Saab 9-3 2.2tid ryker svart ved lavt turtall.
Moderator: Moderatorer
Saab 9-3 2.2tid ryker svart ved lavt turtall.
Nokon som har kjennskap til ka som er feil når bilen virke dau og ryker svart ved lavt turtall, og den får litt motstand?? Dette gjelder ein 9-3 2.2tid 2003 mod. Egr og turbo er nylig skifta. Røyken var der før desse delene var skiftet.
Re: Saab 9-3 2.2tid ryker svart ved lavt turtall.
Nokon som har kjennskap til dette? Bilen ligger no å ryker jevnt svart på lave turtall og opp til 2500.
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Tett luftfilter kanskje? Wild guess.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Kan hende det er dyser som må renses, dysespisser byttes. Prøv noen runder med dyserens. Bruker å funke.
2002 9-5 Aero automat
Luftfilter har eg skifta. Og det var ikkje so gale, men bytta det likevel. Men ingen forskjell. Dyserensen er den eg har i dieselen det? Fikk forslag på tett katalysator, eventuelt defekt slanger på intercooler, eller defekt intercooler.
Dyserens har man I dieselen ja. Utette slanger eller intercooler vil Gjøre at bilen ryker straks turbo begynner å lade trykk. Kanskje 14-1500 omdreininger, og er det en mindre lekkasje vil den vel avta oppover i turtallsregisteret.
2002 9-5 Aero automat
Ok, da må eg få sjekka alt med intercooler. Celdig irriterende, når eg drar henger so oser det bak bilen. Kjem tilbake med svar når eg har sjekka. Takk for svar
Oftest slangene fra turbo som morkne og sprekker
2002 9-5 Aero automat