Hirsch eller BSR?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Bergen

Legg inn av LOH171 » 15 okt 2005, 22:05

Hjelle skrev:
Når det gjeld kvar trimmen kjem ifrå er det dårlig spesifisert kvar den kjem ifrå, det står stort sett berre "Mjukvara".
Som nevnt tidligere, lager Rolf Uhr software-forandringene selv.

Mvh,

LOH171 :)

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Ole-P-N154 » 16 okt 2005, 10:09

LOH,

Etter hva jeg har fått oppgitt, har Nordic ikke lenger penger til å "lage" noe selv (best skulle vel solgt mest!), og derfor har de inngått en avtale med BSR om kjøp av deres varer. Det betyr at hvis man NÅ kjøper trim fra Nordic, så får man BSR-trim! Ja jeg vet at Rolf har trimmet biler i mange år, men det gjør han jo ikke til en god forretningsmann for det, og spesielt ikke hvis man har noen sønner....!
At Nordic ikke reklamerer med dette, kan man kanskje forstå.
Hilsen Ole-P. N-154

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Ole-P-N154 » 16 okt 2005, 10:20

Kasper,

De aller fleste av dine trim-innlegg her på forumet er jo av typen : jeg mener ...., jeg tror ...... . Og det er helt greit.
Men som alltid når noen "konverterer", blir de veldig pro det nye, og ikke minst veeeldig anti det forrige/gamle. Og det er da det er vanskelig å være nyansert. :!: Og det er da ikke alt lenger er like greit.

Jeg tror vi alle vil være tjent med at vi alle er litt mer ydmyke og mindre skråsikre i våre uttalelser! :?

det viktigste er jo at du er fornøyd med det du har i din bil. Du klarer neppe å "overbevise" andre her på forumet, som er like fornøyd som du er, med sine biler, om at de har valgt "feil".
Kan vi ikke alle prøve å leve i våre "riktige" verdner, side om side?! :)

Så til Kasper , og alle andre, ha en herlig SAAB dag.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 16 okt 2005, 10:37

Kan jo bare si meg enig med Kasper i at den gamle vogna hans var en driftssikker romrakett, det var nemlig jeg som kjøpte den. Og når den ble trimmet første gang, av Speedparts/BSR, så var den vel ikke to år gammel en gang. (Rett meg om jeg tar feil der Kasper). Men etter over 100.000 km med steg 1 går den fortsatt smertefritt uten antydning til svakhetstegn, nede på sørlandet et sted...
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
doc N544
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Fränsta, Sverige

Legg inn av doc N544 » 16 okt 2005, 13:36

Har to biler pr i dag med Nordic-trim, 2.3 - en med steg 2 og en med steg 3.
Har også hatt rødbox ( Saab original ) på en gammel 2.0. Alle har fungert helt fint og alle har gått 100 000 x flere med trimmet på.
Jeg kjøper og kjører brukt så ingen av valgene av trimleverantør har vært mitt eget, trimmet satt på da jeg kjøpte bilene.
Når det gjelder effekter osv, har da jeg vært fornøyd med effekten, spesiellt i lange tunge oppforsbakker der avstanden til de bakom raskt øker....
( Å kjøre fort på flate veier klarer ju ganske mange, men dreiemomentet vises tydelig når det går oppover. )

Men jeg er nysjerrig på Hirsch og samarbeidet med SAAB skulle vel i noen omfattning garantere att deres trim er bra. Tror derfor att jeg nok ved kjøp av en ny bil definitivt skulle ha kikket på Hirsch og tenkt att mer-kostnaden var en relativt billig motorforsikring.

Med tanke på mine mange og lange mil er jo forbrukningen også intressant, det skulle være intressant å høre om Utengen har noen synspunkter på det.

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 16 okt 2005, 13:39

Selv har jeg ikke erfaring med mange, men har ingen fetish når det gjelder trim, hadde nok ikke stusset på å prøve forskjellig selv om jeg var fornøyd med det jeg hadde på forrige bil...
Styrer med DAB og AUX

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 16 okt 2005, 15:51

min gamle 9k hadde Nordic Steg 3, og rulla 80k med trim uten problemer..
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 16 okt 2005, 16:35

Ole-P-N154 skrev:Kasper,

De aller fleste av dine trim-innlegg her på forumet er jo av typen : jeg mener ...., jeg tror ...... . Og det er helt greit.
Men som alltid når noen "konverterer", blir de veldig pro det nye, og ikke minst veeeldig anti det forrige/gamle. Og det er da det er vanskelig å være nyansert. :!: Og det er da ikke alt lenger er like greit.

Jeg tror vi alle vil være tjent med at vi alle er litt mer ydmyke og mindre skråsikre i våre uttalelser! :?

det viktigste er jo at du er fornøyd med det du har i din bil. Du klarer neppe å "overbevise" andre her på forumet, som er like fornøyd som du er, med sine biler, om at de har valgt "feil".

Tror du missforstår der gitt, som jeg skrev kjørte jeg bsr leenge uten problemer så jeg skjønner ikke angrepet dit der ... for jeg kaller ikke det anti det gamle ... hadde jeg hatt råd til og beholde den gamle og hatt 2 biler så tror jeg nok den hadde gått med bsr i dag også ... men det jeg skulle frem til er at jeg (og det er min mening og ingen annens )ville kjøpt hirsch pga av at jeg ville beholde motorgarantien (da jeg kjører ny bil ) , da min lommebok ikke tåler ett motor bytte uten at noen andre må betale for det ......

jeg er ikke anti i det hele tatt,da jeg ønsker faktisk og få mangfold i klubben ...både nordic, sqr ,speedparts og bsr ....

håper det var bra nok for deg da Ole -P for det var ikke meningen og tråkke deg på tærne,men når jeg bestilte meg ny bil for ca 1 mnd siden og jeg kunne få den ferdig trimmet med garranti så er det etter min mening ikke noe dumt valg .

mvh

Kasper
Sist redigert av Troll R den 17 okt 2005, 05:14, redigert 1 gang totalt.
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....

9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar

Legg inn av LOH171 » 16 okt 2005, 18:21

Kjære Ole-P. :)

Jeg skriver ikke dette for å krangle, eller fortelle hvor bra Nordic er.
Du tar nok feil på punktet at BSR skriver Nordics programvare.
At de ikke skulle ha" råd til" å utvikle sin egen programvare høres vel lite sannsynlig ut når det er den eneste delen av virksomheten som er "gratis".

Nordic's samarbeide med BSR går ut på at de kjøper PPC boksene fra BSR, men dog uten programvare. Disse programmeres av Nordic. Jeg vet dette for jeg har vært med på det selv, flere ganger. Jeg har også vært hos Nordic flere ganger siste få år for å kose meg med herlighetene de har å tilby i Norrköping, og oppleve magien de har gjort med mine biler, og min familie's.

Jeg garanterer deg at Nordic ikke bruker BSR's programvare, og anbefaler deg å ikke uttale deg om ting du tydeligvis ikke vet noe om. Det blir bare for dumt.

Kos deg med den trimmen du har, og nyt den flotte SAAB'en din.

Om det er noe du lurer på ang. Nordic kan jeg hjelpe deg med fakta, så bare spør. :)

Ha en fin kveld!

MVH

LOH171

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 16 okt 2005, 20:28

Lord Vader has spoken :!:
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar

Legg inn av LOH171 » 16 okt 2005, 21:02

ArntR skrev:
Lord Vader has spoken :!:
Dead on straight!

Visste dere forresten at GM brukte Darth Vader i sine reklamer for sine 1990 talls Chevy Impala.

" Lord Vader, Your car has arrived".
" You can have it in any color you like, as long as it's black."

Hehe... Hadde jeg hatt råd den gang hadde jeg nok kjøpt en kun pga den kule reklamen......men var nok fattig student. :(

And rememeber: "The Emperor is not as forgiving as I...."

Ha en fin kveld:)

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 16 okt 2005, 21:35

kasper N02 skrev:.jeg er ikke anti i det hele tatt,da jeg ønsker faktisk og få mangfold i klubben ...både nordic, sqr ,speedbart og bsr ....
Dette hørtes intressant ut! Ny satsning i trøndelag? :lol:

Men er enig i kasper at det er veldig greit å beholde garantien på motoren. Særlig på nyere biler som har gått lite. Men noe jeg aldri helt for taket på er om det er trimen som tar livet av motoren eller at motoren dæver av seg selv? :?

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 17 okt 2005, 05:13

Angry_Saab N380 skrev:
kasper N02 skrev:.jeg er ikke anti i det hele tatt,da jeg ønsker faktisk og få mangfold i klubben ...både nordic, sqr ,speedbart og bsr ....
Dette hørtes intressant ut! Ny satsning i trøndelag? :lol:

Men er enig i kasper at det er veldig greit å beholde garantien på motoren. Særlig på nyere biler som har gått lite. Men noe jeg aldri helt for taket på er om det er trimen som tar livet av motoren eller at motoren dæver av seg selv? :?
mest sansynerlig er det motoren som dreper seg selv ,men trimmen hjelper til og fremskynde tidspunktet ..spesielt når motorene går for magert og ikke får nokk bensin pga defekte dyser eller dyser som skulle ha vært byttet da de orginale er for små ..

mvh

Kasper
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....

9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar

Legg inn av Aeroild » 17 okt 2005, 06:08

kasper N02 skrev:men det jeg skulle frem til er at jeg (og det er min mening og ingen annens )ville kjøpt hirsch pga av at jeg ville beholde motorgarantien (da jeg kjører ny bil ) , da min lommebok ikke tåler ett motor bytte uten at noen andre må betale for det ......
Her har Kasper et kjempepoeng. Etter min mening skal man aldri trimme dersom man ikke har råd til et motorhavari.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

Brukeravatar
Fjord30

Legg inn av Fjord30 » 17 okt 2005, 09:10

kasper N02 skrev:
Ole-P-N154 skrev:Kasper,

Tror du missforstår der gitt, som jeg skrev kjørte jeg bsr leenge uten problemer så jeg skjønner ikke angrepet dit der ... for jeg kaller ikke det anti det gamle ... hadde jeg hatt råd til og beholde den gamle og hatt 2 biler så tror jeg nok den hadde gått med bsr i dag også ... men det jeg skulle frem til er at jeg (og det er min mening og ingen annens )ville kjøpt hirsch pga av at jeg ville beholde motorgarantien (da jeg kjører ny bil ) , da min lommebok ikke tåler ett motor bytte uten at noen andre må betale for det ......

jeg er ikke anti i det hele tatt,da jeg ønsker faktisk og få mangfold i klubben ...både nordic, sqr ,speedparts og bsr ....

håper det var bra nok for deg da Ole -P for det var ikke meningen og tråkke deg på tærne,men når jeg bestilte meg ny bil for ca 1 mnd siden og jeg kunne få den ferdig trimmet med garranti så er det etter min mening ikke noe dumt valg .

mvh

Kasper
Grunnen til at det reageres på dine innspill Kasper, kan kanskje være din målrettede kritikk mot speedparts. Men som dine innspill i andre trimsaker, er det tydlig mangel på selvkritikk. :roll:
Normal oppførsel bør være en selvfølge på dette forumet. Ellers stolt eier av en sp trimet saab.

Svar