Hardkjøring
Så fikk jeg den gjennom PKK forleden. Slitedeler var byttet og jeg skulle tøffe meg. Varm motor, solskinn og lite trafikk - og der gønna jeg på med flat pedal og rødmerking. Bilen akselererte godt opp gjennom girskiftene og der... motorlampe og dævv. Prøvde på start, men ikke antydning til tenning. Ut med refleksvest, nødblink og varseltrekant mens køen av biler hopet seg opp.
Opp med panseret og sjekk - og joda; limp-home-modus med triggerhjul som fulgte gassvaierbevegelsen. Jeg nullstilte - og etter jokking meg høyrefoten fikk jeg start. På tur hjem, hver gang turtallet gikk til tomgang - så døde motoren hen. Limp-home måtte også nullstilles.
Feilkoder
Vel hjemme så leste jeg av kodene (alle tidligere koder var tidligere nullstilt - derfor vet jeg at dette er de faktiske kodene til hendelsen):
- P0420: Catalyst system effiency below threshold.
P1230: Fuel pump low speed malfunction
P1261: Cylinder #1 High to low side short
Etter avlesing - så nullstilte jeg limp-home samt "nullstilte" ECU (koblet av batteriets pluss- og minuskabel - førte disse to sammen etter en stund, for å nulle ut "all spenning".) Jeg kjørte deretter en finkjøringstur på 25 km: Ingen feil! Så gønna jeg på med flat pedal og voldsomme turtallsøkninger - og påny motorstopp, limp-home og de tre feilkodene, som nevnt foran.
Har noen forslag...
- til feilsøking/bytte - eventuelt hva som kan forårsake at elektronikken ikke klarer villmannskjøring?