Ettermont?ring av aircondition

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Petter_N261
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: 261
Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
Sted: Tønsberg

Ettermontéring av aircondition

Legg inn av Petter_N261 » 28 aug 2003, 20:58

Har en 1994 900S (konebil), og jeg får stadig høre at det er så jæv... varmt om sommer'n, og at det bråker med vinduet opp, gjennomtrekk og gnag, gnag, gnag.
Kort sagt: Er det mulig å ettermontére AC i denne bilen, og hvis så: Hva koster galskapen? Er det noe jeg kan klare sjøl, og hvor skaffer man sånt?
Hvis ikke det går, er det noen som har en bortforklaring jeg kan servere kona? :twisted:
Petter
N261
2001 9-5 2.0T

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Ettermontéring av aircondition

Legg inn av Hjelle, N6 » 28 aug 2003, 21:43

Petter_T8 skrev:Har en 1994 900S (konebil), og jeg får stadig høre at det er så jæv... varmt om sommer'n, og at det bråker med vinduet opp, gjennomtrekk og gnag, gnag, gnag.
Kort sagt: Er det mulig å ettermontére AC i denne bilen, og hvis så: Hva koster galskapen? Er det noe jeg kan klare sjøl, og hvor skaffer man sånt?
Hvis ikke det går, er det noen som har en bortforklaring jeg kan servere kona? :twisted:
Hadde du vore grei med kjærringa so hadde ho også hatt ein skikkelig 900... ;)
Det meste går å ettermontere, men det kostar nok meir pengar enn det er verdt. Selg heller bilen og kjøp ein annan med AC.
Ser du får slike GM900S ned mot 70kkr, og monge av dei har AC.

So AC-installasjon i GM900 hadde eg nok ikkje orka å tenkje på eingong.
I tilfelle du vil må du bytte radiator, nokre slangar må byttast og nokre må leggast til, pluss at du må sete på ein AC-kompressor, montere "drivhjul" og reim til den, pluss ein del rør som skal fyllast med gass i tilegg til at du må skifte ut litt innvendige detaljar. So sjølv om du gjer dette sjølv er nok dette ein jobb som nærmar seg fort 10kkr...

Svar