har slitt litt med dette:/ har løstnet alle skruene og da skulle man tro det bare var å ta av dekselet... men nei da, det sitter helt fast, det må nevnes at både høytalerne og en form for luftekanal kommer ut der, så vet ikke om det har noen innvirkning på at alt er så håpløst å få løst.
Noen som kjenner til problemet eller har en guide tilgjengelig?
Hvordan få ut fronthøytalre i saab 900gl 84?
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Hvordan få ut fronthøytalre i saab 900gl 84?
Vel, jeg er ikke helt sikker på hva du mener nå. Prøver du å få opp høyttalerdekselet fra dashbordet? Isåfall skal du bare skru ut 2 skruer, og vippe det opp. det henger av og til litt, men det skal gå bra å vippe det opp om du vipper i bakkant av dekselet (altså på siden nærmest deg selv). Var det til noe hjelp, eller misforsto jeg?
Hehe unskyld for litt dårlig beskrivelse;) Høytalerdekslet får jeg av, det er jo abre å ta opp de skruene, problemet kommer når jeg skal få det av. Det sitter fast, men skjønner ikke hvorfor? Det er under dekselet 1 stk høytaler og en stk utgang for luft. det virker som det er noe slags feste i det som er under. så aner ikke hvordan jeg skal få av dette uten å bryte. ender vell med at jeg bryter hele shiten sund snart:PEirik N396 skrev:Vel, jeg er ikke helt sikker på hva du mener nå. Prøver du å få opp høyttalerdekselet fra dashbordet? Isåfall skal du bare skru ut 2 skruer, og vippe det opp. det henger av og til litt, men det skal gå bra å vippe det opp om du vipper i bakkant av dekselet (altså på siden nærmest deg selv). Var det til noe hjelp, eller misforsto jeg?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Ok. Har du prøvd å vippe dekselet litt opp, for så å trekke det mot deg? Det pleier å funke!
(Om jeg denne gangen har forstått deg riktig )
Husk at det er ledninger koblet til høyttaleren. Men disse skal være lange nok til å løfte opp dekselet!
(Om jeg denne gangen har forstått deg riktig )
Husk at det er ledninger koblet til høyttaleren. Men disse skal være lange nok til å løfte opp dekselet!
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N14
- Navn: Thomas
- Bil: Saab 9-3ss Aero 2005
- Sted: Kløfta
På min og900 (som er fra 92) så er det en "klips" som sitter på siden til der luften kommer inn ( altså på høyre side sitter den til venstre også omvendt på andre siden).
Så da må du stikke inn en liten flat trekker og trykke den sammen, også er det bare og løfte den opp mot deg.
Så da må du stikke inn en liten flat trekker og trykke den sammen, også er det bare og løfte den opp mot deg.
Saab 9-3 SS 2.0T Aero 2005mod m/ Maptun Magi
Saab 96 2-takt 1964mod
Saab 96 2-takt 1964mod
takk for tipseet:D skal ut å sjekke nå:)
var ikke helt det samme, men funket når jeg vippet opp fra ene siden:) men for et tungvint system for å feste høytalerne:P er jo festet i selve dekselet:P