Hei!
Bil det gjelder: NG 900 97'
Legger ut for å høre om noen har gode råd eller vet om noen som driver med dette:
Har en oppbrukt clutch etter 220 000km, og vurderer samtidig å renovere girkasse da jeg allerede har en synkroniseringsring i 2 gir som kun fungerer ved lav fart, og den kjente " hoppe ut av 2 gir" tendensen ganske ofte. Jeg har ikke mulighet til å gjøre dette selv, slik at skifte av clutch og ev mer blir satt bort, bilen står i omr Rena akkurat nå. Men siden jeg antar motor uansett må ut er det en mulighet å få transport denne girkassen til noen som ev driver mye med saab og er kompetent på disse kassene.
- Er det noen som vet om noen som driver med dette og ev kan ta på seg overhaling av en slik girkasse?
- Noen som har tips / råd? Ev om det er bedre å kjøpe en ferdig renovert kasse?
- Hvor er det best å kjøpe overhalingssats om dette finnes? Det finnes også kanskje hos saab / maptun?
Håper på gode råd og svar!
Girkasse NG 900 97'
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1230
- Navn: Jon Petter Salberg
- Bil: 900 98't-talladega
- Sted: Stjørdal
Girkasse NG 900 97'
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N1230
- Navn: Jon Petter Salberg
- Bil: 900 98't-talladega
- Sted: Stjørdal
Re: Girkasse NG 900 97'
Ingen forslag? Er jo mange som vet mye om dette her!
Har forøvrig snakket med maptunparts, de har ikke repsats girkasse på laget noe mer, å vet heller ikke om de får inn igjen..
Noen som er kjent med å eventuelt kun skifte synkroniseringsring for 2 gir, saab må ha dette? Noen som vet hva som kan til at 2 gir "hopper" ut? Skulle gjerne ha fått ordnet dette samtidig som clutch skiftes og girkasse er ute uansett..
Håper på gode svar!
Har forøvrig snakket med maptunparts, de har ikke repsats girkasse på laget noe mer, å vet heller ikke om de får inn igjen..
Noen som er kjent med å eventuelt kun skifte synkroniseringsring for 2 gir, saab må ha dette? Noen som vet hva som kan til at 2 gir "hopper" ut? Skulle gjerne ha fått ordnet dette samtidig som clutch skiftes og girkasse er ute uansett..
Håper på gode svar!
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Girkasse NG 900 97'
Letteste og billigste er nok å få tak i ny brukt kasse. Kan bruke fra og9-3 uten turbo også
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.