Motor trøbbel etter bsr trim

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Stiahuse

Motor trøbbel etter bsr trim

Legg inn av Stiahuse » 04 mai 2014, 11:15

Hei fikk problem med 9-5 2.0t min i går skulle til byen. Stoppet opp midt på veien for å skjekke noe som lå på bakken. Når jeg startet og gav på opp til 100. Merket jeg at den giret rart. Er automat.. Så satte jeg den i sport. Og den girte like rart der... Så jeg kjørte opp til en 60km/t og satte cruisen på. Den giret og tullet og laget rar lyd av motor. Så jeg kjørte inn på en parkerings plass. Der rullet jeg frem i en 10km/t og så bare døde den ut... Og laget rare lyder.. Prøvde å skru på deninga fik lys men ville ikke starte bare rare lyder og start motor ville ikke starte..

Hjelp meg hva kan dette være!! :( :(

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Motor trøbbel etter bsr trim

Legg inn av Kristian N2215 » 04 mai 2014, 11:28

Kan det være girposisjonsgiver/neutral switch (eller hva det kalles)? Spaken må jo stå i park for at du skal få igang startmotoren.
Hvis du får tak i en feilkodeleser, så kan du se om TCM (styreenheten til automatkassa) sin girposisjon stemmer overens med den fysiske posisjonen til girspaken.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

brutuz86
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

Legg inn av brutuz86 » 04 mai 2014, 16:20

Stiahuse skrev:Hei fikk problem med 9-5 2.0t min i går skulle til byen. Stoppet opp midt på veien for å skjekke noe som lå på bakken. Når jeg startet og gav på opp til 100. Merket jeg at den giret rart. Er automat.. Så satte jeg den i sport. Og den girte like rart der... Så jeg kjørte opp til en 60km/t og satte cruisen på. Den giret og tullet og laget rar lyd av motor. Så jeg kjørte inn på en parkerings plass. Der rullet jeg frem i en 10km/t og så bare døde den ut... Og laget rare lyder.. Prøvde å skru på deninga fik lys men ville ikke starte bare rare lyder og start motor ville ikke starte..

Hjelp meg hva kan dette være!! :( :(
nå skal jeg ikke ta alt håp fra deg men no lignende skjedde med min,eller har skjedd 3 gang at jeg har kjørt motorn til H****** med bsr trim,fikk masse lyder fra motorn,kakklelyder å diverse,ta opp pluggene å se,trenger jo ikke hvære no sånt,kommer bar med litt fakta jeg har vært borti :)

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 04 mai 2014, 22:36

Dersom du har mistanke om at det er programvaren fra bsr som er problemet så ta kontakt med bsr norge.

Jeg har gode erfaringer med support derifra.

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Svar