Overhørt på Speedparts

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
jjrckd
0.7 bar
0.7 bar
Bil: M02 9-3 B235R+
Sted: Stavanger

Overhørt på Speedparts

Legg inn av jjrckd » 26 des 2013, 00:08

Var innom Speedparts her om dagen å overhørte en i mitt syn lite serviceminded telefonsamtale. Personen som ringte inn spurte tydeligvis et spørsmål ang Maptun sine fabrikknye B235E motorer som de selger for rundt 13k (uten moms). Spørsmålet ble besvart som følger:

"Vet ikke helt hva du mener nå men den billigste motoren vi har koster 36000 kr. Jeg har hørt om ett eller annet firma som selger motorer de påstår er nye til 13000 men dette er i virkeligheten noe gammelt MØKK som de har overhalt og kaller for nytt. Hvis du kjøper noe slikt så ber du om trøbbel"

Garanterer ikke at gjengivelsen er ordrett.

Har forståelse for at speedparts ikke ønsker å markedsføre konkurrenten men syntes allikevel at de burde holde seg for gode til å slenge dritt. Fra min tid som selger fra en konkurranseutsatt bransje fikk jeg ofte tilbakemeldinger på at kundene foretrakk meg/mitt produkt fordi jeg var 100% ærlig. Hva vedkommende burde ha sagt var: "Jada, det er en god pris det men du må huske på et det kommer en del i tillegg. Etter transport, fortollingsgebyr, moms og turbo ++++++ (diverse HW som Maptun ikke inkluderer men som SP gjør) så kommer du ikke mange hundrelappene fra de 36000 som vi tar for samme motoren. Hvis du i tillegg tar med i regnestykket at man på kjøp gjort i Norge får 5 års garanti (kjøpsloven) så er det ikke egentlig så mye å lure på lenger. Kjøp motoren hos oss du så er du garantert å bli fornøyd!"

Ikke min intensjon å slenge dritt om speedparts (eller andre) og mulig dette er et enkeltstående tilfelle men er så lei det generelt dårlige servicenivået i Norge at jeg finner det på sin plass å dele dette.

Helge
Overload!!!
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Overhørt på Speedparts

Legg inn av Helge » 26 des 2013, 02:20

Jeg selger disse motorene for 16500,-
Prisen er levert på Gjøvik, ferdig momset, med papirer og garanti.

Disse motorene er kun 2,3. Og de er produsert i 2010. Fabrikknye 2,0 finnes ikke lenger.
Og de finnes selvfølgelig i et begrenset antall.

Jeg kan garantere at dette ikke gammalt møkk som er overhalt. Dette er nye motorer.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Svar