Jeg kikka litt ekstra rundt nå og fant en til av de der frostpluggene. Den satt langt nede, men var like hel den også så da regner jeg med at de andre også er fine. Det ser jeg jo uansett når jeg fyller på igjen.
Jeg fant for øvrig også ut at det mest sannsynligvis er brudd i temperaturgiveren eller en av ledningene. Målte med ohm-meter. Så da må jeg ha en ny sånn en også. Kan slikt finnes på bilopphoggeren, eller er de så billige at det er like greit å kjøpe ny? Ørende bittelitte grann lekkasje var det der også, men ikke på langt nær nok til å forklare alt det andre tullet.
Kjølesystem til besvær
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1160
- Bil: NG900 S '96
- Sted: Grannes, Stavanger
Re: Kjølesystem til besvær
1996 Saab 900 S 2.0i
-
- 0.7 bar
Jeg fikk nappa ut midtkonsollet i går og fikk kommet til og få sett på varmeveksleren. Fikk den dessverre ikke helt ut, da jeg ikke fikk av slangene i motorrommet. Kul klin umulig å komme til - jeg kunne fint kjenne bolten på slangeklemma, men siden jeg måtte jobbe i blinde var det komplett umulig å få tatt den med hverken flattrekker eller skiftenøkkel. Skal av gårde til Biltema og handle inn fastnøkler i dag; jeg tenker det blir lettere hvis jeg får tredd den ringen nedpå.
For øvrig: kan det ses på den radiator-lignende tingen om det faktisk er den som er lekk eller om det er noe annet inni der? Kan det testes? Hvis jeg fyller den med vann og ser om den lekker, kanskje? Lite hypp på å bruke 2500,- for en ny en og så viser det seg at det var noe annet.
For øvrig: kan det ses på den radiator-lignende tingen om det faktisk er den som er lekk eller om det er noe annet inni der? Kan det testes? Hvis jeg fyller den med vann og ser om den lekker, kanskje? Lite hypp på å bruke 2500,- for en ny en og så viser det seg at det var noe annet.
1996 Saab 900 S 2.0i
- Sondreot
- Grunnladetrykk
- Bil: 99 Saab 9-5 Estate 2.0
- Sted: Bergen
Sjekk ut http://www.speedpartsnorway.no/Henrik N1160 skrev:Lite hypp på å bruke 2500,-
03 Saab 9-5 sedan Vector
-
- 0.7 bar
Takk for link, men det så ikke ut til at de hadde til min.
Er et firma i nærheten her som driver med radiatorreparasjoner, det var mulig de kunne fikse noe greier for 1500,-. Skal ringe og høre med dem.
Er et firma i nærheten her som driver med radiatorreparasjoner, det var mulig de kunne fikse noe greier for 1500,-. Skal ringe og høre med dem.
1996 Saab 900 S 2.0i
-
- 0.7 bar
Ryddet litt opp her, da tråden mistet fokus en smule der på slutten. Oppretter egen tråd for andre problemer.
Det siste spørsmålet jeg har når det gjelder den nye varmeveksleren er: må denne luftes på noen måte? Når jeg gir gass, så hører jeg vannet bruse inni der, og jeg regner med det er fordi den ikke er helt full. Kommer dette til å forsvinne av seg selv etter hvert, eller må jeg gjøre noe for å få bort den lufta inni der?
Ellers ser det bra ut – det forsvinner ikke lenger kjølevæske, og fukta blir faktisk tatt ut av kupéen nå. Var litt bekymra for om det skulle bli et problem at den nye veksleren var litt for stor og at ting ble liggende litt under press inni der, men det ser ut til å gå bra.
Det siste spørsmålet jeg har når det gjelder den nye varmeveksleren er: må denne luftes på noen måte? Når jeg gir gass, så hører jeg vannet bruse inni der, og jeg regner med det er fordi den ikke er helt full. Kommer dette til å forsvinne av seg selv etter hvert, eller må jeg gjøre noe for å få bort den lufta inni der?
Ellers ser det bra ut – det forsvinner ikke lenger kjølevæske, og fukta blir faktisk tatt ut av kupéen nå. Var litt bekymra for om det skulle bli et problem at den nye veksleren var litt for stor og at ting ble liggende litt under press inni der, men det ser ut til å gå bra.
1996 Saab 900 S 2.0i