Jeg byttet de blåe EVAP/Backventilene i bilen etter mye styr pga. at "T"en krevde to 10mm slanger og en 8 mm, og de nye backventilene var i 8.mm, så måtte bruke de gamle backventilene som crossover ved å sette gamle og nye i serie forløpig, jeg viste disse var defekte etter å ha testet uten returslangen. Når jeg var ute og prøvekjørte ladet bilen først lett opp mot 1 og 1-1,1 bar når jeg dro den ut i 5.gir, så begynte den å vingle litt, og nå lader den kun 0,7 bar konstant Jeg synes det var litt merkelig. til å begynne med var ute temp 24 grader og senere 20, men det skal vel ikke ha så mye å si.
Jeg har gått over vakumslanger ol men fant ingenting. Motoren som sitter i er en B235 02 mod. med org. Aero-boks. Men bilen gikk som 2,3t med 170 før jeg byttet motor, mit. turbo, clutch og styreboks/ECU.
Hva kan grunnen være, er vel begrenset hvor mye evnt. de to 4.mm vakumslangene til innsuget kan lekke? Jeg tenkte kanskje på å prøve 98 oktan, men det skal vel ikke ha noe å si. Tenkte nappa av minuspolen litt for å resette. Kjøpte meg avansert kodeleser og tenkte å se om bilen får den luftmegden den skal ha, er vel ca 1000mg/s på en aero..
Noen forslag?
Byttet Backventiler/EVAP-ventiler. Først 1 bar, så 0,7 bar ?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Byttet Backventiler/EVAP-ventiler. Først 1 bar, så 0,7 b
Har den noen gang gått som den skal med Aero-boksen, da? Kan være boostadapsjonen som gjorde at den først ladet over 1 bar, før den fikk adaptert seg på nytt.
Det er ikke så enkelt som bare å legge inn programmet fra en aero i en ikke-Aero bil.
Det er ikke så enkelt som bare å legge inn programmet fra en aero i en ikke-Aero bil.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan