9-5 - utstyr og utstyrsnivåer
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Takker og bukker - skal si det er bra at det er noen 9-5 guruer på forumet herHjelle, N6 skrev:Har bilen navigasjon måtte en bestille enten AS2 eller AS3. AS1 og navigasjon var ikkje ei valgmuligheit.
Den synlige forskjellen på AS2 og AS3 er at AS3 har fleire høgtalarar. På sedan sit det to høgtalarar i "hattehylla", på estate er det ein høgtalar i oppbevaringsromet bak på høgre side.
- 95Vector
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N883
- Bil: MY05 9-3 Aero cab.
vanligvis oblater på vindu. Ellers kan du holde night panel knappen inne så vil det stå en alarm tekst, doors only, i SID ( nøkkel må ikke være i tenningen)
Sjekk også om det er motorvarmer timer i SID ved å trykke en gang på en velgeknapp tekst HEAT ON.
tvi tvi
Sjekk også om det er motorvarmer timer i SID ved å trykke en gang på en velgeknapp tekst HEAT ON.
tvi tvi
HIRSCH - More powerful, more dynamic, more elegant – and even more enjoyable to drive
Takker igjen, skal sjekke dette!95Vector skrev: vanligvis oblater på vindu. Ellers kan du holde night panel knappen inne så vil det stå en alarm tekst, doors only, i SID ( nøkkel må ikke være i tenningen)
tvi tvi
Bilen var en liten skuffelse - alt for dårlig vedlikeholdt.
Den hadde en liten forhøyning i plast med rød lysdiode fremme på dashen ; tenkte det kanskje var alarm. Men prøvde å holde nightpanel knappen inne uten at noe skjedde - så jeg antar at det ikke var det likevel.
Uansett - får vente på et bedre eksemplar
Den hadde en liten forhøyning i plast med rød lysdiode fremme på dashen ; tenkte det kanskje var alarm. Men prøvde å holde nightpanel knappen inne uten at noe skjedde - så jeg antar at det ikke var det likevel.
Uansett - får vente på et bedre eksemplar
-
- Medlemsnummer: 1391
- Navn: Mikhael Angler
- Bil: `01 9-5 SE Estate
- Sted: Rognan
Re: 9-5 - utstyr og utstyrsnivåer
Har en `01 9-5 med litt snodig utstyrsnivå, får det liksom ikke til å stemme med den linken som var lagt ut ovenfor.
Har: AS3, Skinnratt og girkule, Ryggesensor, Takluke, Treinteriør, Gulvmatter i stoff, Bagasjeromsnett, 3 nakkestøtter bak (vet det ikke sto i linken, men har en kompis som har 2 nakkestøtter. Er det bare i Estate det er 3?), Gulvlys, Spredere, Automatisk nedblendbart speil innvendig, Cruisecontrol, Winter og Sportfunksjon på aut.kassa (standard?).
Usikker på om jeg har alarm og regnsensor...
Det stemmer jo ikke med utstyrspakkene.
Har: AS3, Skinnratt og girkule, Ryggesensor, Takluke, Treinteriør, Gulvmatter i stoff, Bagasjeromsnett, 3 nakkestøtter bak (vet det ikke sto i linken, men har en kompis som har 2 nakkestøtter. Er det bare i Estate det er 3?), Gulvlys, Spredere, Automatisk nedblendbart speil innvendig, Cruisecontrol, Winter og Sportfunksjon på aut.kassa (standard?).
`01 9-5 2.0t SE Estate BSR Steg 1
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Nå er jo ikke utstyrspakkene helt "låst" heller da, det var/er jo fortsatt mulig å fylle på med ekstrautstyr utover hva som inngår i standard-utstyrspakkene.
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Nei, dette med utstyr er merkelig.
Har en 1998 9-5 S med skinn, automat, takluke, skinnratt, as2, stoff gulvmatter, bagaseromsnett, alarm og uten AC og uten tåkelys (vel, dette er det nå da). Det som er merkelig her er ikke utstyret i seg selv, men at noen har valgt den komboen med en 9-5 S uten ac..
Har en 1998 9-5 S med skinn, automat, takluke, skinnratt, as2, stoff gulvmatter, bagaseromsnett, alarm og uten AC og uten tåkelys (vel, dette er det nå da). Det som er merkelig her er ikke utstyret i seg selv, men at noen har valgt den komboen med en 9-5 S uten ac..
Styrer med DAB og AUX
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
hvis du ser på -05 modellane så hadde de då ein som hette Vector Sport som hadde Aero styling samt bra med utstyr.
de som eg har sett (inkl. min egen) har iallefall det meste som kunne skaffes av original ekstrautstyr.
de som eg har sett (inkl. min egen) har iallefall det meste som kunne skaffes av original ekstrautstyr.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
-
Har sjekket etter den "boksen" bak speilet til regnsensoren, men den ser jeg ikke, så da er det vel ikke regnsensor på den da. Hvis "boksen" ikke er i det svarte omrisset på ruta?
Har enda ikke sjekket om det er alarm på bilen, er det bare å holde inne nightpanel-knappen når nøkkelen er ute av tenningen?
Hvis man har sånne riller på venstre side på panelet der det står "fasten seatbelts", er det da telefonanlegg i bilen? Hvordan kan man ellers se at det er telefonanlegg i den?
Har enda ikke sjekket om det er alarm på bilen, er det bare å holde inne nightpanel-knappen når nøkkelen er ute av tenningen?
Hvis man har sånne riller på venstre side på panelet der det står "fasten seatbelts", er det da telefonanlegg i bilen? Hvordan kan man ellers se at det er telefonanlegg i den?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Husk på at den lista på linken er svenske utstyrspakkar, dei norske er litt ulike ifrå dei svenske.Kaim skrev:Har en `01 9-5 med litt snodig utstyrsnivå, får det liksom ikke til å stemme med den linken som var lagt ut ovenfor.
Estate har 3 stk som standard, sedan som tilbehør.
Stoffmatter, bagasjeromnett, regulerbart midtarmlene framme og dobble solskjermar er med i Interiørpakken.
Golv og innstegsbelysning er standard om en har SE og høgare.
Winter og Sport er standard på automatkassa.
CC er standard på SE og høgare.
Når det gjeld regnsensor var det vel ikkje mulig å få på M01.
Om du vil sjå om det er alam på bilen kan du holde inne Nightpanelknappen etter du har tatt ut nøkkelen. Då vil du få valg om det er kun dørene alamen skal virke på, eller om du vil ha "full alarm". Om du vel kun dører vert glasknusesensorane og vinkelgivaren sett ut av funksjon til neste gong du startar bilen.
Sjå bak gitteret ved "fasten seatbelts"-lyset, om bilen har forberedelse for HF skal det være en mikrofon der.
Kva utstyrsnivå har du foressten? SE, Aero eller Griffin? Synes ikkje utstyrsnivået ditt er so snodig eg. Det vitnar berre om at den som har bestillt bilen ny har kryssa flittig i lista. Er det derimot en "S" du har er det snakk om en snodig utstyrskombo..
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
På min S er det klargjort for handsfree, er innstegsbelysing, men er vel ikke l golvbelysning såvidt jeg har lagt merke til.. Hvor sitter denne golvbelysningen?
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Skal være to lys i "knepanelet" framme, eit på kvar side. Vert tent når du har brytaren ved "fasten seatbelt" i posisjon 1 (konstant lys) eller i "0", då tender det når dørene er opne. I "2" er det konstant av.
-
Det står SE under blinklysene...Hjelle, N6 skrev:Kaim skrev:Har en `01 9-5 med litt snodig utstyrsnivå, får det liksom ikke til å stemme med den linken som var lagt ut ovenfor.
Om du vil sjå om det er alam på bilen kan du holde inne Nightpanelknappen etter du har tatt ut nøkkelen. Då vil du få valg om det er kun dørene alamen skal virke på, eller om du vil ha "full alarm". Om du vel kun dører vert glasknusesensorane og vinkelgivaren sett ut av funksjon til neste gong du startar bilen.
Sjå bak gitteret ved "fasten seatbelts"-lyset, om bilen har forberedelse for HF skal det være en mikrofon der.
Kva utstyrsnivå har du foressten? SE, Aero eller Griffin? Synes ikkje utstyrsnivået ditt er so snodig eg. Det vitnar berre om at den som har bestillt bilen ny har kryssa flittig i lista. Er det derimot en "S" du har er det snakk om en snodig utstyrskombo..
Har visst ikke alarm, det kommer ikke opp noe i SID når jeg holder inne Nightpanel-knappen. Men når jeg trykker to ganger på knappen for å låse dørene med fjernkontrollen tuter fløyta. Hva betyr det?