En skikkelig ¤#%&¤%& av en lastebilsjåfør klarte å brette seg inn for tidlig i et kryss og da kom Ny-Saaben selvfølgelig i veien... Heldigvis klart han å stoppe etter "bare" å ha ripa opp v.forskjerm og speil. Hadde han kjørt 10cm lenger hadde han tatt hele sida på SportSedanen... Det var mye stor bil der en stund!
Så nå har jeg fått et prisoverslag på lakkering, han skal få muligheten til å gjøre opp før jeg går til forsikringa. Men han steila da han hørte overslaget jeg har fått.
Så er det noen som vet hvor mye lakkering av skjerm og speil bør ligge på? Med demontering og alt arbeid selvfølgelig. Fresh, jobber ikke du med sånt?
Pris p? lakkering
Moderator: Moderatorer
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Pris på lakkering
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- 2.0 bar
- Sted: Alta, Finnmark
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: Pris på lakkering
Jeg skal prøve å finne det ut når jeg kommer på jobb i morgen, men sånn umiddelbart tipper jeg det ihevrtfall passerer 10k, fordi det er endel maskering og litt demontering.. Men det beste å gjøre er å få en takst, dette blir dekket av din forsikring uten bonustap eller plikt til å bruke forsikring.. Da har ihvertfall ikke lastebilsjåføren/eieren noe han skulle ha sagt, da har han en takst som han skal forholde seg til, ellers får det bli en forsikringssak for han.. Regner med skademelding er skrevet..Børre N17 skrev:En skikkelig ¤#%&¤%& av en lastebilsjåfør klarte å brette seg inn for tidlig i et kryss og da kom Ny-Saaben selvfølgelig i veien... Heldigvis klart han å stoppe etter "bare" å ha ripa opp v.forskjerm og speil. Hadde han kjørt 10cm lenger hadde han tatt hele sida på SportSedanen... Det var mye stor bil der en stund!
Så nå har jeg fått et prisoverslag på lakkering, han skal få muligheten til å gjøre opp før jeg går til forsikringa. Men han steila da han hørte overslaget jeg har fått.
Så er det noen som vet hvor mye lakkering av skjerm og speil bør ligge på? Med demontering og alt arbeid selvfølgelig. Fresh, jobber ikke du med sånt?
Styrer med DAB og AUX
- TurboRoger_N486
- 0.7 bar
- Sted: Hamar
Jeg hadde sendt inn skademelding til forsikringsselskapet uansett. Det er slik at dersom han ikke vil ta skaden på forsikringa så kan han betale beløpet tilbake til forsikringsselskapet i løpet av x-antall mnd og han vil ikke miste bonus. Da har du tryggheten med å få pengene. Ville ikke stolt på at du fikk pengene. Finnes mye rart der ute..
Måtte forøvrig lakke hele sida pluss panseret på aeroen fordi en tulling gikk med nøkkel langs panseret og hele ve. sida. Det lønte seg IKKE å ta på forsikringa selv om halve bilen måtte lakkes...
Måtte forøvrig lakke hele sida pluss panseret på aeroen fordi en tulling gikk med nøkkel langs panseret og hele ve. sida. Det lønte seg IKKE å ta på forsikringa selv om halve bilen måtte lakkes...
Nåværende biler:
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
2008 Volvo xc70 II Summum
2002 Saab 9-5 Aero kaputski
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Bileigaren har vel forsikring uansett (altså ansvar, som dekker skadene på bilen din), og slikt går då på selskapet, ikkje sjåføren personlig. Men ein annan ting er kva sjåføren vert presentert ifrå selskapet...
Ville nok ha fått skrive skademelding, og hatt ho klar. Reknar med du har alle nødvendige data klar?
Ville nok ha fått skrive skademelding, og hatt ho klar. Reknar med du har alle nødvendige data klar?
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Joda, har nok forsikring ja, men yrkesbiler/lastebiler har ofte opp mot 50000 i egenandel på skader.. Men skademelding hadde jeg skrevet uansett, det samme med å få tatt en takst.. Denne hadde jeg tatt på egen forsikring, hvis ikke tar det for mye tid.. Deretter spurt bileier om det skal brukes forsikring eller han betaler selv.. Dersom han underveis bestemmer seg for å allikavel bruke forsikring, kan det bli problemer hvsi du ikke har takst på skaden..Hjelle, N6 skrev:Bileigaren har vel forsikring uansett (altså ansvar, som dekker skadene på bilen din), og slikt går då på selskapet, ikkje sjåføren personlig. Men ein annan ting er kva sjåføren vert presentert ifrå selskapet...
Styrer med DAB og AUX