Et bra poeng.
Mazda klarer å produsere biler med særdeles god kvalitet enda de deler plattform med Ford.
Da er det mulig at Saab skal overleve selv om det blir mer og mer Opel.
No more Made by trolls i Trollh?ttan
Moderator: Moderatorer
- Stalfa
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Vel.
Det nevnes noe om at saab skal overleve, osv..
Jeg kan ikke se hva som skal være så gunstig med det om saab selv ikke skal bygge bilene.
Da blir det en opel med saab-klistremerker på.
Og er det viktigste at logoen skal overleve?
For det vil bli resultatet dersom produksjonen forsvinner.
Hva med saabfestivalen?
Hvorfor avholdes den i Trollhättan? Fordi det ikke er viktig at det er der produksjonen skjer?
Om så ikke er viktig, foreslår jeg å avholde neste saabfestival i Rüsselheim eller kanskje et sted i polen, for den saks skyld.
Jeg kan ikke se hva som skal være så gunstig med det om saab selv ikke skal bygge bilene.
Hva med saabfestivalen?
Hvorfor avholdes den i Trollhättan? Fordi det ikke er viktig at det er der produksjonen skjer?
Om så ikke er viktig, foreslår jeg å avholde neste saabfestival i Rüsselheim eller kanskje et sted i polen, for den saks skyld.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Ninefive
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1447
- Bil: 2005 SAAB 9-5 Est.
- Sted: Vestlandet
Hva er da SAAB 9-3 Cabrio som bygges hos MagnaSteyr i Østerrike? Magna Steyr har mye forskjellig på sine samlebånd de, i tillegg til sin egen produksjon..... Jeg tror faktisk at de fleste ser på SAAB 9-3 Cabrio som en 'ekte' SAAB selv om at den bygges i Østerrike. Ihvertfall gjør jeg det, den er jo nesten blitt et symbol på hva SAAB er.ottorasmussen N242 skrev:Vel.
Hva med saabfestivalen?
Selvfølgelig ønsker vi vel alle at SAAB skal være noe genuint svensk eller skandinavisk, men å si at SAAB blir Opel bare fordi at man vil benytte noen felles komponenter blir å ta det for langt. Det meste av det vi omgir oss med av tekniske artikler inneholder drøssevis av andre produkter som ikke har samme navn som det som står på "karrosseriet". Jeg plukket fra hverandre en Fisher cd-spiller for mange år siden, og ble faktisk da en smule overasket over hvor mange forksjellige produsenter som befant seg på innsiden. Og da snakker jeg faktisk om produsenter som også produserer cd-spillere. I dag er jo dette en gjennomgående trend og mer eller mindre en 'standard'.
SAAB Festivalen kommer nok uansett alltid til å bli avholdt i Trollhättan, stedet som alltid vil være det opprinnelige arnestedet for SAAB.
Men vi trenger jo ikke være enige om alt.
Mvh
N1447 Ninefive
-05 9-5 Vector Sport Estate
N1447 Ninefive
-05 9-5 Vector Sport Estate