Forsikring på saab 9-3/900 turbo.

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Forsikring på saab 9-3/900 turbo.

Legg inn av Andreas N1194 » 06 nov 2008, 17:06

Ja da var det på tide å dra i gang denne tråden igjen, da jeg i dag skiftet forsikring...

Tatt i betraktning at jeg skiftet til et turbospeedometer hvor kmstanden ikke var helt lik den gamle, så ville jeg melde inn dette til Gjensidige, og i så måte spurte jeg litt mer ang T16-motor og slike ting. Jeg hadde fått beskjed om at det ikke ville bli noen økning etter motorbytte sist gang, men da det fortsatt sto i16 og ikke T16 i papirene mine var det greit å få dette avklart. Selvfølgelig hadde jenta sagt feil, og det ville bli en økning på 2000 kr for turbo og 185 hk!

Da husket jeg tilbake til for ca en mnd siden da en i gata mi som jobber i IF ringte, og etter å ha pratet med ham endte jeg på 5500 kr for turbo-delkasko samt innebo for litt under millionen. Gjensidige skulle ha 6600 for samme opplegget, selv om jeg er Teknamedlem. I tillegg til dette ble bonusen min økt med 10% mer enn hva Gjensidige fikk til, samt at jeg fikk 1000 km mer hos IF, så jeg er fornøyd! :)

Nå skal det sies at forsikringsbransjen er en gjeng sleipinger, en kamerat av meg som var Storebrands beste selger gjennom mange år startet på 75% bonus fra dag en han bestemte seg for å kjøpe seg bil selv, da han visste hvilke folk (hos Storebrand) han skulle bruke. Tror han var 25 år på den tiden, greit det for en A6 turbodisel ;)
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Svar