Speedparts software oppgradering
Moderator: Moderatorer
- ThomasSkullerud
Speedparts software oppgradering
Er det noen her som har kjøpt og installert Speedparts effekt oppgradering? Jeg må være litt tung i hodet for jeg finner ikke noen fil som skal lastes opp til bilen... Er det noe hjelp å få her hos dere? Kundeservice v/Jocke på Speedparts svarer på helt andre ting enn det jeg spør om så der er det lite hjelp....
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Speedparts software oppgradering
Kjem jo ann på kva du har handla? Om du linkar til produktet er det lettare å få hjelp, også her.
- ThomasSkullerud
Godt poeng
https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab ... 150hk.html
Jeg tror jeg har funnet ut av det. Jeg har jo sendt original software (ECU) til speedparts så skal jeg få en i retur som er den nye "oppgraderings filen" som jeg bruker til å flashe. Men jeg fikk inntrykk av bruksanvisningen at det var noe jeg allerede hadde fått.
Takk for svar foresten
https://shop.speedparts.se/sv/prod/saab ... 150hk.html
Jeg tror jeg har funnet ut av det. Jeg har jo sendt original software (ECU) til speedparts så skal jeg få en i retur som er den nye "oppgraderings filen" som jeg bruker til å flashe. Men jeg fikk inntrykk av bruksanvisningen at det var noe jeg allerede hadde fått.
Takk for svar foresten
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Har ingen erfaring med denne, men du har vel fått ei slik "STS-enheit" som du koplar til diagnoseuttak.
Deretter slik eg forstår det installerar du programvaren på en PC, koplar deretter til STS-boksa til PC.
Deretter les du originalfila over til STS-boksa, innan du lastar fila frå STS-boksa til PC, og mailar den til SP.
Når du får ny fil förer du over den frå PC til STS-boks, deretter programerar du bilen med den nye fila.
Så du får nok ny fil etterkvart på mail frå SP om du har maila dei originalfila di.
Deretter slik eg forstår det installerar du programvaren på en PC, koplar deretter til STS-boksa til PC.
Deretter les du originalfila over til STS-boksa, innan du lastar fila frå STS-boksa til PC, og mailar den til SP.
Når du får ny fil förer du over den frå PC til STS-boks, deretter programerar du bilen med den nye fila.
Så du får nok ny fil etterkvart på mail frå SP om du har maila dei originalfila di.
- ThomasSkullerud
Ja det er slik jeg har tolket det også så jeg får bare smøre på et lag med tålmodighet
Takk igjen
Takk igjen