Hei alle
Ser det er et par tråder på dette fra før, i disse påstås det at man kan komme unna med halv pris for en (stor) service hvis man tar en tur til Sverige. Jeg har en 90k-service på trappene for min 9-3 SS, med skifte av registerreim og vannpumpe. Er også noen andre slitedeler som skal byttes.
Det jeg stusser på er at de prisanslagene jeg har fått fra verksted i Arvika er så godt som identiske med Snapdrive Oslo? Noe kan vel tilskrives merkeverksted kontra generellt verksted som Snapdrive, men hvis prisforskjellen bare blir lik valutaforskjell er det vel ikke mye vits i å ta fri en dag for å kjøre til Sverige? Prisanslagene har ligget like i underkant av 10k.
Noen som har andre erfaringer med service i sverige?
Service i Sverige
Moderator: Moderatorer
- doo-kie
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Re: Service i Sverige
Jeg oppdaget at det var stor pris forskjell på prisene på service i sverige hos merkeverksted.
Kaim her inne sparte mye i sommer på å dra til sverige å ha 110k service. Han hadde også hørt på prisene for skifte av registerkjede, da var prisene fra 11000 til 16000, så en ringe runde på flere verksted kan være lurt. selv merkeverksted.
Regner med det er en diesel vi snakker om her ettersom du har reg. reim, men om du ikke sparer noe på din service
er det vel like greit å ta den i Norge.
Kaim her inne sparte mye i sommer på å dra til sverige å ha 110k service. Han hadde også hørt på prisene for skifte av registerkjede, da var prisene fra 11000 til 16000, så en ringe runde på flere verksted kan være lurt. selv merkeverksted.
Regner med det er en diesel vi snakker om her ettersom du har reg. reim, men om du ikke sparer noe på din service
er det vel like greit å ta den i Norge.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Jeg foretok akkurat bytte av tennkassett og infodisplay på min 9-5 hos Saab i Årjäng, og det kostet langt under den prisen jeg fikk i Norge. Årjäng og Arvika er vel samme firma. En kompis hadde nylig stor service på sin 9-3 2.2 tid hos Saab i Strömstad.
"Alt" fra totakt til turbo
Fikk du "Momsfritt för Nordmenn"?Mostra skrev:Jeg foretok akkurat bytte av tennkassett og infodisplay på min 9-5 hos Saab i Årjäng, og det kostet langt under den prisen jeg fikk i Norge. Årjäng og Arvika er vel samme firma. En kompis hadde nylig stor service på sin 9-3 2.2 tid hos Saab i Strömstad.
http://www.nordmarkensmotor.se/public/d ... arent01=18" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 9-3 2.0t SE
1996 900S
1996 900S
Service på saab er utvilsomt gjennomgående mye billigere i sverige enn tilsvarende i Norge. For mine 9-5er har jeg som regel betalt halve prisen i sverige sammenliknet med norge.
Det kan imidlertid lønne seg å undersøke forskjellige saab-verksteder i sverige også. Selv benytter jeg norrmarkens motor i Årjang, som har innarbeidet et system som innebærer at man slipper å betale den svenske momsen ( i hvert fall for beløp opp til 6000 kr). Jeg vet ikke om andre saab-verksteder langs grensen har samme ordning, men jeg vet Saab i strømstad ikke har denne ordningen.
Det kan imidlertid lønne seg å undersøke forskjellige saab-verksteder i sverige også. Selv benytter jeg norrmarkens motor i Årjang, som har innarbeidet et system som innebærer at man slipper å betale den svenske momsen ( i hvert fall for beløp opp til 6000 kr). Jeg vet ikke om andre saab-verksteder langs grensen har samme ordning, men jeg vet Saab i strømstad ikke har denne ordningen.
- tomay.
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: 1030
- Navn: Tommy Dørmænen
- Bil: SAAB 9.3SS
- Sted: enebakk
- Kontakt:
Hei
Til alle dere som velger å ta service i Sverige!
Vær oppmerksom på at de ikke skifter de samme/like mange deler som i Norge.
Verksteder i Sverige følger heller ikke opp kampanjer utstedt av Saab,selv om dette lar seg gjøre i hele verden
Når man da gjør en service i Sverige og bilen har en kampanje, vil denne ikke bli utført.
Og det er ikke alle kampanjer som har innkalling, men sjekkes ved service.
Blir servicen utført i Sverige og ikke sjekket opp mot kampanje vil det til slutt bli kunden som må betale denne selv,pga at en kampanje har en viss varighet.
Kan feks nevne at i Sverige tar de ikke ut bremseklosser bak på 900/9.3.
Dette skal gjøres på hver service, følgeskaden blir at man må bytte skiver og klosser
Når det gjelder registerjobber på 9.5/9.5 bruker de som regel å skifte registerkjede, og så kapper de ballansekjede.
Dette er ikke samme måte som er framlagt av Saab fabrikken, der skal alt byttes: kjeder-drev-styringer osv.
Vil ikke si dette gjelder alle verksteder i Sverige,men har sett dette på biler som har hatt service/andre jobber utført av verksteder nevnt over!
Men det finnes mange jobber i Sverige som er billigere enn i Norge og som holder samme standard som i Norge!
Ikke misforstå,vil bare at man skal være oppmerksom og ikke alltid bare se priser
Så til dere som shopper priser, sjekk hva som blir utført på de forskjellige steder
Vennlig hilsen en som har sett forskjellen mellom service i sverige og Norge gjennom 13 år
Til alle dere som velger å ta service i Sverige!
Vær oppmerksom på at de ikke skifter de samme/like mange deler som i Norge.
Verksteder i Sverige følger heller ikke opp kampanjer utstedt av Saab,selv om dette lar seg gjøre i hele verden
Når man da gjør en service i Sverige og bilen har en kampanje, vil denne ikke bli utført.
Og det er ikke alle kampanjer som har innkalling, men sjekkes ved service.
Blir servicen utført i Sverige og ikke sjekket opp mot kampanje vil det til slutt bli kunden som må betale denne selv,pga at en kampanje har en viss varighet.
Kan feks nevne at i Sverige tar de ikke ut bremseklosser bak på 900/9.3.
Dette skal gjøres på hver service, følgeskaden blir at man må bytte skiver og klosser
Når det gjelder registerjobber på 9.5/9.5 bruker de som regel å skifte registerkjede, og så kapper de ballansekjede.
Dette er ikke samme måte som er framlagt av Saab fabrikken, der skal alt byttes: kjeder-drev-styringer osv.
Vil ikke si dette gjelder alle verksteder i Sverige,men har sett dette på biler som har hatt service/andre jobber utført av verksteder nevnt over!
Men det finnes mange jobber i Sverige som er billigere enn i Norge og som holder samme standard som i Norge!
Ikke misforstå,vil bare at man skal være oppmerksom og ikke alltid bare se priser
Så til dere som shopper priser, sjekk hva som blir utført på de forskjellige steder
Vennlig hilsen en som har sett forskjellen mellom service i sverige og Norge gjennom 13 år
Tommy Dørmænen
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.
SAAB 9.3 sport sedan
SAAB 99 turbo 78Mod.
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Har hatt en tråd her før,for en tid siden.Hadde en enkel service på Nordmarkes i Årjeng.De gjorde ikke jobben sin og fulgte ikke en gang opp avtalte service punkter,noe jeg ikke oppdaget før jeg kom hjem.Prøvde å få penger tilbake,men den gang ej.Lang tur ræva service = tapte penger.Så pass på at jobben blir gjort.
SAAB ER BEST
Jeg bestillte til slutt service hos nettopp Nordmarkens Motor, usikker på hvordan jeg kan verifisere at alt er gjort som avtalt, får vel bare stole på at de gjør en god jobb. Var de eneste som gad en detaljert oversikt over hva de ville gjøre og hva hver enekelt sak kostet i hvertfall, det gjorde utslaget.Lang tur ræva service = tapte penger.Så pass på at jobben blir gjort