Generell pratetråd
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Re: Generell pratetråd
Sender en liten hilsen til gutta i klubben her jeg sitter og nyter det fine vaeret paa mallorca:) God sommer til dere, jeg nyter hver dag med pils og sol. Saa paa loerdag er det tilbake til levanger, maa hente bilen som har byttet toppakning og eksosventiler mens jeg har vaert her
Utslitte eksosventiler etter 146000 km paa telleren??? Er det mulig? Vel vel..
Utslitte eksosventiler etter 146000 km paa telleren??? Er det mulig? Vel vel..
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Måtte du brenne ..Terra N837 skrev:Sender en liten hilsen til gutta i klubben her jeg sitter og nyter det fine vaeret paa mallorca:) God sommer til dere, jeg nyter hver dag med pils og sol.
Spre slik misunnelses-propaganda her til oss som jobber og sliter i varmen...
Hehe...
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- LeonLatex
- 1,5 bar
- Navn: Kjetil
- Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
- Sted: Brandbu
KAster ikke penger ut av vinduet på en sydentur så lenge jeg har det varmere, bedre og likedan fest her hjemme. Forresten så er det bedre brennvin på polet i norge enn i butikkene på Mallorca. Ikke er ølet dems drekkanes heller. Plagsomt er det også når jeg kommer til stranda i min lille tinu stramme g-streng badebukse. Nei, med de sommerne vi har her hjemme (bare det ikke regner i min ferie) så er sydenturer noe som hører hjemme når snøen og kulda har kommet. Kos deg du, Terra. I dag så viste termometeret 31 grader i skyggen da klokka var 16:00, og da hadde ikke sola skint på den siden av huset siden klokka va 10:00 på formiddagen. Ikke nok med det, jeg kan godt like sjøen, men saltvann er noe drit å bade i.Gisle N163 skrev:Måtte du brenne ..Terra N837 skrev:Sender en liten hilsen til gutta i klubben her jeg sitter og nyter det fine vaeret paa mallorca:) God sommer til dere, jeg nyter hver dag med pils og sol.
Hehe...
I tillegg vil jeg minne om farene ved å reise til sydens land. Det starter på flyreisen, for det er ikke trygt og fly. Så er det det å skulle bo i et land i syden. Der er vi nordmenn 70% mer utsatt for ran og kriminalitet enn her hjemme. Så er det dette med nordmenn og drikkekultur. Det begrepet mister vi jo totalt (lurer på om ikke min forsvant i går kveld... uansett) så fort vi krysser ei annen landegrense, og spessielt er dette på danskebåten eller sydenturer så skal det drekkas, fylles på og festes fra før flyet går til 14 dager etter landing igjen i norge. På en sydentur er det alldri billetten som koster.... Det er hva vi handler... sure
Så er det når vi kommer hjem da.... For det er jo ikke noen god tur uten smugling, og i følge min kompis i tollvesenet så er gjennomsnittet for bøtelagte sydenturister så høyt som 40% pr. fly. Så det ender med at turen blir enda dyrere enn først antatt i tillegg til ekstra utgifter på alle fyllefestene, ødelagt og ramponert hotellrom pga. fyllefestene, alle utgifter på tester for kjønnsykdommer når du kommer hjem utgiftene, bot for fyllekjøring på moped utgiftene, erstatning for at du vraka akkurat den mopeden under fyllekjøringa utgiftene... osv... etc...
Ikke nok med det, men om man er så heldig at man har dame, så står man F*** meg i fare s for å miste hu også fordi hun likte en av disse sleske solbrune degosene på stranda som hun fant mer attraktiv enn deg selv. Ikke nok med det, men når man først våkner hjemme og regninga kommer så står alle kompisa og peker på deg at det her må du betale... det var du som gjorde det!!!
Mulig jeg er sær, men.... er det rart jeg ikke reiser til syden ??????
Borte bra men hjemme best heter det. Jeg har det bra i norge. Trenger jeg en fest utenlands, så reiser jeg til DK med båten. Bruker like mye penger der, finner styggere damer og får knulla styggere damer som er hvertfall dobbelt så tunge som de i syden, og som har de samme kjønnsykdommene, får ødelagt en lugar like mye som en bungalow i syden, har jeg kjøretøy med så får jeg vraka det også. Fordi en nordmann har tatt med seg sin vanvittige trafikkultur til danmark. Fordelen må være at det blir en enklere forsikringssak, ølet og drammene er like billige, blir like full, og ølet er faktisk mye bedre og kaldere. Man slipper også gammel soltørka ferdigrøyk på en dansketur... Om man er så heldig å ha dame så er sjangsen for å miste hu på en dansketur like stor som i syden. Enten hopper hu over bord eller blir kapret av den innleide DJ fra Malorca.(noe jeg har glemt nå?)
Pga dette så ser ikke jeg helt poenget med å reise til syden. ALT ER DET SAMME!!!!!
Er det rart jeg holder meg hjemme?
Kanskje du vil bli med meg på en tur til køben?
SAAB 9000
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
-
- Overload!!!
LeonLatex skrev:KAster ikke penger ut av vinduet på en sydentur så lenge jeg har det varmere, bedre og likedan fest her hjemme. Forresten så er det bedre brennvin på polet i norge enn i butikkene på Mallorca. Ikke er ølet dems drekkanes heller. Plagsomt er det også når jeg kommer til stranda i min lille tinu stramme g-streng badebukse. Nei, med de sommerne vi har her hjemme (bare det ikke regner i min ferie) så er sydenturer noe som hører hjemme når snøen og kulda har kommet. Kos deg du, Terra. I dag så viste termometeret 31 grader i skyggen da klokka var 16:00, og da hadde ikke sola skint på den siden av huset siden klokka va 10:00 på formiddagen. Ikke nok med det, jeg kan godt like sjøen, men saltvann er noe drit å bade i.Gisle N163 skrev:Måtte du brenne ..Terra N837 skrev:Sender en liten hilsen til gutta i klubben her jeg sitter og nyter det fine vaeret paa mallorca:) God sommer til dere, jeg nyter hver dag med pils og sol.
Hehe...
I tillegg vil jeg minne om farene ved å reise til sydens land. Det starter på flyreisen, for det er ikke trygt og fly. Så er det det å skulle bo i et land i syden. Der er vi nordmenn 70% mer utsatt for ran og kriminalitet enn her hjemme. Så er det dette med nordmenn og drikkekultur. Det begrepet mister vi jo totalt (lurer på om ikke min forsvant i går kveld... uansett) så fort vi krysser ei annen landegrense, og spessielt er dette på danskebåten eller sydenturer så skal det drekkas, fylles på og festes fra før flyet går til 14 dager etter landing igjen i norge. På en sydentur er det alldri billetten som koster.... Det er hva vi handler... sure
Så er det når vi kommer hjem da.... For det er jo ikke noen god tur uten smugling, og i følge min kompis i tollvesenet så er gjennomsnittet for bøtelagte sydenturister så høyt som 40% pr. fly. Så det ender med at turen blir enda dyrere enn først antatt i tillegg til ekstra utgifter på alle fyllefestene, ødelagt og ramponert hotellrom pga. fyllefestene, alle utgifter på tester for kjønnsykdommer når du kommer hjem utgiftene, bot for fyllekjøring på moped utgiftene, erstatning for at du vraka akkurat den mopeden under fyllekjøringa utgiftene... osv... etc...
Ikke nok med det, men om man er så heldig at man har dame, så står man F*** meg i fare s for å miste hu også fordi hun likte en av disse sleske solbrune degosene på stranda som hun fant mer attraktiv enn deg selv. Ikke nok med det, men når man først våkner hjemme og regninga kommer så står alle kompisa og peker på deg at det her må du betale... det var du som gjorde det!!!
Mulig jeg er sær, men.... er det rart jeg ikke reiser til syden ??????
Borte bra men hjemme best heter det. Jeg har det bra i norge. Trenger jeg en fest utenlands, så reiser jeg til DK med båten. Bruker like mye penger der, finner styggere damer og får knulla styggere damer som er hvertfall dobbelt så tunge som de i syden, og som har de samme kjønnsykdommene, får ødelagt en lugar like mye som en bungalow i syden, har jeg kjøretøy med så får jeg vraka det også. Fordi en nordmann har tatt med seg sin vanvittige trafikkultur til danmark. Fordelen må være at det blir en enklere forsikringssak, ølet og drammene er like billige, blir like full, og ølet er faktisk mye bedre og kaldere. Man slipper også gammel soltørka ferdigrøyk på en dansketur... Om man er så heldig å ha dame så er sjangsen for å miste hu på en dansketur like stor som i syden. Enten hopper hu over bord eller blir kapret av den innleide DJ fra Malorca.(noe jeg har glemt nå?)
Pga dette så ser ikke jeg helt poenget med å reise til syden. ALT ER DET SAMME!!!!!
Er det rart jeg holder meg hjemme?
Kanskje du vil bli med meg på en tur til køben?
Heldigvis har jeg dame som ikke liker degoser som valser rundt paa stranda solbrun og haarete med speedo badebukse
Men naar man bor som oss langt ute i isoedet setter man stor pris paa en varm sommer. Og ta sjansen paa godt vaer paa fastlandet om sommeren er som aa spille lotto. Nei den sjansen tar jeg ikke!
Naar det gjelder beer saa synes jeg san migel er meget godt, sprit drikker jeg ikke saa ofte.
Smugler er det skjelden jeg gjoer, blir stoppet uansett...
Men naa renner tiden ut, bussen gaar om faa minutter saa da skal vi tilbake til "varmen i Norge"
God helg
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- LeonLatex
- 1,5 bar
- Navn: Kjetil
- Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
- Sted: Brandbu
Oj... snnakker om forskjell... stor. I samme land så skiller det møøøøøøøe. Her er det 26 grader allerede, i skyggen.Terra N837 skrev:I dag er det ikke snøstorm ute til en forandring, men -2 grader er det
Syns det nå er på høy tid å få "sommer" her og, værtfall sånn at jeg kan sette på sommerdekk
Skal værtfall ut å drikke meg kanon i kveld, frykter det blir en cognac eller flere
.... og nå er det 29. Noen høyere klokken 13:27?
SAAB 9000
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
M96 9K CSE 2.3 HTT
SP - Steg 3 ++
- Skavold
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
- Kontakt:
13° her i Molde klokka ett. Helt greit det. Har vært relativt varmt her de siste dagene, ca 25. Ikke verst ved kysten!
Btw, Leon: Det er bedre å bade i fjorden (saltvann) enn i innsjøer.
Btw, Leon: Det er bedre å bade i fjorden (saltvann) enn i innsjøer.
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
nydelig vær her i bergen for tiden
og da passer det jo veldig bra å ha en 9-3 cæb til disposisjon
og da passer det jo veldig bra å ha en 9-3 cæb til disposisjon
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Kristine
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 1387
- Navn: Kristine
- Sted: Sandnes
Endelig ferie!!
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
hvorfor har noen rosa nick? kan man velge selv?
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- haarstad
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1222
- Navn: Rune Haarstad
- Bil: Saab
- Sted: Frøya
jeg er blitt en saab-junkie tenker saab døgnet rundt..leser om saab vasker den hver dag..prater bare om saab til de jeg møter..lærer 2åringen hvilken bil som er best og hva dumpen sier om kveldene ber jeg til de høyere makter om å vinne 1.premie i lotto så jeg kan kjøpe Turbo X bestiller masse dilldall fra nettet til den..kanskje det er sant,at saab er en sykdom man aldri blir kvitt legger ved bilde av "litja" ha en fin kveld
2001 SAAB 9-5 Aero med Hirschmods
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
-
- Overload!!!
Da var jeg tilbake i isødet etter 5 uker med ferie. Kom opp med flyet i natt og på jobb i dag tidlig kl 06.30.
Det var den ferien, 12 mnd til neste ferie
Det var den ferien, 12 mnd til neste ferie
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
høres ut som du er bitt av basillen du ogsåhaarstad skrev:jeg er blitt en saab-junkie tenker saab døgnet rundt..leser om saab vasker den hver dag..prater bare om saab til de jeg møter..lærer 2åringen hvilken bil som er best og hva dumpen sier om kveldene ber jeg til de høyere makter om å vinne 1.premie i lotto så jeg kan kjøpe Turbo X bestiller masse dilldall fra nettet til den..kanskje det er sant,at saab er en sykdom man aldri blir kvitt legger ved bilde av "litja" ha en fin kveld
join the club
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Du har alle klassiske symptomer på Saabofobi. Oppsøk nærmeste forhandler ASAP for medisinering
'96 Saab 900R Turbo
- Eirik
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Jeg kjøpte meg ei Saab-sjorte idag. Bilder kommer. Men den er fiiiiin.
Deilige seter var det i Turbo X'en også.
Deilige seter var det i Turbo X'en også.
25 Year anniversary of Saab 9000