Hei
Tror dere en hobby mekaniker klarer å skifte clutch på en 9-5 2001 mod?
Hehe, det er selvsagt meg det er snakk om, lurer bare på om det er veldig komplisert
En helg, en boks med cola og Haynes bok, går det?????
Må bytte til noe kraftigere pga trim, ser for meg dette kittet:
http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=662" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror jeg skal klare det, noe tips fra noen som kjenner til prosessen?
Clutch bytte
Moderator: Moderatorer
- saab95
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1225
- Sted: Bergen, Holsnoy
Clutch bytte
2001 Saab 9-5 2,0t stv varebil
1990 Volvo 240 tic
1990 Volvo 240 tic
- LeonLatex
- 1,5 bar
- Navn: Kjetil
- Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
- Sted: Brandbu
Re: Clutch bytte
...Ellers så er det sikkert noen i klubben som stiller opp og låner bort litt verkstedplass, kompetanse og verktøy for ei helg til en Bergenser som føler seg litt usikker. Er en god jobb, men går egentlig raskt om man har gjort det en gang før. Det er jo der problermet ditt ligger. Har ikke bytta clutch på 95 selv på et par til fire år, men stiller gjerne opp for deg om du drømmer om en liten sommerferiehelg på vakre hadeland (hørte jeg noen rope: VERDENS NAVLE? haha) Men det er kanskje ikke så intressant å kjøre de 50 milene sikkert. Finnes jo masse flinke folk blant medlemmene i bergen også som sikkert kan stille opp.
Siden prosjektet mitt selv på 9000 har gått i stå så har jeg egentlig nok av tid. Ferie er det også....
Siden prosjektet mitt selv på 9000 har gått i stå så har jeg egentlig nok av tid. Ferie er det også....
SAAB 9000
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat