gm vil selge saab
Moderator: Moderatorer
gm vil selge saab
http://www.aftenposten.no/nyheter/okono ... 194998.ece
Hvis dette skjer hvem synes vi er de beste kjøperne?
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
STCS & STCN for kr 1,-
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Ninefive
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1447
- Bil: 2005 SAAB 9-5 Est.
- Sted: Vestlandet
Re: gm vil selge saab
Tja, Porsche er jo på oppkjøpsjakt i utlandet (hadde vært konge hvis..................!!). Ellers så er Renault og Subaru gode alternativer. Personlig tror jeg ikke GM kommer til å selge SAAB. GM trenger dem i Europa.Tb skrev:http://www.aftenposten.no/nyheter/okono ... 194998.ece
Mvh
N1447 Ninefive
-05 9-5 Vector Sport Estate
N1447 Ninefive
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Subaru er nok uaktuellt sidan Fuji er eigar av Subaru, og GM eig ein viss del av Fuji. SAAB har også avslutta samarbeidet med jappsane etter fadesa 9-2x.
Renault? Tja.
Er då egentlig V**** teritorium, dei har vel ikkje noko samarbeid idag på personbilssida, foruten at V**** og Renault har felles forhandlarar i Norge og Sverige. Derimot eig Renault 20% av V**** Trucks (lastebilsdivisjonen til V****).
Porsche? Nja.
Er då NÆRT beslekta med folkeboksene, Audi og VW. Er vel ikkje akkurat det SAAB treng, å havne under same kjedelige paraply?
Mitt forslag hadde vore Scania, fått det heile over på svenske hender att, og få konsernnavnet i bruk att
Men meir reelt er nok heller om nokon svenske investorar hadde tatt over, og fått tilbake SAAB-andan i modellane som vert utvikla.
Men den som held seg levandes vil nok sjå korleis det endar. Å verte skillt ifrå GM er nok ikkje det værste som kan sje, men då må ein skikkilig kjøpar ta over, mao ikkje noko som er værre enn GM.
Renault? Tja.
Er då egentlig V**** teritorium, dei har vel ikkje noko samarbeid idag på personbilssida, foruten at V**** og Renault har felles forhandlarar i Norge og Sverige. Derimot eig Renault 20% av V**** Trucks (lastebilsdivisjonen til V****).
Porsche? Nja.
Er då NÆRT beslekta med folkeboksene, Audi og VW. Er vel ikkje akkurat det SAAB treng, å havne under same kjedelige paraply?
Mitt forslag hadde vore Scania, fått det heile over på svenske hender att, og få konsernnavnet i bruk att
Men meir reelt er nok heller om nokon svenske investorar hadde tatt over, og fått tilbake SAAB-andan i modellane som vert utvikla.
Men den som held seg levandes vil nok sjå korleis det endar. Å verte skillt ifrå GM er nok ikkje det værste som kan sje, men då må ein skikkilig kjøpar ta over, mao ikkje noko som er værre enn GM.
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Navn: Per Arne Ralle
- Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
- Sted: Bø
Køeningsegg (eller hva pokker de heter)
Tror de hadde vært en god eier... som ikke har noen andre interesser en at SAAB skulle ha tjent penger og vært ett levedyktig selskap
(En skal da ha lov til og drømme???)
Tror de hadde vært en god eier... som ikke har noen andre interesser en at SAAB skulle ha tjent penger og vært ett levedyktig selskap
(En skal da ha lov til og drømme???)
Per Arne Ralle
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
N369
"My drinking team has a racing problem"
05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Ninefive
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1447
- Bil: 2005 SAAB 9-5 Est.
- Sted: Vestlandet
Opp fra bunnen! Stå på SAAB, gjør dere fete!KongerudN344 skrev:Tviler på at GM kvitter seg med SAAB nå... De har tross alt investert masse penger. De skal jo til og med produseres på samme sted som Opel, så dette tror jeg er en lite gjennomtenkt ide. Dessuten er jo SAAB på vei oppover, bunnen må vel være nådd nå???
Mvh
N1447 Ninefive
N1447 Ninefive
Skall jeg være helt ærlig tror jeg ikke att noen av premiummerkene er spesielt intresserte. Hvorfor ta inn en gjøk-unge i det egne reiret.
Sannheten er vel også att GM har lagt ned meget store summer, bla har det vel aldri vært satset så kraftig på reklame som siden GM kom inn i bildet.
Til syvende og sist er jo problemet at selv om man bygger en bra bil ( nu ser jeg bort fra visse problem som Saab har hatt de seneste årene ), blir det ingen økonomi før man selger de i tilstekkelig stort antall.
Sånn er det bare.
De fleste av vestverdenens store bilfabrikker går jo dårlig eller halv-dårlig nu for tiden, det er i øst ekspansjonen sker.
Så, jeg holder det ikke for helt utrolig att det kan bli noen kinesere som tar over merket, de behøver jo status og noen der kjøpte jo før en tid siden sorgebarnet Rover.
Så vi får kanske lære oss å uttale Saab på kinesisk. Det blir litt av en utfordring.
Sannheten er vel også att GM har lagt ned meget store summer, bla har det vel aldri vært satset så kraftig på reklame som siden GM kom inn i bildet.
Til syvende og sist er jo problemet at selv om man bygger en bra bil ( nu ser jeg bort fra visse problem som Saab har hatt de seneste årene ), blir det ingen økonomi før man selger de i tilstekkelig stort antall.
Sånn er det bare.
De fleste av vestverdenens store bilfabrikker går jo dårlig eller halv-dårlig nu for tiden, det er i øst ekspansjonen sker.
Så, jeg holder det ikke for helt utrolig att det kan bli noen kinesere som tar over merket, de behøver jo status og noen der kjøpte jo før en tid siden sorgebarnet Rover.
Så vi får kanske lære oss å uttale Saab på kinesisk. Det blir litt av en utfordring.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo