Jeg bryr meg om hvem som får kjøpe mine biler...
Angrer som en hund på salget av -90 modellen jeg engang hadde..
Eieren har ikke vaska bilen på 2 år nå...
Kunne absolutt vært litt av inventaret til Kristoffer Schaus "forfall" nå!!!
Saab 99 EMS
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Sted: Alta, Finnmark
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Dette gjelde rnok meg også, med mindre jeg ser det er det beste (f.eks. uten motor, ribbet), da kan det jo være at det har blitt en rå bil av den.duckrayce skrev:helt enig ville aldri solgt en bil jeg var glad i til hvem som helst!
blir litt skremt jeg også!
og jeg får nesten tårer i øynene hver gang jeg ser en turbo eller aero på dynga!
Styrer med DAB og AUX
Ja det begynner å tømmes for gamle saab. Triste greier. Har enda dårlig samvittighet for at jeg kjørt 78modellen på dynga. Fin 3 dører i praksis uten rust. Og ikke ett minne finnes av bilen. Sukk
Har forresten en 90 som har stått uten skilt i garasjen i flere år nå. Klarer ikke kvitte meg med den, selv om alle vil ha den skrotet. Var min første orntlige bil. SÅ klart, jeg hadde ikke solgt den heller, til hvem som helst. Bil har sjel
Har forresten en 90 som har stått uten skilt i garasjen i flere år nå. Klarer ikke kvitte meg med den, selv om alle vil ha den skrotet. Var min første orntlige bil. SÅ klart, jeg hadde ikke solgt den heller, til hvem som helst. Bil har sjel
2002 9-5 Aero automat
- Frode N220
- 1,5 bar
- Sted: Stjørdal
Liiit drøyt å si at det begynner å tømmes. Klart, det blir færre for hver måned som går. Men, det er langt i fra at det tømmes. Det er fortsatt rel enkelt å få tak i rimelig gode biler helt fra 60-tallet og opp til i dag.ut218 skrev:Ja det begynner å tømmes for gamle saab. Triste greier. Har enda dårlig samvittighet for at jeg kjørt 78modellen på dynga. Fin 3 dører i praksis uten rust. Og ikke ett minne finnes av bilen. Sukk
Men, Saab har aldri vært noen volum-bil i Norge - så det merkes at det blir færre.
Dette er jo bare en fordel - det gjør jo de som er igjen mer sjeldne og verdifulle. Og det gjør at det blir viktigere og viktigere å holde bilene originale. Eller gjøre endringer som lett kan tilbakestilles til original.
Ombygginger er aldri særlig attraktive. Bare sammelikn med alle ombygde Porscher.
Biler har sjel. I alle fall Saab til og med Classic 900. Tror ike det vil bli det samme med en 9000, GM900, 9-5, 9-3 og for ikke å snakke om 9-7 m like.
Classic 900 var den siste Saab i mine øyne.
Og etter å ha vist min 84 mod (som ikke blir pleid som et barn) på PKK med kun en anmerkning på CO, våger jeg å påstå at dette er den siste virkelig gode Saab-modellen!
Sammen med Volvo 240 og Mercedes 123-serien fra samme epoke tror jeg vi snakker om noen av de beste bilene som noensinne er/vil bli lagd
Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"