Hei!
Gjelder ikke hjorten, men søker info om noen har erfaringer med å lakke helt nye felger? (Utført av proffer)
Og gjerne anbefalinger om lakkverksted med kunnskap om felg.
Gjelder 17 tommere som er flotte, men skulle gjerne hatt de "gængster- sorte";)
Lakkere helt nye felger Østlandsområdet?
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N2013
- Bil: 2006 Saab 9-5 Estate 2.0t
- Sted: Norge
Lakkere helt nye felger Østlandsområdet?
2006 9-5 Estate Vector Sport 2.0t Automatic
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
Re: Lakkere helt nye felger Østlandsområdet?
Hva med disse kara?
http://www.felgteknikk.no/#!lakkering/co1u
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod
Saab 96 2-takt 1964mod
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: 2008
- Navn: Peter
- Bil: SAAB 900 Turbo Coupe 1995
- Sted: Oslo
Norn som prøvd felgteknikk,
Peter
-----------------------------------
SAAB 900 Turbo SE Coupe -95
SAAB 9000 CDE -95
SAAB 99 GL -78
SAAB 96 -65
-----------------------------------
SAAB 900 Turbo SE Coupe -95
SAAB 9000 CDE -95
SAAB 99 GL -78
SAAB 96 -65
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N2013
- Bil: 2006 Saab 9-5 Estate 2.0t
- Sted: Norge
Sjekker, takkThomas ll N14 skrev:Hva med disse kara?
2006 9-5 Estate Vector Sport 2.0t Automatic
Prøv selv med Plastidip!! Hvis du ikke blir fornøyd er det bare å ta av etterpå!
Trenger vel litt vedlikehold hvis man bruker det, men det er bare å spraye på der det ev blir skade.
Trenger vel litt vedlikehold hvis man bruker det, men det er bare å spraye på der det ev blir skade.
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Plastidip er sikkert flott for monge formål, men til felgar er det absolutt ingenting eg kan anbefale.
Skulle lakkere felgane mine før denne vintersesongen, men det vart ingenting av før vinerdekka måtte på so eg gav Plastidip ein sjangs.
Finishen er mykje dårligare enn en vil få med lakk, en må også være påpasselig med kva reingjering en brukar. Ved bruk av fks. Prickbort (og sikkert andre petroliumsbaserte avfeittingar) forsvinn Plastidipen ganske effektivt. Kjem ihvertfall til å bruke Prickbort når våren kjem Sjølv brukar eg Surfex til felgvasken, men må regelmessig ta det Surfexen ikkje klarer med AutoGlym Tar Remover. Det er også mykje meir jobb å vaske desse felgane enn lakkerte voksa felgar.
Er eit fint alternativ om en vil teste en farge på en felg eller lignande, men eit alternativ til lakk på lengre sikt er det definitivt ikkje i mine auge.
Skulle lakkere felgane mine før denne vintersesongen, men det vart ingenting av før vinerdekka måtte på so eg gav Plastidip ein sjangs.
Finishen er mykje dårligare enn en vil få med lakk, en må også være påpasselig med kva reingjering en brukar. Ved bruk av fks. Prickbort (og sikkert andre petroliumsbaserte avfeittingar) forsvinn Plastidipen ganske effektivt. Kjem ihvertfall til å bruke Prickbort når våren kjem Sjølv brukar eg Surfex til felgvasken, men må regelmessig ta det Surfexen ikkje klarer med AutoGlym Tar Remover. Det er også mykje meir jobb å vaske desse felgane enn lakkerte voksa felgar.
Er eit fint alternativ om en vil teste en farge på en felg eller lignande, men eit alternativ til lakk på lengre sikt er det definitivt ikkje i mine auge.
Det stemmer sikkert! Har ikke prøvd plastidip til felger selv, bare sett det gjort i butikk på en felg..Hjelle, N6 skrev:Plastidip er sikkert flott for monge formål, men til felgar er det absolutt ingenting eg kan anbefale.
Pulverlakk er vel kanskje tingen da!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550