Oljelekkasje SAAB 900 T 86 ->

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
troika
Navn: Troy Atle Kristiansen
Bil: SAAB 900 T -87 Cab
Sted: Larvik

Oljelekkasje SAAB 900 T 86 ->

Legg inn av troika » 15 okt 2008, 09:27

Til dere som sliter med litt oljesøl fra motoren på go-SAABen. Før dere går til det skrittet å ta ut motoren, for all del sjekk at ikke oljetrykksregulatoren er gått. Dette var tilfelle på min, jeg var sikker på at motoren holdt på å rase og fikk en haug med råd fra både merkeverksted og andre om at dette ville bli dyrt.

Motoren kan du i dag spise pølse på, og er tett som aldri før. Kostet meg ca 1600 kr og få byttet regulatoren.

Bare et lite tips, til de som virkelig er glad i SAABen sin ;-)

Kjenner til flere som har gått i den dyre fella, desverre.
Mvh

Troy Atle Kristiansen
SAAB 900 Turbo Cabriolet -87

Brukeravatar
[email protected]
MAX BOOST
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: Oljelekkasje SAAB 900 T 86 ->

Legg inn av [email protected] » 15 okt 2008, 10:54

troika skrev:Til dere som sliter med litt oljesøl fra motoren på go-SAABen. Før dere går til det skrittet å ta ut motoren, for all del sjekk at ikke oljetrykksregulatoren er gått. Dette var tilfelle på min, jeg var sikker på at motoren holdt på å rase og fikk en haug med råd fra både merkeverksted og andre om at dette ville bli dyrt.

Motoren kan du i dag spise pølse på, og er tett som aldri før. Kostet meg ca 1600 kr og få byttet regulatoren.

Heisann..

Nå må du ikke glemme at de gamle sabbene våre SKAL lekke olje. Er din tett så stiller du oss andre i et dårlig lys hehe :D
Oljetrykksregulatoren hadde hengt seg opp daeller? Så det ble for mye oljetrykk og deretter begynte den å lekke olje?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 15 okt 2008, 11:12

[email protected] skrev:
troika skrev:Til dere som sliter med litt oljesøl fra motoren på go-SAABen. Før dere går til det skrittet å ta ut motoren, for all del sjekk at ikke oljetrykksregulatoren er gått. Dette var tilfelle på min, jeg var sikker på at motoren holdt på å rase og fikk en haug med råd fra både merkeverksted og andre om at dette ville bli dyrt.

Heisann..

Nå må du ikke glemme at de gamle sabbene våre SKAL lekke olje. Er din tett så stiller du oss andre i et dårlig lys hehe :D
Oljetrykksregulatoren hadde hengt seg opp daeller? Så det ble for mye oljetrykk og deretter begynte den å lekke olje?
Tullemann! Gamle saaber lekker selvfølgelig ikke olje, det er bare hos deg dette skjer :mrgreen:
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
[email protected]
MAX BOOST

Legg inn av [email protected] » 15 okt 2008, 11:20

Andreas N1194 skrev:
[email protected] skrev:

Heisann..

Tullemann! Gamle saaber lekker selvfølgelig ikke olje, det er bare hos deg dette skjer :mrgreen:
Vi må ta en prat neste gang vi møtes.. Flaks for deg at jeg akkurat har vært i Trondheim.. haha :twisted:

(Lekker ikke din heller :^o ?)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Legg inn av Andreas N1194 » 15 okt 2008, 11:22

[email protected] skrev:
Andreas N1194 skrev:
Vi må ta en prat neste gang vi møtes.. Flaks for deg at jeg akkurat har vært i Trondheim.. haha :twisted:

Hehe, nå var det jo så at jeg hadde et forbruk på 1 drøy liter olje hver vei til landstreffet i år da ;) Men det har ordnet seg nå ja, nå drypper da bare litt kjølevæske i ny og ne :mrgreen:
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
[email protected]
MAX BOOST

Legg inn av [email protected] » 15 okt 2008, 11:33

Andreas N1194 skrev:
[email protected] skrev:
Andreas N1194 skrev:

Hehe, nå var det jo så at jeg hadde et forbruk på 1 drøy liter olje hver vei til landstreffet i år da ;) Men det har ordnet seg nå ja, nå drypper da bare litt kjølevæske i ny og ne :mrgreen:
hehe, ja da må du snart fylle på med ny olje. For da har den gått tom!
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

troika

Legg inn av troika » 15 okt 2008, 12:14

Nei den hadde ikke hengt seg opp, den var rett og slett gåen, og lakk som ei sil.

Og en annen ting - gamle SAABer skal ikke lekke olje hvis du koser med dem :wink:
Mvh

Troy Atle Kristiansen

Brukeravatar
[email protected]
MAX BOOST

Legg inn av [email protected] » 15 okt 2008, 15:45

troika skrev:Nei den hadde ikke hengt seg opp, den var rett og slett gåen, og lakk som ei sil.

Og en annen ting - gamle SAABer skal ikke lekke olje hvis du koser med dem :wink:

Kooos? Har gitt den så mye kjærlighet att alle kvinnfolka i Nedre eiker kunne blitt missunlige av mindre.. :rofl:

Fikk du byttet den uten å ta ut motoren eller? Jeg orket ikke det og kasta ut motoren jeg. Stempelet hadde kilt seg inni der, og det resulterte at olja sprengte ut pakninger slanger :D Hissig :D :D :D
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

troika

Legg inn av troika » 16 okt 2008, 07:45

Ja, fikk det fikset med motoren på plass, gikk helt fint.

Kan ikke tenke meg annet en at SAABen fortjente den kosen, værre med kvinnfolka =D>
Mvh

Troy Atle Kristiansen

zero900t
Overload!!!
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 16 okt 2008, 09:20

Gamle OGer trenge all den kjærligheta dem kan få...
Hvis ikke setter dem seg på bakbeina og gjør bare f##skap er nå min erfaring.

Det er viktig å snakke pent om bilen så den hører deg. Dama kikka bare rart på meg når jeg sa hvor flink bilen var som kom opp den laaange bratte bakken og hvor pen hu (bilen) var i dag... :rofl:
Hu rister bare på hue hver gang jeg snakker med bilene :mrgreen:

De gærne har det godt 8)
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896

Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Svar