L?p ? kj?p nye Bilsport nr 12! Per Eklunds grom Saab er med!
Moderator: Moderatorer
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Løp å kjøp nye Bilsport nr 12! Per Eklunds grom Saab er med!
Bare å løpe og kjøpe nye Bilsport!
Står hele 9 sider om grom Saaben til Per Eklund.
Motoren er utviklet av Tommy Karlsson på Trollspeed i Trollhättan og yter hele 800 gamp og over 710Nm. Skulle ønske jeg eide en slik Saab 9-3
Står hele 9 sider om grom Saaben til Per Eklund.
Motoren er utviklet av Tommy Karlsson på Trollspeed i Trollhättan og yter hele 800 gamp og over 710Nm. Skulle ønske jeg eide en slik Saab 9-3
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det er BS 12 du skal ha, og når du ser bladet veit du at det er rett, for bilen er klina over heile forsida...Anders95 skrev:hehe, lure meg sprang for å kjøpe bilsport og bladde febrilsk for å finne artikkelen. men fant jeg: nei! her i bygda går visst blad-leveransene tregere enn andre steder i landet... ser på siste side at i NESTE nummer kommer reportasje om grom-saab..
Og drømmebilen min BTW må vere ein Special Edition eller ein Ruby eller ein Carlsson.
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Dette er egentlig ikke noen vanlig Saab overhode. Er bygget fra bunnen av hele bilen. Bilen er et stort bur som det er satt på det nødvendige så den ser ut som en 9-3. Motoren er fra Saab, men den er sterkt modifisert av Trollspeed. Bilen veier bare 1050kg, noe som er lankt under en vanlig 9-3 Viggen eller 9-3. Bilen brukes ikke i vanlige løp. Bilen kan altså ikke sammenlignes med en viggen eller noen annen 9-3.
Vis du går inn på http://www.serier.tv:412 med DC++ så kan du laste ned filmen om bilen fra Børre (kaller seg [BBB][BBF]Borre). Filen du skal ha heter "Amerikabilen(PerEklund_SAAB).mpg" og er ca 240MB stor.
Vis du går inn på http://www.serier.tv:412 med DC++ så kan du laste ned filmen om bilen fra Børre (kaller seg [BBB][BBF]Borre). Filen du skal ha heter "Amerikabilen(PerEklund_SAAB).mpg" og er ca 240MB stor.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det har vel noko med at det kanskje er restriksjonar på motorvolum?Frode skrev:denne pikes peak bilen til eklund er jo en viggen. hvis jeg har forstått det riktig. er det ikke originalt 2,3 liters motor i den. den han kjører med er 2 liter tror jeg.
trodde han ville få mer/bedre effekt av en 2,3 liter.
Ikkje veit eg, men det kan då vere sansynlig...
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
siste gang han kjørte tror jeg alt var lov.
angående at det ikke er en "vanlig" viggen er greit nok. men synes det er litt missvisende å kalle den viggen når den bare har 2 liters motor.
f.eks. en vanlig 900 med viggen stylig blir jo ikke en viggen for det.
Hvis han hadde kalt den for Aero er det jo en annen sak.
for alt i verden er det ikke kritikk til Per Eklund. (Råere SAAB sjåfør skal du lete lenge etter) men synes det er litt merkelig å kalle den for viggen når den egentlig ikke er det bortsett fra stylingen
angående at det ikke er en "vanlig" viggen er greit nok. men synes det er litt missvisende å kalle den viggen når den bare har 2 liters motor.
f.eks. en vanlig 900 med viggen stylig blir jo ikke en viggen for det.
Hvis han hadde kalt den for Aero er det jo en annen sak.
for alt i verden er det ikke kritikk til Per Eklund. (Råere SAAB sjåfør skal du lete lenge etter) men synes det er litt merkelig å kalle den for viggen når den egentlig ikke er det bortsett fra stylingen
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Da burde man vel ikke kalle den for Saab heller hvis man skal gå så grundig til verks
Uansett hadde det vært rått og fjerne spoilere og alt dill, sette på noenlunde normale felger og satt på noen skilter (dream on) og brukt den som gatebil
Et par Cosworth eiere som skulle fått seg en overraskelse da tror jeg
Uansett hadde det vært rått og fjerne spoilere og alt dill, sette på noenlunde normale felger og satt på noen skilter (dream on) og brukt den som gatebil
Et par Cosworth eiere som skulle fått seg en overraskelse da tror jeg
Restrikjoner på motorvolum tviler jeg på, siden gutta kjører med bigblock-åttere...
Er det original slaglengde på den motor'n tru? med 2,3 litern følger det kanskje med tynnere gods inni blokka?for er det ikke samma blokka bare med annen borring?
Veit ikke om det som er oppgitt er original slaglengde eller om dem har stroka'n?!
Er det original slaglengde på den motor'n tru? med 2,3 litern følger det kanskje med tynnere gods inni blokka?for er det ikke samma blokka bare med annen borring?
Veit ikke om det som er oppgitt er original slaglengde eller om dem har stroka'n?!
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Drømmebilen...
Drømmebilen er helt klart en -90 Saab 900 2 dørs turbo... Svart. eller hvit.. hvit med svarte baklykter og nettingrill,,, Gjerne med lakkerte hvite aero sideskjørter og lakkerte støtfangere. Med bare de "listene" i svart,.. Det er drømmebil det..
Styrer med DAB og AUX
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik