Skjedde noe litt merkelig med min 85 900T16 i helga, begynte å gå på tre sylindre. Gikk bra så lenge jeg kjørte, men når jeg stoppet den nektet den å starte igjen. Skiftet plugger og den startet og gikk på to sylindre!!!
Får den ikke til å tenne på slyinder 1 og 2. Det er tydelig at den får bensin, plugga er blaute så fy.... Gnist er det også i massevis, så da skjønner jeg ikke hvorfor han ikke drar med de siste også???
Noen som har noe tips???
To syldingre d?de
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- KongerudN344
- MAX BOOST
- KongerudN344
- MAX BOOST
Nei motoren hørtes ikke normal ut... Men nå gjør den det... Problemet er løst, ringte et lokaltverksted med en SAAB entusiast ansatt som mekaniker og han kunne ikke skjønne annet enn en pluggkablene satt feil .
Kunne egentlig ikke skjønne det etter som de var satt i rekkefølge som fortalt i Haynes boka... Slo derfor opp i instruksjonsboka og det stod det motsatt, ingenting funka....
Løsningen ble til slutt å se på et bilde av en 16V top i HAynesboka og flge kablene der!! Og da startet den og ikke på alle fire!!!
Men den fjusker veldig, ikke med en gang, men etter at jeg har kjørt litt med den, i tillegg lader turboen bare 0,4 bar...
Hjelp, igjen!!!!
Kunne egentlig ikke skjønne det etter som de var satt i rekkefølge som fortalt i Haynes boka... Slo derfor opp i instruksjonsboka og det stod det motsatt, ingenting funka....
Løsningen ble til slutt å se på et bilde av en 16V top i HAynesboka og flge kablene der!! Og da startet den og ikke på alle fire!!!
Men den fjusker veldig, ikke med en gang, men etter at jeg har kjørt litt med den, i tillegg lader turboen bare 0,4 bar...
Hjelp, igjen!!!!