Har 7 mil till kalmar och då kör jag i 80-90 kmhOle-P skrev:Patrik,
jeg har aldri sett deg kjøre "blandat kjørning".
Det er jo kun full gass hele tiden...!!
Så en kväll är 14 mil lungn långfärd + 1 mil full gas och det går åt mellen 30-40 liter
Moderator: Moderatorer
1 SID nullstiller seg IKKE selv. Jeg nulla ut i des i fjor og etter påske i år. Snittforbruk vinterkjøring (70% 2-3 km turer resten langkjøring, litt oppvarmingstomgangskjøring - FY DA!) - 12,1 l/100 km. M99 9-5 Est aut.Aeroild skrev:Bensinforbuket som SID regner ut er vel gjennomsnittet siden sist du nullet det ut. Vær også obs på at SID trolig er litt "snill" ved utregningen. På de tre Saabene med SID som jeg har erfaring fra, har SID alltid regnet ut for lavt forbruk.tranceman skrev:Nulla ikke ut noe, så kanskje det er derfor at den var høy. Bensinsnittet regnes vel ikke av de siste 20 minuttene eller noe sånt?Frode N220 skrev:(Huska du å nulle ut gjennomsnittsmåleren før start? Tok du av parkeringsbremsen?)
Parkbremsen var nok av
Da jeg monterte steg en på min `86 aero gikk bensinforbruket ned fra 0,92 til 0,62 på langkjøring (satte også nye dyser på den). Har enda ikke eid en saab som går på under 1,2 l/mil på bykjøring.AeroPetter skrev:Bilen min, OG900 aero, bruker 1,5 liter på mila nå. Denne har steg 1 fra Speedparts. Nå kjører jeg ikke så veldig rolig, men heller ikke knallhardt. Er ikke dette litt drøyt? Noen tips?
Hvis du ser i instruksjonboka vil du se at 2.0t med automat er den som drikker mest suppe av alle paa bykjoering. Har selv 2.0t aut...tranceman skrev: Har 99m 2.0t 9-5 Est. med PPC steg 1, og kjører med 98 blyfri. Er automat men alikevel...11.3 på langtur??