N17 den 23 jul 2003, 15:44, redigert 1 gang totalt.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 apr 2003, 14:08

Møttemjøl racing skrev:Jepp! Løys skruane på dekselet bak på diff-huset, slik at oljen sipar ut. En fordel om bilen er oppjekka framme slik at all oljen renn attover til diffen. Også en fordel om kassa er varm - tynn olje. Fyll so på 2,5-3 liter vanlig Saab 10-40 mineralsk motorolje, sjekk peilepinnen på fyllepluggen. Kjøyr ein tur, og sjekk nivå igjen. Passelege intervall for gearoljebytte er ein gong annakvart år/evt. 40.000 k, alt ette kva som kjem først. Du må huske å bytte kjølevæske også, minst like viktig som gearoljeskift. Kjølevæska må bytast annakvart år, her er tid meir viktig enn km. Korrosjon i kjølekanalar og radiator vært resultatet viss ikkje dette blir gjort, medfører tidligere skifte av toppakning, radiator, varmekran +++ Det er og lurt å skifte oljen/væska på servostyringa. Her er samme intervall som for gearolje fornuftig. Kan redde servostyringa frå det ordinære havariet rundt 200K. Ei styring som sat i gamle bilen min gjekk 300K uten eit einaste feilslag etter denne resepten. Ellers er bremsevæska fornuftig å skifte når ein montera nye klossar. Som ein liten huskeregel. Motoroljeskift er so basalt at det trur eg du har kontroll på, men likar du godt motoren din so gjeng han på full synt. Mobil1 eller Saab Turbo oil (samme som Mobil1 visstnok) med 10K intervall, filterskifte annakvar gang. 20K er tilstrekkelig viss bilen blir kjøyrt varsamt, men då sammen med filterskifte. Ellers kan det nemnast at indre drivledd (tripoidledd) bør fettast opp ein gong i blant. Dette gjer an enkelt ved å løyse belgen (gjer godt reint først) og presse inn nytt langfibra drivleddfett (får i Puskhola). Hadde det vorte gjort på bilen min, so hadde eg spart meg to daga med skruing i påska. Resten av bilen vedlikehaldast best ved å gløtte til Saabs serviceoppsett. Lykke til!!
OK. Vanskelig å skifte giroljen BTW? (Vanskelig å kome til eller?)
Ang oljebytte so brukar eg å bytte før sommaren, og før vinteren, slik at det vert ein gong i halvåret. Og det er naturligvis Mobil1 5W50 heilsyntetisk som går på. Filter er so billig (40kr) at det vert også bytta kvar gong.
Ellers har eg planar om å fylje serviceane, sidan dei andre er fyllde.

Kjøleveska skulle eg til å bytte i fjor, men det vart ikkje noko av grunna at den var bytta for kort tid sidan, men eg tek sikte på å ta det i sommar ein gong. Er det BTW berre å opne krana til høgre nede på radiatoren (det var vel ein umbraco, nokon som veit størrelse?), og evt. spyle systemet?

Korleis vert servoolja bytta då? Finns det nokon avtappningsplugg her?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 apr 2003, 14:08

Børre N17 skrev:På STCS forumet har dette med vanlig mototrolje på gearkassa vært oppe en antall ganger. De fleste der er enige om at det ikke er det beste, men en spes gearolje fra QuakerState (2175 eller noe sånt, har det ikke foran meg i skrivende stund)
Kvar kan den QS oljen kjøpast?

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 23 apr 2003, 14:57

For kjøpt QuakerState motor olje på Torshov bilrekvisita. Vet ikke hvilken type de har inne, men de skaffer vel det meste.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Møttemjøl racing
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Sula MR

Legg inn av Møttemjøl racing » 23 apr 2003, 15:11

Boltane bak på kassa er lette å nå. For å tappe av kjølevæska må tappepluggen nere til høgre på radiatuten skruast opp, tappepluggen i blokka under eksosmanifolden på et støpt aluminiumshus må ut samt at varmekrana åpnast. Etter at det har rent frå seg kan systemet spylast. Enklast ved å fylle reint vatn, kjøyre varmt og tappe ner igjen. Evt. kan man spyle oppover fra tappehola med ein slange. Loket i eksp. kammeret må vere ope. Et tips er å løyse slangane som gjeng til varmeapp. og spyle nedafra og opp for å få ut kjølevæske i varmeapp. registeret. Dette er høgst nødvendig om du tenker å bytte til den nye Glykolen (rosa) som Saab selg no. Den er nemlig ikkje blandbar med ordinær glykol. (klumpar seg, og tettar radiatuten). Bruk for all del minst 50-50 blanding glykol/vatn, aller helst 60glykol/40vatn for å sikre korrosjonshindring og smøring av vannpumpa. Servo oljen må drenerast ved å løyse ei av trykkledningane nere på styreventilen på tannstanga. Løys loket på beholdaren, so renn væska lettare ut. Sving so (oppjekka bil) frå utslag til utslag, motoren selvfølgelig ikkje i gang, til at styringa har tømt seg for væske. Skru so tilbake trykkledninga, gjer godt reint først, og fyll på væske i behalderen. Start motoren, bilen framleis oppjekka, og sving fra utslag til utslag for å lufte systemet. Fyll kontinuerlig etter med væske til luftinga er ferdig for å halde rett nivå i tanken. Då skal den jobben vere gjort. Om du kjøpe ei Haynes bok, evt. Saab sine egne verkstadshåndbøker, so stend det meste der. Du verden kor godt hjelpt eg har vore mange gangar av dei. Dessuten veit an Malvin eller an Dagfinn innpå Ødegård ein god grand andre ting so e nyttigt å vete for ein Saab-sjåfør.

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 apr 2003, 20:33

Møttemjøl racing skrev:Boltane bak på kassa er lette å nå. For å tappe av kjølevæska må tappepluggen nere til høgre på radiatuten skruast opp, tappepluggen i blokka under eksosmanifolden på et støpt aluminiumshus må ut samt at varmekrana åpnast. Etter at det har rent frå seg kan systemet spylast. Enklast ved å fylle reint vatn, kjøyre varmt og tappe ner igjen. Evt. kan man spyle oppover fra tappehola med ein slange. Loket i eksp. kammeret må vere ope. Et tips er å løyse slangane som gjeng til varmeapp. og spyle nedafra og opp for å få ut kjølevæske i varmeapp. registeret. Dette er høgst nødvendig om du tenker å bytte til den nye Glykolen (rosa) som Saab selg no. Den er nemlig ikkje blandbar med ordinær glykol. (klumpar seg, og tettar radiatuten). Bruk for all del minst 50-50 blanding glykol/vatn, aller helst 60glykol/40vatn for å sikre korrosjonshindring og smøring av vannpumpa. Servo oljen må drenerast ved å løyse ei av trykkledningane nere på styreventilen på tannstanga. Løys loket på beholdaren, so renn væska lettare ut. Sving so (oppjekka bil) frå utslag til utslag, motoren selvfølgelig ikkje i gang, til at styringa har tømt seg for væske. Skru so tilbake trykkledninga, gjer godt reint først, og fyll på væske i behalderen. Start motoren, bilen framleis oppjekka, og sving fra utslag til utslag for å lufte systemet. Fyll kontinuerlig etter med væske til luftinga er ferdig for å halde rett nivå i tanken. Då skal den jobben vere gjort. Om du kjøpe ei Haynes bok, evt. Saab sine egne verkstadshåndbøker, so stend det meste der. Du verden kor godt hjelpt eg har vore mange gangar av dei. Dessuten veit an Malvin eller an Dagfinn innpå Ødegård ein god grand andre ting so e nyttigt å vete for ein Saab-sjåfør.
OK. Takker for tips.
Har Haynes-bok, men føler at triksa ikkje står der, som dei garva SAAB-mekanikarane kan. Men eg har då bra backup med gamlingen (har vel hatt SAAB i 20 år tilsammen), og i nå Roppen... ;)

B.Elle N126
1,5 bar
1,5 bar
Medlemsnummer: 126
Navn: Børge Elle
Sted: Oslo

Servo-olje..

Legg inn av B.Elle N126 » 24 apr 2003, 12:32

mange gode tips her.. Hvordan skifte servo-oljen ? er det en tappeskrue et sted?
Børge Elle N126
2003 9-3
1991 og900 prosjekt
1997 CSE 9000
EX
2006 9-5

Brukeravatar
[email protected]
MAX BOOST
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av [email protected] » 29 apr 2003, 20:21

bilder hadde vært fint.. går det foresten an å legge inn bilder?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar