Oppdatere forumet?
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Oppdatere forumet?
Etter en lengre periode som aktiv forum-(mis)bruker har det kommet til min konklusjon at:
*Saab Teknisk
*Saab Annet
*Ikke SAAB relatert
Rett og slett er for få kategorier.. kjør heller på med noe ala STCS sitt oppsett, på norsk såklart... det vil gjøre det utrolig mye lettere å navigere seg igjennom informasjonen
Edit; Må få legge til at jeg synnes forumet er stort nok til at en slik oppdatering vil være nødvendig.
*Saab Teknisk
*Saab Annet
*Ikke SAAB relatert
Rett og slett er for få kategorier.. kjør heller på med noe ala STCS sitt oppsett, på norsk såklart... det vil gjøre det utrolig mye lettere å navigere seg igjennom informasjonen
Edit; Må få legge til at jeg synnes forumet er stort nok til at en slik oppdatering vil være nødvendig.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg kan si meg delvis enig. Jeg tror kanskje det kunne vært lurt å dele opp litt mer. Har ihvertfall ganske mange ganger sittet å lurt på om jeg skulle satse på Saab Teknisk eller Saab Annet(uten at jeg nå har noen gode eksempler). Jeg har også inntrykk av at disse to ofte går litt over i hverandre, når det startes nye tråder. Men jeg synes samtidig at STCS sitt oppsett er litt vel oppdelt. Dette gjør det fort litt uoversiktlig.
Et forslag satt sammen litt i farten:
- Saab teknisk (Motor, girkasser, bremser og understell)
- Saab utseende(styling?) (Utseende og styling)
- Saab stereo (vet ikke helt om denne fortjener egen plass?)
- Saab allment (Råd til bilkjøp, Saab-nyheter og annet som ikke passer andre steder)
- Ikke Saab-relatert
Utover dette har jeg ikke noe jeg ville endret
Et forslag satt sammen litt i farten:
- Saab teknisk (Motor, girkasser, bremser og understell)
- Saab utseende(styling?) (Utseende og styling)
- Saab stereo (vet ikke helt om denne fortjener egen plass?)
- Saab allment (Råd til bilkjøp, Saab-nyheter og annet som ikke passer andre steder)
- Ikke Saab-relatert
Utover dette har jeg ikke noe jeg ville endret
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Eirik N310
- 2.0 bar
- Sted: Lørenskog
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
Hehe! det var slik mitt første utkast var, men så følte jeg det ble noen litt snodige kombinasjoner, så jeg endra det littFreshmaker N237 skrev:eventuelt som eirik sier lengre oppe, men saab stereo sammen med utseende og styling og annen ekletronikk sammen med teknisk.
Men når det er sagt, jeg synes også forumet fungerer helt greit. Jeg bryr meg fint lite om det blir gjort noe med dette, forumet er bra uansett Men jeg kunne kanskje tenkt meg, hvis noe, å dele opp Saab teknisk litt mer. Jeg vil ikke ha så mye oppdeling som STCS, det blir bare rotete.
- [email protected]
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Kontakt:
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Den muligheita vart fjerna pga. at det var alltid nokon som skulle pirke på annonsene som vart lagt ut, evt. at det spora ut til ein teknisk diskusjon, og til slutt den klassiske diskusjonen mellom kjøpar og selgar som høyrer heime på mail eller PM.Eirik N396 skrev:Dette hadde vi for noen år siden, men det ble fjernet. Husker ikke helt grunnen, men det hadde muligens med en del rot i disse trådene å gjøre.Daniel N683 skrev:Jeg synes også det kunne være en idé at man kan svare på kjøp/salg annonser..
Ellers må du Paradigm gjerne kome med forslag til korleis du ser for deg forumet oppdelt, eit poeng er då at det må være klare kategoriar, slik at det ikkje vert mykje feilpostingar. Etter kvart som forumet aukar i størrelse er det ikkje urimelig at det kan delast opp meir. Den delinga vi har no på Teknisk/Annet fungerar vel stort sett greit, som Eirik N310 seier ; "enten er det teknisk, eller so er det annet"
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Ja, helt rett, enten er det teknisk, eller så er det noe annet.
Men det blir lettere å navigere i ett forum hvor f.eks. en kategori heter "Understell", for da vet jeg at jeg ikke finner masse "HVORDAN DUMP PASSER PÅ MIN BIL???" eller "Bilen starter ikke, buhu, hjelp meg"...
Dere forstår
Hadde vært letter å søke etter ting og, for da velger du jo å bare søke innenfor den kategorien...
Ser for meg.
* Motorrelatert
* Elektronikkrelatert
* Chassirelatert
* Understellsrelatert
* Bilstereo
* Saab annet
* Off Topic
Hvorfor egen bilstereotråd? Jo, fordi Saab er geniale biler å bygge stereo i, det er nesten daglite spørsmål ang. emnet, OG folk blir ikke å starte en fokkings ny tråd hver gang de lurer på hvilke frontsett som passer i 9-3'en* sin! For når de er inne på "Bilstereo" f.eks. så er det høy sanssynlighet for den vises på første side!
Jeg står på mitt, den inndelingen ville vært genial, og, cluet med å dele opp chassi og understell? Nja.. vet ikke, det er jo uhyggelig stor forskjell på en forskjerm og ei polylol-foring til forstillinga
*Eksempel henta ut fra lufta!
Men det blir lettere å navigere i ett forum hvor f.eks. en kategori heter "Understell", for da vet jeg at jeg ikke finner masse "HVORDAN DUMP PASSER PÅ MIN BIL???" eller "Bilen starter ikke, buhu, hjelp meg"...
Dere forstår
Hadde vært letter å søke etter ting og, for da velger du jo å bare søke innenfor den kategorien...
Ser for meg.
* Motorrelatert
* Elektronikkrelatert
* Chassirelatert
* Understellsrelatert
* Bilstereo
* Saab annet
* Off Topic
Hvorfor egen bilstereotråd? Jo, fordi Saab er geniale biler å bygge stereo i, det er nesten daglite spørsmål ang. emnet, OG folk blir ikke å starte en fokkings ny tråd hver gang de lurer på hvilke frontsett som passer i 9-3'en* sin! For når de er inne på "Bilstereo" f.eks. så er det høy sanssynlighet for den vises på første side!
Jeg står på mitt, den inndelingen ville vært genial, og, cluet med å dele opp chassi og understell? Nja.. vet ikke, det er jo uhyggelig stor forskjell på en forskjerm og ei polylol-foring til forstillinga
*Eksempel henta ut fra lufta!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2018 Suzuki SV650 X
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Du mener karosseri, eller?ParADigM skrev:*Chassirelatert
* Understellsrelatert
Hvor havner girkassespørsmål?
Havner motorstyring under motor eller elektronikk?
Skal det deles opp mer enn i dag så må det vel gå an å kopiere svenskene heller enn å finne opp eget krutt, bortsett fra at vi allerede har en FAQ som funker bra, og egen kategori for engelskspråklige tråder trenger vi vel strengt tatt ikke.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Nå må vel vi som ikke er enige også rope ut
Enig med Ingvar at om vi først skal gjøre noe så kan vi se på hvordan det er gjort på svenskeforumet...
Men... Tok en sjekk nå, klokka 19.20 på en fredagskveld... på vårt forum så var vi hele 9 brukere (registrerte og uregistrerte) på STCS 240 !!
Jeg er ikke overbevist om at vi skal trenge å gjøre om så mye..
I allefall så synes jeg f.eks at det er tullete å ha en egen for bilstereo (på nåværende tidspunkt i allefall), det er jo knapt et spm i uka, da bør det heller plasseres under "elektrisk". Samme med Chassi/understell, å dele de opp i to forskjellige høres også unødvendig ut for meg.
Minner igjen om søke-funksjonen Virker som den blir brukt like ofte som man blar i innstruksjonsboka
Enig med Ingvar at om vi først skal gjøre noe så kan vi se på hvordan det er gjort på svenskeforumet...
Men... Tok en sjekk nå, klokka 19.20 på en fredagskveld... på vårt forum så var vi hele 9 brukere (registrerte og uregistrerte) på STCS 240 !!
Jeg er ikke overbevist om at vi skal trenge å gjøre om så mye..
I allefall så synes jeg f.eks at det er tullete å ha en egen for bilstereo (på nåværende tidspunkt i allefall), det er jo knapt et spm i uka, da bør det heller plasseres under "elektrisk". Samme med Chassi/understell, å dele de opp i to forskjellige høres også unødvendig ut for meg.
Minner igjen om søke-funksjonen Virker som den blir brukt like ofte som man blar i innstruksjonsboka
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor