gir eller clutch?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Bil: NG900S 2.0i
- Sted: sandefjord
gir eller clutch?
de siste 2 dagene har bilen til tider blitt tung og sette i gir, reversen er veldig ille og slurer innimellom veeldig!
noen tanker om saken?
noen tanker om saken?
-
- 1,5 bar
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Re: gir eller clutch?
clutchen...
-
- Grunnladetrykk
hmm første jeg og tenkte igrunn.. men mener selger sa den var blitt byttet ganske nylig :S men kan jo vært sags tull xD clutchen tar værtfall langt inne.. må trykke den heeelt inn for og sette i gir, og tar fort på vei ut..
-
- Grunnladetrykk
noen tips til hvordan jeg sjekker clutch- wire? får og konstatere om det er clutch eller wire som begynner og bli defekt..
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
du kan se clutchwire'n bevege på clutcharmen i motorrommet. få noen til å clutche litt mens du ser på. sjekk med hendene (dette er ganske tungt) hvor langt armen kan gå, også sjekker du hvor langt den går når du bruker pedalen. er det stoor forskjell på vandringa kan det nok være wire'n
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Grunnladetrykk
var litt slakk i girwire.. begynner ikke ta før etter 2-3 cm.. satt en pinne mellom clutch spaken og wire så den stramma seg litt.. og da tok clutchen bedere og gikk i revers uten og skurre..
meen.. hvor strammer jeg wire'en? skrudd av panelet.. og ser en mutter ganske lett tilgjengelig.. er det denne som strammer wire? klarer ikke kjenne wire-en bak pedalen noe sted så ble usikker:S noen raske svar/pekepinner?
meen.. hvor strammer jeg wire'en? skrudd av panelet.. og ser en mutter ganske lett tilgjengelig.. er det denne som strammer wire? klarer ikke kjenne wire-en bak pedalen noe sted så ble usikker:S noen raske svar/pekepinner?
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Grunnladetrykk
ble litt klokere^^
We have found that it is a little difficult to get the lock nut tightened as the position of the adjuster is somewhat awkward with the cable in the car. One needs to use 2 short open end wrenches, and to be sure to tighten the steel lock nut against the correct plastic nut. Play with it before installing it so you understand how to do the job in the car.
meen.. hvor sitter disse låsemutterne.. ser at kablen går gjennom torpedo veggen helt på toppen av torpedoveggen.. rett under ene sikringsboksen.. og det er jo i høyde med speedometere O_o må hele dashen ut da eller? er drit knot og komme seg opp under der.. skal jeg ha sjans til det må jeg nesten ta ut sete og legge meg på rygg xD
We have found that it is a little difficult to get the lock nut tightened as the position of the adjuster is somewhat awkward with the cable in the car. One needs to use 2 short open end wrenches, and to be sure to tighten the steel lock nut against the correct plastic nut. Play with it before installing it so you understand how to do the job in the car.
meen.. hvor sitter disse låsemutterne.. ser at kablen går gjennom torpedo veggen helt på toppen av torpedoveggen.. rett under ene sikringsboksen.. og det er jo i høyde med speedometere O_o må hele dashen ut da eller? er drit knot og komme seg opp under der.. skal jeg ha sjans til det må jeg nesten ta ut sete og legge meg på rygg xD
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1563
- Navn: Øyvind Skaten
- Bil: '99 Saab 9-5 2.0t
- Sted: Tysnes/Porsgrunn
I motorrommet rett under sikringsboksen framfor torpedoveggen ligger denne strammersaken. Kan vera litt vanskelig å komma til, men ein klarar det med to korte fastnøklar. Eg stramte nett for eit par dagar sidan, og synst ikkje det var så veldig vanskelig å få til
'99 9-5 2.0t
Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè
Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè
-
- Grunnladetrykk
hmm fant den saken ja.. i enden av spiralfjær greia.. men kunne ikke se noen "fester" og få tak i.. så gnaske rund ut..
og fikk ikke hånda ned for og kjenne på den.. skal prøve skru ut sikringsboksen i morgen og da kommer jeg nok til..
og fikk ikke hånda ned for og kjenne på den.. skal prøve skru ut sikringsboksen i morgen og da kommer jeg nok til..