SN?!!!
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Haha.... ja det er virkelig synd på dere..... not!
Er jo virkelig spesiellt at det snør om vinteren, ikke rart det er hovedsak på dagsrevyen og på forsiden i alle landets aviser
Nyt heller at dere har blandt verdens beste vinterbiler!!! Så kan dere heller sende en liten tanke til de stakkarne som sitter der og huttrer med polvotter og lue i Corollan sin eller som har kjørt seg fast på flat vei med Sierran sin.....
Vi som bor litt lenger nord for Oslo har faktisk sett snø før og vet å verdsette vinteregenskapene på en Saab
Er jo virkelig spesiellt at det snør om vinteren, ikke rart det er hovedsak på dagsrevyen og på forsiden i alle landets aviser
Nyt heller at dere har blandt verdens beste vinterbiler!!! Så kan dere heller sende en liten tanke til de stakkarne som sitter der og huttrer med polvotter og lue i Corollan sin eller som har kjørt seg fast på flat vei med Sierran sin.....
Vi som bor litt lenger nord for Oslo har faktisk sett snø før og vet å verdsette vinteregenskapene på en Saab
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Det pleier å snø sørpå og ser du
Men i slike mengder da gitt!
Men som fler sier, det er ikke bare snøen. Men alle snømenn og snødamer som absolutt skal ut å kjøre corolla og sierra og suv og søppel!
Hadde du bodd i Oslo hadde du nok forbarmet deg litt du og, selv om man kjører saab
Men i slike mengder da gitt!
Men som fler sier, det er ikke bare snøen. Men alle snømenn og snødamer som absolutt skal ut å kjøre corolla og sierra og suv og søppel!
Hadde du bodd i Oslo hadde du nok forbarmet deg litt du og, selv om man kjører saab
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Det er tydeligvis bare jeg som er glad i snø her på forumet.. Snø er jo det beste med hele vinteren. Fikk faktisk 22 cm snø i går midt på tjukkeste sørvestlandet Og hva er egentlig morsommere enn å se senka BMW'er stående mitt utpå et jorde på helt bein strekning (hente faktisk i går) Det holder jo en stakkar arbeider med godt humør hele dagen og ennå litt lenger..
Kan jo være enig med dere om at idiotene med suv'er (som egentlig burde være kjempe på snø men er de det? neida. De er jo bare heiste personbiler med alt for store hjul og 4*4)
Men ikke en gang alle idiotene på veien klarer å få meg i dårlig humør når det er så mye gøy snø ute
Noen som har prøvd akebrett bak bil før? det er hvertfall noe jeg vil gjøre igjen (på en stor og åpen parkeringsplass riktignok er ikke gæern heller)
Kan jo være enig med dere om at idiotene med suv'er (som egentlig burde være kjempe på snø men er de det? neida. De er jo bare heiste personbiler med alt for store hjul og 4*4)
Men ikke en gang alle idiotene på veien klarer å få meg i dårlig humør når det er så mye gøy snø ute
Noen som har prøvd akebrett bak bil før? det er hvertfall noe jeg vil gjøre igjen (på en stor og åpen parkeringsplass riktignok er ikke gæern heller)
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
-
- 1,5 bar
- Sted: Sunnmøre
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
-
- 2.0 bar
Jeg har alltid sagt at det er fint med snø. Og så morro for unga!
Det er ikke bare dårlige kjøreferdigheter som fører til køer ut av rene h....te når det snør på østlandet/Oslo.
På en fin sommerdag er det nesten umulig å finne en parkeringsplass i Oslo. Tenk deg da hvordan situasjonen ser ut når alle fortauskanter, kryss, plasser, osv er fulle av snø. Både av ubrøytet snø og av brøytet snø.
Når man ikke finner et sted å parkere/få sin bil ut av trafikken, blir bilen værende i trafikken. De som da normalt skulle kommet og tatt din plass i køen, slipper nå ikke til. osv osv osv. Så har vi alle bussene og trikkene som selvfølgelig vil prøve å brøyte seg frem, for de skal jo holde rutetidene (og de har forkjørsrett).
Dette fører til slutt til at det er stopp også på hovedveiene inn til Oslo.
Og i slike situasjoner er det selvfølgelig ikke gunstig at noen ikke vet hva som kan skje når de kjører på dette underlaget! Det gjør ikke dagen bedre for alle i kø.
Men mitt poeng er at årsakene til det komplette trafikkaos i Oslo er sammensatt.
Det holder ikke å skylde på "østlendinger kan ikke kjøre bil". Husk at Oslo`s befolkning stort sett er nordlendinger, trøndere, vestlendinger (alle typer) og sørlendinger. (+ noen titusener med og uten turban og sjal!)
Ha en deilig snørik dag.
Det er ikke bare dårlige kjøreferdigheter som fører til køer ut av rene h....te når det snør på østlandet/Oslo.
På en fin sommerdag er det nesten umulig å finne en parkeringsplass i Oslo. Tenk deg da hvordan situasjonen ser ut når alle fortauskanter, kryss, plasser, osv er fulle av snø. Både av ubrøytet snø og av brøytet snø.
Når man ikke finner et sted å parkere/få sin bil ut av trafikken, blir bilen værende i trafikken. De som da normalt skulle kommet og tatt din plass i køen, slipper nå ikke til. osv osv osv. Så har vi alle bussene og trikkene som selvfølgelig vil prøve å brøyte seg frem, for de skal jo holde rutetidene (og de har forkjørsrett).
Dette fører til slutt til at det er stopp også på hovedveiene inn til Oslo.
Og i slike situasjoner er det selvfølgelig ikke gunstig at noen ikke vet hva som kan skje når de kjører på dette underlaget! Det gjør ikke dagen bedre for alle i kø.
Men mitt poeng er at årsakene til det komplette trafikkaos i Oslo er sammensatt.
Det holder ikke å skylde på "østlendinger kan ikke kjøre bil". Husk at Oslo`s befolkning stort sett er nordlendinger, trøndere, vestlendinger (alle typer) og sørlendinger. (+ noen titusener med og uten turban og sjal!)
Ha en deilig snørik dag.
Hilsen Ole-P. N-154
- Henrik N449
- Overload!!!
- Sted: Drammen
Når har busser forkjørsrett? :SOle-P-N154 skrev: Så har vi alle bussene og trikkene som selvfølgelig vil prøve å brøyte seg frem, for de skal jo holde rutetidene (og de har forkjørsrett).
tenkte jeg skulle prøve meg på teoriprøven i morgen
Nå skal jeg gafle i meg litt frokost og spasere ned på treningssenteret med snø til knærne!
Helt utrolig å se hvor mye snø som kan komme på bare to døgn
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei