magnetventil
Moderator: Moderatorer
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
magnetventil
Er magnetventilen gåen hvis det siver litt luft når jeg presser luft gjennom "R"? Eller skal det være tverrstopp, absolutt ingen "luft-siv" ved press??
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Klikkinga skal ikke være hørbar uansett...
Men når jeg fikk rota litt rundt i hue så er det sånn at R skal være tett uansett, altså du skal kunne blåse og suge i W & C, men ikke i R! Den skal være tett når den er spenningsløs. Kanskje spolen inni der er defekt?
..og den skal ikke tikke på tomgang!
Årsaker kan være..
-def trykkgiver
-def bankesensor
-for lav tomgang
-brudd i ledning mellom APC og ventil(og/eller mellom APC og trykkgiveren..?!), evt dårlig kontakt på ventilen..
-bankesensoren er dratt til med feil moment...
På APC-bokser f.o.m -86 er det en funksjon som gjør magnetventilen spenningsløs når bremselyset lyser..og derfor får du grunnladetrykk når du trår inn bremsen.
Men når jeg fikk rota litt rundt i hue så er det sånn at R skal være tett uansett, altså du skal kunne blåse og suge i W & C, men ikke i R! Den skal være tett når den er spenningsløs. Kanskje spolen inni der er defekt?
..og den skal ikke tikke på tomgang!
Årsaker kan være..
-def trykkgiver
-def bankesensor
-for lav tomgang
-brudd i ledning mellom APC og ventil(og/eller mellom APC og trykkgiveren..?!), evt dårlig kontakt på ventilen..
-bankesensoren er dratt til med feil moment...
På APC-bokser f.o.m -86 er det en funksjon som gjør magnetventilen spenningsløs når bremselyset lyser..og derfor får du grunnladetrykk når du trår inn bremsen.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt: