Sviver bare p? tre!
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Sviver bare på tre!
Jeg har det problemet og har hørt at mange andre eldre 900'er har dette problemet; Når bilen har stått for lenge i ro, det er vått og/eller kaldt, så vil den av og til ikke svive på mer enn tre sylindre av gangen..Andre som har/har hatt dette problemet her? Hva er dette for noe? Noe så enkelt som gåen pluggledning? eller...
Vørterøl og svisker!!
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Dårlige dyser er vel et kjent problem på 8V, de står og "drypper" og gjør pluggen rå, eller så setter de seg og tetter helt....
Ellers har jeg vært borti både sprekte topper og dårlige topp-pakninger som kan bli litt bedre når motoren blitt varm.
Om det er fukt og dårlige kabler du frykter, så er det jo bare å bruke en dusjeflaske med vann og lage kunstig regn rundt pluggkablene mens bilen går for å se om det slår over noe sted. Fordelerlokk, rotor og kabler/plugger har jo godt av å bli skiftet ut i blant, de lever et hardt og noe intenst liv...
Ellers har jeg vært borti både sprekte topper og dårlige topp-pakninger som kan bli litt bedre når motoren blitt varm.
Om det er fukt og dårlige kabler du frykter, så er det jo bare å bruke en dusjeflaske med vann og lage kunstig regn rundt pluggkablene mens bilen går for å se om det slår over noe sted. Fordelerlokk, rotor og kabler/plugger har jo godt av å bli skiftet ut i blant, de lever et hardt og noe intenst liv...
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger