Har nettopp oppdaget en ulyd fra min saab 900 turbo 97 mod. Lyden kan beskrives som en slags raslelyd, høres ut som metall mot metall. Lyden kommer og går, hører den stort sett når jeg kjører fra høy til lav fart. Lyden gir seg ikke selv jeg trykker på bremsen eller clutchen. Vet at bremseklossene er gode. Har nylig fått montert sportsfjærer og har skiftet dekk.
Noen som har vært borti noe lignende?
Ulyd
Moderator: Moderatorer
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Litt vanskelig å definere slike lyder når man ikke hører de selv.
Men vet du om klutsjen er slitt?
For det kommer ofte slik "klirre, rasle" lyd i de små fjørene på klutsjen, eller hva det er. Langt har bilen tusslet ?
For det kommer ofte slik "klirre, rasle" lyd i de små fjørene på klutsjen, eller hva det er. Langt har bilen tusslet ?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
-
Den har gått 111000 km.Det var service på 110000km.matrox skrev:Litt vanskelig å definere slike lyder når man ikke hører de selv.
Tror ikke det er clutchen den skal være god.
-
Den har gått 111000 km.Det var service på 110000km.thor-andre skrev:matrox skrev:Litt vanskelig å definere slike lyder når man ikke hører de selv.
Tror ikke det er clutchen den skal være god.[/quote.
Det var bremse dekslet som laget lyden