Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Overhalte bremsene bak på vinterbilen i dag så nå er den klar for PKK.
Heldigvis så har jeg ikke vasket bilen på ei drøy uke for når jeg holdt på ved det ene bakhjulet så oppdaget jeg at fanger og skjermbuelist var oppskrapet Når jeg sier heldigvis så er det rett og slett fordi jeg da skjønte hvem det kunne være, det var ei grønn stripe på fangeren og for ei ukes tid siden så var det en som tok speilet mitt på førersiden, han kjørte en grønn MB a-klasse. Det var 100 kuldegrader den dagen det skjedde så jeg må innrømme at jeg ikke kikket så fryktelig nøye på bilen, jeg trodde jo ærlig talt at han kun tok speilet og pga dette så ble vi enige om at han bare skulle skaffe meg nytt speil. Kjørte innom fyren etter at jeg var ferdig med bremseskiftet og sannelig så var det ei matchende stripe langs hele høyre side på bilen hans.
Heldigvis så har jeg ikke vasket bilen på ei drøy uke for når jeg holdt på ved det ene bakhjulet så oppdaget jeg at fanger og skjermbuelist var oppskrapet Når jeg sier heldigvis så er det rett og slett fordi jeg da skjønte hvem det kunne være, det var ei grønn stripe på fangeren og for ei ukes tid siden så var det en som tok speilet mitt på førersiden, han kjørte en grønn MB a-klasse. Det var 100 kuldegrader den dagen det skjedde så jeg må innrømme at jeg ikke kikket så fryktelig nøye på bilen, jeg trodde jo ærlig talt at han kun tok speilet og pga dette så ble vi enige om at han bare skulle skaffe meg nytt speil. Kjørte innom fyren etter at jeg var ferdig med bremseskiftet og sannelig så var det ei matchende stripe langs hele høyre side på bilen hans.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
I dag har 9-5en fått seg ny termostat, har kjørt med 50-60 grader motortemperatur i et par uker nå...
Heldigvis hadde jeg et par stykker liggende i delelageret, så nå holder den jevnt og fint 90 grader igjen.
Det var en drittjobb å bytte den, måtte jo løsne på både det ene og det andre for å komme til termostathuset i det hele tatt. Glad jeg har pianofingre, for ellers hadde jeg aldri i verden klart det uten å demontere halve bilen.
Heldigvis hadde jeg et par stykker liggende i delelageret, så nå holder den jevnt og fint 90 grader igjen.
Det var en drittjobb å bytte den, måtte jo løsne på både det ene og det andre for å komme til termostathuset i det hele tatt. Glad jeg har pianofingre, for ellers hadde jeg aldri i verden klart det uten å demontere halve bilen.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
latskap lenge leveEdHunter N815 skrev:Heldigvis hadde jeg et par stykker liggende i delelageret, så nå holder den jevnt og fint 90 grader igjen.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Var en snopp i en CR-V som rygget på meg i dag, men pga. min flittige bruk av horn avverget jeg skader på annet enn en liten bulk på skiltet mitt. (veldig liten bulk.. så liten at han i CR-Ven faktisk ikke trodde han rygget på meg).Tor N12 skrev:Overhalte bremsene bak på vinterbilen i dag så nå er den klar for PKK.
Anyway, det jeg egentlig skulle si var: Da ordner det seg sikkert
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Fått montert Velocity fronthøytalere Ble meget bra lyd
Kjørt ræ.. av en Volvo V70(Traktor) med "250hk"
Kjørt ræ.. av en Volvo V70(Traktor) med "250hk"
08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch "
- zoomit
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1542
- Navn: Zoomit
- Bil: Saab 9-3 2.0TSS
- Kontakt:
Vask utvendig, kasta ut reservehjulet - hvem har behov for det når man har skum? Letta bilen for ca 10kg der
STP Diesel injektion trim og cleaner, kjører et par slike før service.
STP Diesel injektion trim og cleaner, kjører et par slike før service.
N1542 -Saab 9-3 Vector SportSedan "Hirsch X" (2008)
- Peter
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Idag har 9000 vært en tur "hjemme" i Trollhättan og deltatt på Saab Support Convoy
Og jeg kan bekrefte at det var myyyyyyyyyyyyyyyyyyyye folk og biler der, til sammenlikning så har det aldri vært så mye biler og mennesker på noen av de saab festivalene jeg har vært på.
Her er noen av bildene jeg tok i løpet av dagen, jeg fikk ikke tatt noen bilder fra selve kolonne kjøringa siden jeg kjørte.
http://s4.photobucket.com/albums/y143/s ... 2017-1-10/
Og det første jeg gjore når jeg kom hjem igjen var å gi bilen full tank og en skikkelig høytrykksspyling, fysj å de svenskene salter
Og jeg kan bekrefte at det var myyyyyyyyyyyyyyyyyyyye folk og biler der, til sammenlikning så har det aldri vært så mye biler og mennesker på noen av de saab festivalene jeg har vært på.
Her er noen av bildene jeg tok i løpet av dagen, jeg fikk ikke tatt noen bilder fra selve kolonne kjøringa siden jeg kjørte.
http://s4.photobucket.com/albums/y143/s ... 2017-1-10/
Og det første jeg gjore når jeg kom hjem igjen var å gi bilen full tank og en skikkelig høytrykksspyling, fysj å de svenskene salter
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1801
- Bil: OG9-3 2.0t 01
- Sted: Rykkinn
Vært plaget av CEL, hadde på saab-verksted for ca to uker siden (resatte fjør på spjeldhus samt skiftet en slange). Fikk CEL igjen før helga. Trodde jeg nå måtte bytte spjeldhuset (de sa at hvis CEL kom tilbake med P1251 så var det bare å bytte huset), og ringte for å sjekk pris. Sånn sirkus 7.500,- ink arbeid.
Kjøpte vakumslanger, slangekutter og litt trikker-teip (120,- tilsammen). Skiftet bl.a. en bra morken slange (rart de ikke skiftet den) og tre stk til, dyttet alle skikkelig på plass, resatte fjøra og *vips* ikke noe mer CEL. For en med mekanikerkunnskap på nivå med en snømus så føler jeg meg skikkelig flink nå. Nå går bilen som et uvær igjen
Kjøpte vakumslanger, slangekutter og litt trikker-teip (120,- tilsammen). Skiftet bl.a. en bra morken slange (rart de ikke skiftet den) og tre stk til, dyttet alle skikkelig på plass, resatte fjøra og *vips* ikke noe mer CEL. For en med mekanikerkunnskap på nivå med en snømus så føler jeg meg skikkelig flink nå. Nå går bilen som et uvær igjen
- kingoftheroad
- Grunnladetrykk
- Bil: saab 9-5
- Sted: kristiansand
Har gitt 9-5en en vask, stilt dysene så ikke jeg sløser mer enn nødvendig av spylervesken:D Vært inne på saab for ¨å høre hva de tror mine problemer kan være. Ble anbefalt bytte motor. fyllt på spylerveske. vurderer og bytte emblemer fikk nye i posten på fredag.(men er ikke merket foran-bak) så vet ikke hvilken som skal hvor. regner med at det bare er å ta ett tynt flattjern og bikke opp med noe under seff? Kjørt i følge med en eller annen saab 9-5 stasjonvogn. takker for turen;)
King of the road!
Saab 9-5 2.0T Nordic steg 2:D
- Karl N1641
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1641
- Navn: Karl
- Bil: 9-5
- Sted: Aust-Agder
- Kontakt:
Heisann, k.o.t.r
Vedr emblemene - det framme trykker du ut frå undersida av panseret. Det bak er nok enklast å bende forsiktig ut med noko flatt verktøy ja (eg brukte flattjern slik du nevner), vask gjerne først området rundt og legg godt med tape rundt emblemet slik at du ikkje riper opp lakken.
Blir spennande å høre kva du endar opp med i motorsaken.
Vedr emblemene - det framme trykker du ut frå undersida av panseret. Det bak er nok enklast å bende forsiktig ut med noko flatt verktøy ja (eg brukte flattjern slik du nevner), vask gjerne først området rundt og legg godt med tape rundt emblemet slik at du ikkje riper opp lakken.
Blir spennande å høre kva du endar opp med i motorsaken.
Har for øyeblikket ingen SAABer
2007 BMW 530XDA
2008 BMW 120D
1989 BMW 318i
2013 BMW R1200GS
--O-o-O--
Om du klikker her kan du lese litt om min gamle bil, som no er seld til stianj og så vidare til Marius
- kingoftheroad
- Grunnladetrykk
- Bil: saab 9-5
- Sted: kristiansand
Da var bilen vaska igjen(lærerene på transportlinja er litt slappe) og emblemene bytta. tok bare en klut helt inntil emblemene la en kniv opp¨også var det bare og bikke opp. fikk vaska motorommet også:D
King of the road!
EU- kontroll! Alt ok, unntatt høytsittende bremselys. Noen som vet hva GM skal ha for noe sånt? Gjelder 9-5 Estate.
Ex
Ex
SAAB 9-5 Estate 2.0t BSR@1
H&R - Bilstein Sprint
SAS- stag
Powerflex her og der
H&R - Bilstein Sprint
SAS- stag
Powerflex her og der
- Kofoed
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: n1318
- Navn: Kofoed
- Sted: lørenskog
savner saaben min jeg.. så har tenkt på den idag hentes igjen i april. skal bli morro og kjøre noe ordentlig igjen enn en møkkete berlingo!!
- Aleks_
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Nei, men regner med en skraphandler tar en brøkdel av prisenExposure skrev:EU- kontroll! Alt ok, unntatt høytsittende bremselys. Noen som vet hva GM skal ha for noe sånt? Gjelder 9-5 Estate.
Ex
Har vasket bilen min idag jeg, for den var SKITTEN! Godt å endelig få spylt av alt saltet. Kommer sikkert til å se om som en is-tapp i morra tidlig, men..
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Har de siste 2 ukene vurdert på å selge saaben til fordel for no ehelt nytt tysk eller japansk..
Styrer med DAB og AUX