Tenningsbank, 9-5 med PPC, steg 1
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
900 T16 (slik som eg har) skal ha BCP7EV orginalt, dette er platinapluggar. Eg, og sikkert monge andre også, køyrer på BCP7ES.
Når eg starta mi søken etter kva forskjelen var på desse pluggane, fikk eg til svar at EV-pluggane heldt lengre enn ES-pluggane, men sidan ES-pluggane vert slitt fortare enn EV-pluggane vert kostnaden ca. lik.
Det er vel slik med nyare SAAB også, at ein standardbil klarer seg lenge med ES-pluggane mellom to sørvisar, medan ein trimma bil (eom i SAAB sin org. trimsats) må en bruke EV-pluggane for at pluggane ikkje skal ta sltt mellom sørvisane.
Nokon som veit om det er ES eller EV som anbefalt til dei nyare 2.3l-maskinene?
Når eg starta mi søken etter kva forskjelen var på desse pluggane, fikk eg til svar at EV-pluggane heldt lengre enn ES-pluggane, men sidan ES-pluggane vert slitt fortare enn EV-pluggane vert kostnaden ca. lik.
Det er vel slik med nyare SAAB også, at ein standardbil klarer seg lenge med ES-pluggane mellom to sørvisar, medan ein trimma bil (eom i SAAB sin org. trimsats) må en bruke EV-pluggane for at pluggane ikkje skal ta sltt mellom sørvisane.
Nokon som veit om det er ES eller EV som anbefalt til dei nyare 2.3l-maskinene?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Tek ein liten reply sjølv...
Ser at SAAB har to forskjellige anbefalingar ved trim.
Dette gjeld 2.0 motoren som vart levert med orginal trimsats dette gjeld, altså rundt 190hk.
For opp til M00 gjeld dette: om dysene (innsprutningsventilar, reknar med det er dyser som er meint) er raude skal BCP R6 ES-11 brukast, om det er grøne dyser skal PFR 6H-10 brukast. På M01 skal det alltid brukast PFR 6H-10. Pluggane er av NGK-fabrikat, selfølgelig.
Treng nødvendigvis ikkje vere korrekt plugg for BSR-trim, men kontaktar du enten BSR eller Speedparts Norway burde dei svare deg på kva som er rett.
Ser at SAAB har to forskjellige anbefalingar ved trim.
Dette gjeld 2.0 motoren som vart levert med orginal trimsats dette gjeld, altså rundt 190hk.
For opp til M00 gjeld dette: om dysene (innsprutningsventilar, reknar med det er dyser som er meint) er raude skal BCP R6 ES-11 brukast, om det er grøne dyser skal PFR 6H-10 brukast. På M01 skal det alltid brukast PFR 6H-10. Pluggane er av NGK-fabrikat, selfølgelig.
Treng nødvendigvis ikkje vere korrekt plugg for BSR-trim, men kontaktar du enten BSR eller Speedparts Norway burde dei svare deg på kva som er rett.
- SPEEDPARTS N327
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N327
- Navn: Speedparts Norway
- Bil: Norges raskeste SAAB
- Sted: Kjeller Vest 1 - 3
- Kontakt:
Speedparts
Heisan.9-5 2,0tE skrev:Nordic Uhr er det noe helt annet en BSR?
Kanskje det lønner seg å bestille trimm der......
Til dere i Speedparts det dere selger er det BSR eller??
Vi selger programvare ifra BSR/Speedparts.Hvor har du kjøpt din oppgradering ?, alt salg i Norge ifra BSR går igjenom Norske forhandlere.
Kontakt plassen som har levert og programert din bil, er dette gjort hos BSR i sverige, må du nok ta turen dit for hjelp.
Mvh
Speedparts
Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no
www.speedparts.no
-
- 2.0 bar
Har ikke tenkt å drive reklame for noe/noen, men vil du ha en morsom bil samt problemfritt bilhold ?
Ta da kontakt med Speedparts Norge, FØR du kjøper noe et eller annet sted. Bestill så hos Speedparts Norge, de bestiller og du møter opp hos de, de monterer og FØLGER OPP i ettertid. Du kan glede deg over morsom/fin bil.
Men til dere som synes at livet er alt for enkelt. Kjøp "ting" andre steder!!
Til alle (Speedparts-kunder), ha en fortsatt god og problemfri dag.
Ta da kontakt med Speedparts Norge, FØR du kjøper noe et eller annet sted. Bestill så hos Speedparts Norge, de bestiller og du møter opp hos de, de monterer og FØLGER OPP i ettertid. Du kan glede deg over morsom/fin bil.
Hilsen Ole-P. N-154
Mitt liv er alt for enkelt, men allikevel er jeg glad og blidOle-P skrev:Har ikke tenkt å drive reklame for noe/noen, men vil du ha en morsom bil samt problemfritt bilhold ?
(så alt er ikke så svart og hvitt som innlegget ovenfor antyder)
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
-
- Sted: Emmaboda (Sweden)
- Kontakt:
Din bil går bra Ole-POle-P skrev:Til alle dere som nå har blitt redde! (på bilene sine vegne):
Jeg har en 9-5 -04 mod., her er det montert Speedparts steg 3 + 3"eksos fra turbo og helt bak + open air + m.m.m.
Bilen har nå gått 30`og alt fungerer veldig bra
Men jeg skifter olje og plugger hos Speedparts hver 10`km, og har tro på at jeg får igjen for det i det lange løp. (Ole og Bent skifter jo dette i løpet av den tiden det tar å røyke et par sigaretter, samt koseprate litt)
98 oktan er en selvfølge. Man vil da ha max effekt og redusert forbruk.
Så bare stå på, trim og få mer glede av bilen!!
Jag ska trimma mycket mer i vinter så får vi testa igen mot varandra till påställningsträffen till våren om du kan komma.
Ps Tackar för senast och hoppas på fler träffar ihop.
Mvh Patrik 2540stcs
- Frode N220
- 1,5 bar
- Sted: Stjørdal
Re: Speedparts
Speedparts Norway skrev:Heisan.9-5 2,0tE skrev:Nordic Uhr er det noe helt annet en BSR?
Kanskje det lønner seg å bestille trimm der......
Til dere i Speedparts det dere selger er det BSR eller??
Vi selger programvare ifra BSR/Speedparts.Hvor har du kjøpt din oppgradering ?, alt salg i Norge ifra BSR går igjenom Norske forhandlere.
Kontakt plassen som har levert og programert din bil, er dette gjort hos BSR i sverige, må du nok ta turen dit for hjelp.
Mvh
Speedparts
Ja, ja sånn går no dagan.BSR: 2004-10-03 09:58
Hej Frode A Dyngeland,
Spickning kan uppstå utav väldigt många saker är det den senast uppdateringen av vevhusventilationen på din bil
Med vänliga hälsningar /BSR
Ditt medelande: 2004-10-03 10:36
Ja, den ble modifisert på service...
BSR: 2004-10-03 21:23
Hej Frode A Dyngeland,
Bäst är att lämna din bil till din verkstad för felsökning. Hittar inte din verkstad felet är du naturligtvis välkommen att boka tid hos oss.
Ditt medelande: 2004-10-04 15:23
Finns det en verkstad i min del av Norge?
BSR: 2004-10-04 18:53
Hej Frode A Dyngeland,
Det tror jag säkert, Saab har verkstäder i hela Norden.
Ditt medelande: 2004-10-05 21:37
Bilen har nettopp vært på et Saab merkeverksted. De kunne ikke finne noe feil. Dette var med originalprogram.
Med PPC, steg 1 inne knitrer det.
Men, da deres s k Support ikke gir mye tips og støtte, har jeg fått et tips fra Speedparts i Norge. Bytt ut de originalt foreskrevne BCPR6ES-11 med BCPR7ES-11!!!
Dette skal jeg prøve, og dere skal får svar om det har effekt - så kanskje dere kan hjelpe ved fremtidige henvendelser...
Speedparts: PPC'n er levert direkte fra BSR til min adresse i Sverige. Billigst slik og ingen anerkjente forhandlere i Trondheimsområdet.
Man forklarer så BSR at man nå har gjort som de sier:" Du måste lämna inn din bil på en verkstad. Om bla, bla er du välkommen at boka til hos oss." Det vil si, bilen har vært hos merkeverksted.
Til tross for dette, fortsetter "God dag mann økseskaft"-svarene.
Dette viste seg forøvrig på service: i instruksjonsboka til bilen står det at den skal ha BCPR7ES. Men allerede så tidlig som i 98 kom det en T.O. på at det skulle benyttes BCPR6ES.
Altså har bilen min alltid hatt feil plugg i f t det våre venner i SPEEDPARTS anbefaler, både før og etter service.
Jeg beklager derfor dette som jeg tidligere uttalte i denne tråden:
Det har altså kommet en endring.Ikke for å kritisere, men. BCPR7ES er den "originale" pluggen for alle 4-syl maskiner unntatt 2,0 m orig trimsats som skal ha platinabelagte plugger... I allefall i h t instruksjonsboka.
Nå skal jeg sette inn 7'ere så snart min lokale Mekonom har fått dem.
Tilbakemelding vil da følge huksenfluks.
(Den som hadde bodd nærmere Ole og Bent! )
Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
- Frode N220
- 1,5 bar
Re: Javel
Da BCPR7ES-11 pluggene på plass.Bent N208 skrev:Trimmet SAAB 95/93 = BCPR7ES-11
Mvh
Bent
Tenningsbank? Ikke som jeg kan høre i alle fall!
Skulle ønske at BSR hadde like gode råd og tips Speedparts.
Nok en gang; takk Speedparts!
Frode N220
M60 Saab 93F
M60 Saab 93F
- Frode N220
- 1,5 bar
Nei, ingen seter.
Bilmodellen må være typegodkjent med setene for at de skal være lovlige. Så det går nok ikke med noen "hobby-løsning", som f eks å sette inn fra en Volvo eller Merc.
Har snakket med importøe og svenske forhandlere, men ingen kan bekrefte at det finnes slike seter...
Det blir vel å gå over til et annet merke i GM-familien !
Bilmodellen må være typegodkjent med setene for at de skal være lovlige. Så det går nok ikke med noen "hobby-løsning", som f eks å sette inn fra en Volvo eller Merc.
Har snakket med importøe og svenske forhandlere, men ingen kan bekrefte at det finnes slike seter...
Det blir vel å gå over til et annet merke i GM-familien !
Frode N220
M60 Saab 93F
M60 Saab 93F