Var på en heller morsom bilferie i Danmark, jeg kona, barna og min kjære 2,2 vector(kosa seg voldsomt på Danske veier), men alle paradis har en slange, i Danmark kan denne kalles JET, trur du ikke de høyfjels apene predterte å ha bensin på diesel tankene sine(Ikast for 2 uker siden), dette førte da til voldsome magesmerter for min kjære vector, og selvfølgelig stans, hadde jeg ennå vært våken da jeg fylte så hadde jeg kjent lukta, men nei da, så mit spørsmål er som følger, kan det bli seinvirkninger på motor? fødepumpa er død, bilen er på tur hjem med biltransport i dag, og skal inn på Autostrada på Ottestad når den kommer hjem, JET får ei fiiiiiiiiiiin regning når alt er ferdig, men er det noe jeg skal be de spesifikt å se etter når bilen er inne og får kur for " magevontet"? som sagt jeg var lykkelig uvitende om dette, og kjørte glad og fornøyd til det stoppa, det var da jeg , bokstavelig talt luktet ugler i mosen, så en god del bensin har blit dratt igjennom motoren, og denner er som kjent uhyre mye "magrere" en dieselen, som har mye olje og smørestoffer i seg.
Hint og tips motaes med takk
ps Opel Astra er jævlig mye mindre en en saab 9-5 stasjonsvogn, det er også toyota avensis, blei nødt til å kvitte meg med 2 koferter, og nesten kjærringa(men jeg fikk a ikke nedi kontaineren, trudde ikke hu var så sterk )
Hva kan gå galt?
Moderator: Moderatorer
- doo-kie
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Hva kan gå galt?
Så lenge dieselen ikke kommer lengere enn til dieselpumpa går det bra. Bruker skjelden å komme lengere, men de bytter nok pumpa og prøvekjører vil jeg tro. Kommer det så langt som inn i forbrenningskammeret vil jeg tro du har havari. Er nokså høy komp i en dieselmotor.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie