Har en 900 T16V 1987 mod. Skulle bytte bensinfilteret som sitter opp under bakakselen. Fikk løs den ene bayonett koblingen på "inn-siden" til filteret. "ut-siden" derimot fikk jeg ikke til. Jeg får vridd skruen rundt og holdt imot på selve filteret. Skrudde bolten rundt flerfoldige ganger, men den kom ikke lenger ut. Det kan virke som om gjengedelen inne i filteret har løsnet og går rundt inne i festet sitt i filteret.
Har noen hatt lignende problemer og en løsning på det? Tenkte også å ta ut bensinslangen fra nippelen på "ut-siden" av filteret og få det ut for å sette det i en tvinge for å få løsnet den, men er veldig usikker på om jeg får på slangen igjen. Den er av noe hardplast og ser nesten ut som om den er krympet på. Har jeg først skjært den av så er jeg jo nødt til å finne på noe så jeg tør ikke begi meg ut på dette før jeg er sikker på å få den på igjen.
Bensinfilter bytte OG900
Moderator: Moderatorer
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Bensinfilter bytte OG900
Plasten i bensinslangen er krympet på ja. Jeg har vært borte i dette, og måtte skjære over enden av bensifilteret med en baugfil for å få ut bolten. jeg har også en gang klart å få en knekk på bensinrøret, slik at det gikk lekk. Da skar jeg røret tvert av, og festet en bensinslangebit over, og brukte slangeklemmer. Det holdt fint det.
"Alt" fra totakt til turbo
Mostra
Takk for svar. Det var noe slikt jeg så for meg også. Tanken var å få satt filteret i en tvinge og skjære det opp for å få ut bolten.
Klarte du å skjære det over og få ut bolten mens det satt oppunder bakakselen? Ser også kanskje for meg å sette på en seriøs vannpumpetang og klemme rundt festet og så dra bolten rundt?
Alle disse "voldsløsningene" krever jo at jeg får det nye på plass igjen etterpå så jeg ønsker å være sikker på at det er mulig før jeg går løs på den og blir sittende uten filter og skjegget fullt av postkasser.
Takk for svar. Det var noe slikt jeg så for meg også. Tanken var å få satt filteret i en tvinge og skjære det opp for å få ut bolten.
Klarte du å skjære det over og få ut bolten mens det satt oppunder bakakselen? Ser også kanskje for meg å sette på en seriøs vannpumpetang og klemme rundt festet og så dra bolten rundt?
Alle disse "voldsløsningene" krever jo at jeg får det nye på plass igjen etterpå så jeg ønsker å være sikker på at det er mulig før jeg går løs på den og blir sittende uten filter og skjegget fullt av postkasser.
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Filteret mitt satt ikke på bakakselen, men på innerskjermen (var en 88 900i) Men det er samme filteret og koplinger.
Holdt filteret fast med en stooooor tang.
Holdt filteret fast med en stooooor tang.
"Alt" fra totakt til turbo
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N210
- Navn: Knut
- Bil: Aero 900 88 mod
Hei
Har plagdes med det samme du beskriver på min T16 87 mod. Der bake er det ikke akkurat godt med plass + fullt av dritt. Slik at da jeg ble tilstrekkelig plaget flyttet jeg heller frem filteret til inner skjermen ved luftfilteret. Trakk også opp ny hel bensinslange fra pumpen og frem til filteret. Er jo ikke lange jobben når man letter på listene som klemmer ned dørkmatten. I allefall kvitt allle fremtidige problemer og full oversikt over filteret.
N210
Har plagdes med det samme du beskriver på min T16 87 mod. Der bake er det ikke akkurat godt med plass + fullt av dritt. Slik at da jeg ble tilstrekkelig plaget flyttet jeg heller frem filteret til inner skjermen ved luftfilteret. Trakk også opp ny hel bensinslange fra pumpen og frem til filteret. Er jo ikke lange jobben når man letter på listene som klemmer ned dørkmatten. I allefall kvitt allle fremtidige problemer og full oversikt over filteret.
N210