Bakseler i 99
Moderator: Moderatorer
Bakseler i 99
Hei, lurer på hvordan det er å sette inn bakseler i en 99. Er ingen der nå, er det mye jobb og passer de fra 90?
- saabanders
- 1.2 bar
- Sted: Sogn& Fj.
Det går bra. Jeg har gjort det. Og på de sene -99ene var det vel belte bak?? Vet ikke om 90 passer, men det er vel en 99 med 900front?? (eller omvendt)
Anders
Anders
Sist redigert av saabanders den 28 jan 2006, 20:36, redigert 1 gang totalt.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Er vel 99 med 900 bakdel.. Men det skal være en grei sak å sette inn seler.. Fatteren gjorde det på sin 1979 99 også, vet ikke hvor beltene komfra, men vil tro det går med 900 belter også, uten at jeg skal si det sikkert..saabanders skrev:Det går bra. Jeg har gjort det. Og på de sene -99ene var det vel belte bak?? Vet ikke om 90 passer, men det er vel en 99 med 900front??
Anders
Styrer med DAB og AUX
Re: Bakseler i 99
Det henger litt på årsmodell og karosstype, ( det er lenge siden så jeg kan minnes feil ). De tidligste 99modellene var utstyrt med faste seler, siden kom rullebelter og sannsynligvis er det forskjell på sedan og CC.Rolf skrev:Hei, lurer på hvordan det er å sette inn bakseler i en 99. Er ingen der nå, er det mye jobb og passer de fra 90?
Selve festet har vært rimelig standardisert gjennom årene, men på noen modeller finns det ( igjen om jeg husker rett ) små styrepinner for att rullen skal havne rett.
Men belter finns i haugevis i alle fall på denne siden av grensa. Jeg kan sikkert få tak i noen til deg om du ikke finner det på nærmere hold, bare jeg vet årmodell og karosseritype.
Selve byttet er enkelt, de festes med bolter og muttrer er allerede insveiset i karosseriet ( alle modeller ). I golvet kan det i blant behøves en gjengetapp, da de har en lei tendes til å ruste og gjengene behøver å friskes opp.