Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Levert fra meg Cabben
Heldigvis til en kjempehyggelig entusiast som kommer til å ta godt vare på den. Jada, han er medlem i klubben
Naboene blir kanskje glade, men lyden av en OGt16 kommer ihvertfall jeg til å savne.
OG så skreiv jeg kontrakt på en 05 95 estate Vector, smoke beige, 2.0 automat, el-stoler og stort sett det man måtte ønske av utstyr, 2 års garanti og Hirsch steg 1.
For de nyskjerrige: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... tWY-647384
Så da er det bare å glede seg til neste uke
Heldigvis til en kjempehyggelig entusiast som kommer til å ta godt vare på den. Jada, han er medlem i klubben
Naboene blir kanskje glade, men lyden av en OGt16 kommer ihvertfall jeg til å savne.
OG så skreiv jeg kontrakt på en 05 95 estate Vector, smoke beige, 2.0 automat, el-stoler og stort sett det man måtte ønske av utstyr, 2 års garanti og Hirsch steg 1.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Gratulerer med ny bil da Kristian. Og ja, du vi sikkert savne cabben men 9-5 blir litt annen klasseKristian N70 skrev:Levert fra meg Cabben
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
I dag har jeg byttet tennkassett og tennplugger på 9-5en. Har den siste tiden kjørt med en kampanjekassett jeg fikk gratis, nå er det satt inn splitter ny.
Tennpluggene kan ikke ha vært skiftet på flere år, for resultatet av bytte ble omtrent det samme som trim. Mer effekt, jevnere kurve, renere gange og mye jevnere tomgang.
Har også spandert på meg et sett Biltema vindusviskere. Det rev godt i lommeboken, men godt å vite at jeg har skikkelig kvalitet på bilen.
Tennpluggene kan ikke ha vært skiftet på flere år, for resultatet av bytte ble omtrent det samme som trim. Mer effekt, jevnere kurve, renere gange og mye jevnere tomgang.
Har også spandert på meg et sett Biltema vindusviskere. Det rev godt i lommeboken, men godt å vite at jeg har skikkelig kvalitet på bilen.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
..og i dag har jeg levert min gamle, kjære, trofaste og pålitelige 9-3 til forhandler'n..
Måtte du får en snill eier, og at forhandler'n får igjen masse penger for deg.. *snufs, snufs*
Måtte du får en snill eier, og at forhandler'n får igjen masse penger for deg.. *snufs, snufs*
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Har tettet pakningene hovedlyktene med silikon da pakiningene var litt dårlige... Saab skulle ha 350kr for ei pakining og da falt valget på silikon
Fikk også vasket reflektorene og lykteglassa og fjerna doggen som var i lyktene, mye bedre nærlys nå
Fikk også vasket reflektorene og lykteglassa og fjerna doggen som var i lyktene, mye bedre nærlys nå
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Ja ja, da er jeg endelig kommet meg opp til Hitra.
Sirkuset begynte Onsdag morra, dagen før jeg skulle dra..
Da begynte motorlampa å lyse i 9-5en, leverte bilen på saab i Drammen og svaret var: bare å kjøre var bare en feilmelding som ikke betydde noe... (ja dem sa det)
Så satte meg i bilen på Torsdag kveld, med planen om å kjøre natta opp...
Kom til et stykke etter Jevnaker og da begynte den lampa å lyse igjen...
Kjørte solig til nermeste bensinstasjon, etter å ha fyldt på olje og snakka med Onkelen min, så fant jeg ut i og med at saab hadde dagen før sagt at den feilen ikke betydde noe så stolte jeg litt på dem...
Kom til Gjøvik, og fikk henta no deler der. Skulle dra videre og bare helt tilfeldig sjekka jeg olja... hmm, der var det mindre enn sist....
Fant en bensinstasjon med bukk så fikk bilen opp der og tørka bunnbanna + rundt filter og div da det var mye møkk/olje der...
Kjørte en runde og løfta opp bilen igjen og der var det fersk olje rennende på passasjer siden ut om dekket, så er en olje lekasje et sted.
Kom meg opp med 9-3en til dama, men får da ikke med alt som vi skulle da jeg hadde lånt 9-5en til pappa fordi det er stasjonsvogn...
Men men, skal bli morro å høre hva saab sier når pappa kommer hjem fra ferie og skal levere bilen igjen...
Saab i drammen hadde bilen 1 hel dag og fant ikke ut noe, jeg brukte to timer isen service hall og fant ut at han lakk olje...
Gjør dem ikke noe annet enn å lese av feilmeldinga på dataen i bilen på verksteder nå om dagen?????
Møkk lei av at alltid skal det skje når jeg har bilen, sist røyk bensin pumpa....
Sirkuset begynte Onsdag morra, dagen før jeg skulle dra..
Da begynte motorlampa å lyse i 9-5en, leverte bilen på saab i Drammen og svaret var: bare å kjøre var bare en feilmelding som ikke betydde noe... (ja dem sa det)
Så satte meg i bilen på Torsdag kveld, med planen om å kjøre natta opp...
Kom til et stykke etter Jevnaker og da begynte den lampa å lyse igjen...
Kjørte solig til nermeste bensinstasjon, etter å ha fyldt på olje og snakka med Onkelen min, så fant jeg ut i og med at saab hadde dagen før sagt at den feilen ikke betydde noe så stolte jeg litt på dem...
Kom til Gjøvik, og fikk henta no deler der. Skulle dra videre og bare helt tilfeldig sjekka jeg olja... hmm, der var det mindre enn sist....
Fant en bensinstasjon med bukk så fikk bilen opp der og tørka bunnbanna + rundt filter og div da det var mye møkk/olje der...
Kjørte en runde og løfta opp bilen igjen og der var det fersk olje rennende på passasjer siden ut om dekket, så er en olje lekasje et sted.
Kom meg opp med 9-3en til dama, men får da ikke med alt som vi skulle da jeg hadde lånt 9-5en til pappa fordi det er stasjonsvogn...
Men men, skal bli morro å høre hva saab sier når pappa kommer hjem fra ferie og skal levere bilen igjen...
Saab i drammen hadde bilen 1 hel dag og fant ikke ut noe, jeg brukte to timer isen service hall og fant ut at han lakk olje...
Gjør dem ikke noe annet enn å lese av feilmeldinga på dataen i bilen på verksteder nå om dagen?????
Møkk lei av at alltid skal det skje når jeg har bilen, sist røyk bensin pumpa....
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
I dag har jeg handla denne med god prute\skepsishjelp fra Alex
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode ... l&tot=null
Ifølge han fyren som solgte den så skulle den være nyoverhalt, men vår turboslarkekspert Alex hørte slarken på et par meters hold.. og slikt er jo grunnlag for en saftig rabatt selvsagt!
Med god hjelp fra Alex sin meget tydelige skepsis så fikk vi senka prisen fra 2000 til 500 spenn + at jeg fikk med et par splitter nye oljeslanger!
Det må være dagens vel? Og slerken var ikke SÅÅ enorm.. vi har vel vært borti mer slerkete turbor alex?
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode ... l&tot=null
Ifølge han fyren som solgte den så skulle den være nyoverhalt, men vår turboslarkekspert Alex hørte slarken på et par meters hold.. og slikt er jo grunnlag for en saftig rabatt selvsagt!
Med god hjelp fra Alex sin meget tydelige skepsis så fikk vi senka prisen fra 2000 til 500 spenn + at jeg fikk med et par splitter nye oljeslanger!
Det må være dagens vel? Og slerken var ikke SÅÅ enorm.. vi har vel vært borti mer slerkete turbor alex?
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Johan N828
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum