Lurer på om det finnes en slik en fra før, men fant ittno da je lette.
Har en 9-5 2.2 som det sitter diselvarmer i(hjelpevarmer) denne er plassert greit synlig bak på torpedoveggen, men skulle hatt oppgradert denne til parkeringsvarmer, mener å ha sett et bilde osv inne her tidligere om denne saken, men finner den altså itte igjenn, mener det er en "klabb" med ganske mye grønnfarge som skulle monteres ved siden av brenneren, for å få hærligheta til å varme motor og kupe(altså pompe delen) har hørt ved AUTO STRADA i Ottestad, men de var usikre på dette.
Noen som har tips eller lignende om denne? størelsen på webastoen er som et greit motorsykkel batteri, grå i fargen
takker på fårhånd for svar og hjelp
webasto
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: webasto
Er vel ikke Webasto som sitter i bilen din, men Eberspacher. Går for det samme, men det er litt forskjell Samme varmer sitter i Ford mondeo også, og jeg drev å undersøkte litt på hva som skulle til for å gå fra hjelpevarmer til parkeringvarmer på disse. Da fikk jeg vite at man måtte inn med en vannpumpe, pluss at man måtte bytte styreenheten (hjernen) som sitter på selve varmeren. Disse styreenhetene koster noen kroner (gav 3000kr for en ny til hjelpevarmeren). Går visst ann å få dette som et oppgraderingssett. På saaben din kan du sikkert velge om du vil koble denne opp mot SID eller ha en ekstern "skjerm" inne i bilen. Hva som blir enklest vet jeg ikke.
Kan ringe og høre med gutta på http://www.auto-utrustning.no/. De har peilig på dette!
Kan ringe og høre med gutta på http://www.auto-utrustning.no/. De har peilig på dette!
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
veit at det normalt sett er eber i disse, men i min er det ettermontert da den rullet sine barneår på de tyske autobahns, hoved enheten er en Webasto, som pr dags dato er linket opp mot sid, der jeg kan skru av og på(ish) men som du sier, det mangler ei pompe der for å få den til å funke når bilen ikke går, men skal ta en tlf til de gutta der og se om de kan hjelpe meg mot en varmere vinter
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Åja, ja hør med dem. Vet ikke om de driver med Webasto, men det gjør de sikkert.bromle skrev:veit at det normalt sett er eber i disse, men i min er det ettermontert da den rullet sine barneår på de tyske autobahns, hoved enheten er en Webasto, som pr dags dato er linket opp mot sid, der jeg kan skru av og på(ish) men som du sier, det mangler ei pompe der for å få den til å funke når bilen ikke går, men skal ta en tlf til de gutta der og se om de kan hjelpe meg mot en varmere vinter
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
Ettermonter vannpumpe og programmer den inn med tech2.
saab2012, er det alt som må til??
men veit du om det er noe form for kitt/sett man får kjøpt til denne?
men veit du om det er noe form for kitt/sett man får kjøpt til denne?
Tidligere var det mulig og kjøpe en tillegssats til dieselvarmeren.sjekk med saab verksted.
da var det problemet løst, alt jeg trengte var ei sirkulasjons pumpe, et rele, og en enkel programering fra Saab verkstedet, i og med at brenner allerede sat i bilen så var det kun noen stubber med slange, et rele(vanlig 87 rele) brukte pin nr 19(litt tåkete det nr) dette er da en jording om jeg ikke husket helt feil, og tadaaaaaa parkerings varmer er nå operativ, var direkte enkelt bare man fikk lagt sagflisen litt i bløt.