...ja, de er billige.
Jeg forsikrer der, men det er nesten ingen som får forsikre der
Moderator: Moderatorer
...ja, de er billige.
Forsvaret har en avtale med IF som er bra, personellforbundet!Paradigm N558 skrev:korrekt. Ikke alle som jobber på Jernbanen her
Tro om forsvaret har noen avtaler?
Det var en bra avtale, de har vist rundt omkring 1000-2000 medlemmer, men i IF var det vist mer enn 3000 medlemmerParadigm N558 skrev:Er sivilt ansatt, heldigvis, men Forsvarets Personellservice, der er man medlem ja
Sjekka prisen på 95'en min på den kalkulatoren der nå.vestleif skrev:Et godt alternativ er: http://www.nemivest.no
Her ligger en kalkulator du kan bruke uten å registrere deg!
ROFL!Petz skrev:Sjekka prisen på 95'en min på den kalkulatoren der nå.vestleif skrev:Et godt alternativ er: http://www.nemivest.no
Pris på 24 140,- per år, med 8000km kjørelengde og delkasko.
Haha, det er mer enn jeg betaler til sammen på alle forsikringene mine hos Gjensidige;Petz skrev:Sjekka prisen på 95'en min på den kalkulatoren der nå.vestleif skrev:Et godt alternativ er: http://www.nemivest.no
Pris på 24 140,- per år, med 8000km kjørelengde og delkasko.
Tilbydde forsikring via Vesta(tryg) til en ved Hurdal som var i GJ, han betalte 60K for biler og hus mm. De var strålende fornøyd med at de fikk igjen 3K i årsbonus. Jeg kom på ca 32K uten noe rabatt, men de ville ikke skifteEdHunter N815 skrev:
Haha, det er mer enn jeg betaler til sammen på alle forsikringene mine hos Gjensidige;
4 biler - en med full kasko og 3 med delkasko, sammenlagt 60 000km kjørelengde, 75% bonus på 3 stk og 60% på sistemann.
Hus - toppforsikring
Innbo
Småbruk/landsted - 2 hus, 4 uthus, samt en traktor....
Byttet nylig bort fra Tryg, har aldri opplevd så dårlig kundeservice hos et forsikringsselskap. Det var alltid mye om og men hver gang man skulle gjøre endringer For eksempel klarte de aldri å gi oss en enkel oversikt over enkeltpriser i avtalen sammen med samlefakturaen, noe vi må ha siden vi ikke har felles økonomi. Jeg fikk flere ganger beskjed om at jeg kunne ikke endre forsikringen på min egen bil, da min samboer var hovedforsikret. Dette selv om jeg stod som eier av bilen i avtalen. Forsikringsavtalene var uoversiktlige, vi fikk årlig ved hovedforfall 5-6 separate brev med avtaler og papirer selv om alt var samlet i totalavtale.Singsaker skrev:Tilbydde forsikring via Vesta(tryg) til en ved Hurdal som var i GJ, han betalte 60K for biler og hus mm. De var strålende fornøyd med at de fikk igjen 3K i årsbonus. Jeg kom på ca 32K uten noe rabatt, men de ville ikke skifte
Det vil alltid være noen som betaler alt for mye og noen som sjekker annenhvert år og reduserer polisen.
At noen betaler mye på bil/sykkel er basert på alder/kommune/kjørelengde samt bonus. det kan være lurt for unge å shoppe litt hver 6 mnd frem til 70% bonus er oppnådd:-)
EdHunter N815 skrev:Byttet nylig bort fra Tryg, har aldri opplevd så dårlig kundeservice hos et forsikringsselskap. Det var alltid mye om og men hver gang man skulle gjøre endringer For eksempel klarte de aldri å gi oss en enkel oversikt over enkeltpriser i avtalen sammen med samlefakturaen, noe vi må ha siden vi ikke har felles økonomi. Jeg fikk flere ganger beskjed om at jeg kunne ikke endre forsikringen på min egen bil, da min samboer var hovedforsikret. Dette selv om jeg stod som eier av bilen i avtalen. Forsikringsavtalene var uoversiktlige, vi fikk årlig ved hovedforfall 5-6 separate brev med avtaler og papirer selv om alt var samlet i totalavtale.Singsaker skrev:Tilbydde forsikring via Vesta(tryg) til en ved Hurdal som var i GJ, han betalte 60K for biler og hus mm. De var strålende fornøyd med at de fikk igjen 3K i årsbonus. Jeg kom på ca 32K uten noe rabatt, men de ville ikke skifte
Det vil alltid være noen som betaler alt for mye og noen som sjekker annenhvert år og reduserer polisen.
At noen betaler mye på bil/sykkel er basert på alder/kommune/kjørelengde samt bonus. det kan være lurt for unge å shoppe litt hver 6 mnd frem til 70% bonus er oppnådd:-)
Det toppet seg da de uten forvarsel fjernet totalavtalerabatten vår, noe som førte til nesten dobling i pris. Vi fikk plutselig et brev med nye priser og en faktura på mellomlegget, og måtte selv nøste opp i hvorfor prisene var endret. Grunnen vi fikk var at forsikringen på huset (tomannsbolig) som vi deler med naboene, ikke kunne være del av en totalavtale. Dermed fikk vi en forsikring for lite på avtalen, og oppnådde ikke lenger rabatt. Det var etter sigende blitt gjort en feil av han som satte opp forsikringen vår da vi ble kunder, og vi kunne ikke få beholde rabatten. Dette synes jeg er utrolig dårlig, har man først fått en avtale så har man fått den. Om noen har gjort en feil så bør det gå på egen bekostning for selskapet, selv om det kanskje kan skje at noen får en rabatt de ikke skulle hatt.
Snakket deretter med flere andre selskaper, og ingen hadde noen slik regel som gjorde at tomannsbolig ikke kan telle med i totalavtale hos hovedforsikringstaker. Da jeg konfronterte kundebehandler hos Tryg med dette, fikk jeg et kjølig "åja, men slik er det hos oss". Deretter sa jeg fra at dette var ensbetydende med at vi kom til å bytte selskap, uten at det fra andre enden ble gjort noe som helst forsøk på å beholde oss som kunder... Vi byttet til Gjensidige, som riktignok er relativt dyr uten rabatt som du sier, men med medlemsskap i NITO ble det som du ser grei pris likevel.
Nei, nå leste du nok feil, mulig jeg forklarte det litt knotete. Dette med totalavtalen hadde ingenting med oss som samboere å gjøre.Singsaker skrev:Hørtes rart ut at dere ikke fikk en samleavtale hos tryg fordi om dere er samboere med separat økonomi, for å si det rett ut så snakker ikke vedkommende sant. Men jeg tror man må ha samme folkeregistrerte adresse(ihvertfall på reiseforsikring via vanlig RF, på mastercard er reisefølget oppad til 6 dekket om 50%+ av turen er beviselig betalt av MC)
Hadde dere 2 separate avtaler som ble parret? Hvis så er det lurt å gå til andre aktører da de taper penger på sammenslåing. Husk forsikring er business og de har ikke de marginene vi ofte tror:-) Jeg anbefaler kjente å sjekke minimum hvert 2dre år, har man lav bonus så kan hopping være greit til 70% er oppnådd.
Ser akkurat at tryg vant arets kundeservice bedrift på tv
Jeg har hørt dritt om alle selskap foråsiesånn. Men jeg tror de aller fleste får rettferdig behandling ved skade, der har if vært perfekt for meg. Hadde ingen skader i tryg!