'84 900GL g?r plutselig veldig d?rlig
Moderator: Moderatorer
Har bygd opp motoren i Civicen med høykompressjonsstempler og slikt nå,
men vurderer å bygge turbo på den når jeg får mer penger (altså etter studiene...)
Det er en meget morro bil å kjøre, må huske på at den veier bare ca.1000 kg.
Regner med jeg har rundt 120 hester på hjula, som jo ikke er så mye, men utrolig deilig bil å kjøre! Den skaper det jeg vil kalle ekte kjøreglede, som for meg er det viktigeste!
Holder også på med å skifte foringene over til polyuretan, så til våren skal det bli spennende å se.
Dette sammen med et 15mm krengningsstag bake kommer nok til å gjøre en del med kjøreopplevelsen.
Må ikke komme her å si noe negativt om en bil dere ikke har prøvd nå da karer
Kanskje jeg skal lage en tråd om bilenene mine, både Civic og Saab
Hvis jeg får lov da...
men vurderer å bygge turbo på den når jeg får mer penger (altså etter studiene...)
Det er en meget morro bil å kjøre, må huske på at den veier bare ca.1000 kg.
Regner med jeg har rundt 120 hester på hjula, som jo ikke er så mye, men utrolig deilig bil å kjøre! Den skaper det jeg vil kalle ekte kjøreglede, som for meg er det viktigeste!
Holder også på med å skifte foringene over til polyuretan, så til våren skal det bli spennende å se.
Dette sammen med et 15mm krengningsstag bake kommer nok til å gjøre en del med kjøreopplevelsen.
Må ikke komme her å si noe negativt om en bil dere ikke har prøvd nå da karer
Kanskje jeg skal lage en tråd om bilenene mine, både Civic og Saab
Hvis jeg får lov da...
Stephan Skogen
Honda Civic Coupe EJ2.1
Saab 900 GL '84 (vinterbil)
Honda Civic Coupe EJ2.1
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Bare for å komme med en ting til som kan være kilde til mye dritt på den motoren der.. Den gummihylsa som sitter i Ventilhusventilasjonshullet på toppdekselet. Hvis den ikke er tett så blir bilen helt umulig å ha med å gjøre. Fadern sin sprakk opp litt og da var det bare tull. Ville ikke starte, og når den først startet så gikk det som ei bøtte møk.. Så det er verdt å sjekke den også. Den koster vel 5kr eller noe på saab
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Den har jeg sett litt på, og den ser slettes ikke god ut nei!Mortimer-N18 skrev:Bare for å komme med en ting til som kan være kilde til mye dritt på den motoren der.. Den gummihylsa som sitter i Ventilhusventilasjonshullet på toppdekselet. Hvis den ikke er tett så blir bilen helt umulig å ha med å gjøre. Fadern sin sprakk opp litt og da var det bare tull. Ville ikke starte, og når den først startet så gikk det som ei bøtte møk.. Så det er verdt å sjekke den også. Den koster vel 5kr eller noe på saab
Den må jeg ta å skifte ut ja! Hmm, spørst hvor det er Saab forhandler i Ålesundområdet da... :S
Stephan Skogen
Honda Civic Coupe EJ2.1
Honda Civic Coupe EJ2.1
- Runar N403
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
Forhandler i Ålesund:s_18 skrev:Den har jeg sett litt på, og den ser slettes ikke god ut nei!Mortimer-N18 skrev:Bare for å komme med en ting til som kan være kilde til mye dritt på den motoren der.. Den gummihylsa som sitter i Ventilhusventilasjonshullet på toppdekselet. Hvis den ikke er tett så blir bilen helt umulig å ha med å gjøre. Fadern sin sprakk opp litt og da var det bare tull. Ville ikke starte, og når den først startet så gikk det som ei bøtte møk.. Så det er verdt å sjekke den også. Den koster vel 5kr eller noe på saab
Den må jeg ta å skifte ut ja! Hmm, spørst hvor det er Saab forhandler i Ålesundområdet da... :S
Ødegårds Bil AS
Postboks 9113, Vegsund
null
6023
ÅLESUND
tel 70 17 33 50
fax 70 17 33 51
[email protected]
MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
pøh.. funker fint med bosch!SaabcabN370 skrev:Åssen plugger kjøpte du? Man bør vel helst kun bruke NGK på Saab, eller gjelder det bare turboene ?s_18 skrev:Har forresten vært innom Biltema og kjøpt meg rep. sett til forgasseren, og nye plugger.
Håper på å få til bilen i løpet av romjula. Krysser fingrene for at det går x:)x
Skal prøve nå å ikke kaste meg inn i en diskusjon på hva som er best. Har også japser langt opp i halsen, fremmedfrykt eller noe . Enig med fresh at verden hadde vært kjedlig om alle hadde saab.s_18 skrev:Må ikke komme her å si noe negativt om en bil dere ikke har prøvd nå da karer
Jeg har kjørt Civic, og sett en av saabene mine bli ødlagt av en. Kan ikke si jeg har så mye til overs. For all del, grei og kjøre! Men som sikkert alle her er enig, ingen turbo Saab . Men må gjerne lage tråd om bilene dine. Alltid artig å se på hva andre merker kan by på, men skal ikke glemme at det er et Saab forum da Men skal du sette turbo i noe, bytt motor i 900:an
Hehe, ble nok Biltema... Skal først skifte membranen, å se om det bedrer seg.SaabcabN370 skrev: Åssen plugger kjøpte du? Man bør vel helst kun bruke NGK på Saab, eller gjelder det bare turboene ?
Når det gjelder turbo og slikt, så skal det ihvertfall være sikkert at jeg ikke bruker penger på Saaben.
Kjøpte den for 3000 kr, og er stygt redd for at den vil komme til å ruste bort i løpet av et år eller der omkring.
Den er forresten helt elendig på det meste, bortsett fra å komme seg frem på vinterføre.
Om dere ikke vil høre dette, så bør dere nok ikke se innom her mer.
Setter virkelig pris på all hjelp jeg får her inne, men å få meg til å bruke mer penger på den skranglehaugen er nok umulig.
Tror dere forstår om dere ser den... Skal ta noen bilder jeg.
Men får vel ikke lage tråder om bilen siden jeg ikke er medlem. Skal spare dere for en tråd om Civicen tror jeg
Stephan Skogen
Honda Civic Coupe EJ2.1
Honda Civic Coupe EJ2.1
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eg kjøpte slike gummihylser for innsuget til 900:an, dei kosta 24kr, prisen er vel i same gates_18 skrev:Den har jeg sett litt på, og den ser slettes ikke god ut nei!Mortimer-N18 skrev:Bare for å komme med en ting til som kan være kilde til mye dritt på den motoren der.. Den gummihylsa som sitter i Ventilhusventilasjonshullet på toppdekselet. Hvis den ikke er tett så blir bilen helt umulig å ha med å gjøre. Fadern sin sprakk opp litt og da var det bare tull. Ville ikke starte, og når den først startet så gikk det som ei bøtte møk.. Så det er verdt å sjekke den også. Den koster vel 5kr eller noe på saab
SAAB-forhandlar i Ålesund er Ødegårds Bil, køyr innover mot Magerholm, du vil få opp SAAB på venstre hand halvannen kilometer etter Shell i Vegsundet. SAAB held til i same bygg som Ødegårds Karsosseri, bygget er lett å sjå, med store SAAB-skilt på husveggane.
Og slike gummihylser har vel Biltema også synes eg huske.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Kontakt:
Da må jeg få takke alle sammen for gode innspill
Etter en 5 minutts økt i dag var membranen byttet, og bilen gikk som før igjen
Var hull flere steder rundt membranen, så jeg var fort sikker på at det var årsaken.
Takker så meget Fortsatt god jul!
Etter en 5 minutts økt i dag var membranen byttet, og bilen gikk som før igjen
Var hull flere steder rundt membranen, så jeg var fort sikker på at det var årsaken.
Takker så meget Fortsatt god jul!
Stephan Skogen
Honda Civic Coupe EJ2.1
Honda Civic Coupe EJ2.1