Ekte Aero eller ei?
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Ekte Aero eller ei?
I all min levetid har jeg været hellig overbevist om at 900-Aeroer har måleinstrumenter på midt"konsollen", der radioen er på vanlige 900'er... Er dette rett? Så et bilde av en Aero uten dette og begynte å stusse litt...
Vørterøl og svisker!!
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Ekte Aero eller ei?
Nei, so vidt eg veit og har fått med meg er det ikkje tilfelle.Anders95 skrev:I all min levetid har jeg været hellig overbevist om at 900-Aeroer har måleinstrumenter på midt"konsollen", der radioen er på vanlige 900'er... Er dette rett? Så et bilde av en Aero uten dette og begynte å stusse litt...
Men det er tilbehør, og kan kjøpast som det i alle SAAB-ar som har DIN-slot.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Det er ganske enkelt - saab og andre selger liten plastplate/konsoll som passer i der hvor radioen står - denne er forberedt til tre standard måleinstrumenter - så er det bare å velge hva man vil sette inn. Radioen flyttes ned i midtkonsollen. Selv har jeg montert ladetrykksmåler, oljetrykksmåler og temperaturmåler oppe. Mye lettere å se disse her, enn om de står i midtkonsollen.
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Eg synes huske at det var vanskelig å få taki slikt både her og i Sverige. Men no kom eg på kva sjappe som hadde slike, og det er http://www.sasab.com, og ein slik adapter kostar $20. I tilegg ser det ut til at dei har forskjellige VDO-instrument.Erik N21 skrev:Det er ganske enkelt - saab og andre selger liten plastplate/konsoll som passer i der hvor radioen står - denne er forberedt til tre standard måleinstrumenter - så er det bare å velge hva man vil sette inn. Radioen flyttes ned i midtkonsollen. Selv har jeg montert ladetrykksmåler, oljetrykksmåler og temperaturmåler oppe. Mye lettere å se disse her, enn om de står i midtkonsollen.