Har en 9-5 2006 TID som jeg hadde på Svendsen Eksos for påfyll av AC. Og de mente at Kondensatoren var lekk og fikk en pris på mellom 10-15000,- og at det var en stor jobb for de måtte av med fronten.
Mener å ha hørt om samme bil med samme greie,men at de tok den ned undenifra?? så jeg kjøpte en ny en til 1300,-Ink.tørkefilter og lurer på om det er noe jeg kan gjøre selv??
Noen som har vært borti dette og har noen tips?
A/C Kondensator
Moderator: Moderatorer
Re: A/C Kondensator
Dette er en relativ enkel jobb hvis du er litt nevedyktig.
Du må nok av med fronten for å komme lettere til noen bolter som holder dette sammen, men å løsne fronten på disse bilene er enkelt, gjort på 5 minutter..
Fronten er festet med:
2 stk torx skruer i toppen sammen med 2 plastikk klips.
4 stk 8mm skruer i bunnen til plastikk dekselet under bilen. (noen biler har 2 stk 8mm og 2 stk torx)
4 stk 8mm skruer, 2 på hver side til innderskjermen.
Når du har tatt ut de skruene på inner skjermen så kan du vippe fronten forsiktig ut og løsne den i fra det "klipset" på innsiden av forskjermen.
Fra alvor til spøk, gjør gjerne denne jobben for deg til halv pris av hva Svendsen vil ha
Du må nok av med fronten for å komme lettere til noen bolter som holder dette sammen, men å løsne fronten på disse bilene er enkelt, gjort på 5 minutter..
Fronten er festet med:
2 stk torx skruer i toppen sammen med 2 plastikk klips.
4 stk 8mm skruer i bunnen til plastikk dekselet under bilen. (noen biler har 2 stk 8mm og 2 stk torx)
4 stk 8mm skruer, 2 på hver side til innderskjermen.
Når du har tatt ut de skruene på inner skjermen så kan du vippe fronten forsiktig ut og løsne den i fra det "klipset" på innsiden av forskjermen.
Fra alvor til spøk, gjør gjerne denne jobben for deg til halv pris av hva Svendsen vil ha
-
- 0.7 bar
- Navn: Lars Ove Larsen
- Bil: 2010 9-3 tid 2008 9-5 tid
Re: A/C Kondensator
Dæven.....hvis jeg gjør jobben selv så havner jeg vel på Ca fire lakser totalt med fylling av gass hvis det ble tett:-)