Godag.
har en 9-5 My02 linear som jeg tenkte å ettermontere et automatisk dimmespeil i kabin, så jeg drog til saab å kjøte meg speilet (P/N 12772927) og fikk hentet ned manualen fra http://www.saabdocs.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Saab mente at alle modellen fra 2002 skulle være "prewired" og klar for å installere.
Men tingen var når jeg tog ned panelet og letet etter denne connectoren som vist manualen så kunne jeg ikke finne denne, men ser også det er en eldre manual til 9-5 med installasjon som beskriver at det må legges opp en ledning til lys connectoren i taket så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro lengre siden det eldre speilet bare hadde to piner som skulle koble til for strøm.
men det nue speilet er det en 5 pins connector siden jeg misstenker er for at det er innebygget kompass i speilet også.
Noen som har erfaring med installasjon av disse speilene på 9-5?
Installasjon av automatisk dimmespeil
Moderator: Moderatorer
- andiab
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1364
- Navn: Andreas Berg
- Bil: MY02 9-5 2.0T
- Sted: Sola
Installasjon av automatisk dimmespeil
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Installasjon om automatisk dimmespeil
Det speilet har ikke kompass så da kobler du bare til de to ledningene for strøm
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- andiab
- Grunnladetrykk
Re: Installasjon av automatisk dimmespeil
Men hva er da di 3 andre ledningene til da?
ifølge manualen for det partnummeret skulle d være kompass
ifølge manualen for det partnummeret skulle d være kompass
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Jeg vet ikke hva de andre kablene er til men ifølge EPC så har det speilet kun automatisk avblending...
Forresten, en (eller flere) av de andre kablene er vel for at speilet automatisk skal droppe blendefunksjonen når du legger bilen i revers.
Forresten, en (eller flere) av de andre kablene er vel for at speilet automatisk skal droppe blendefunksjonen når du legger bilen i revers.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
- andiab
- Grunnladetrykk
Så jeg vil ikke kunne utnytte alle funskjonene til speilet med andre ord?
Det jeg er mest forundra over er at ifølge saab sine hjemme sider http://www.saab.no/main/NO/no/accessori ... sult.shtml, så skal speil med et partnummer som er likt det jeg har skal passe til min bil.
Det jeg er mest forundra over er at ifølge saab sine hjemme sider http://www.saab.no/main/NO/no/accessori ... sult.shtml, så skal speil med et partnummer som er likt det jeg har skal passe til min bil.
Saab 9-5 MY02 2.0T Sedan
N1364
Saab, Move you mind
N1364
Saab, Move you mind
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Ligger ikke ferdig på alle desverre nei. HAr montert på min egen -04 og Haugens -01, oh hverken hadde noe ferdig opplegg.
De tre andre ledningene er en fra revers for autoblend ved rygging, og de to siste er til sidespeilene om de også er blendbare. (Styres da fra innerspeilet.)
Det finnes et lite ledningsnett som en bare kobler seg inn på ledningene til lampene i solskjermene.
Delenr har jeg ikke her, finne på STCS sine sider, søk på "avbländande" Det finnes to delenr der, men det er den rimeligste (rundt 170kr) som er til den vanlige utgaven.
Har bytta til den utgaven med kompass/HomeLink og den har motsatt kontakt, og der har jeg ikke funnet rett motstykke enda.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
De tre andre ledningene er en fra revers for autoblend ved rygging, og de to siste er til sidespeilene om de også er blendbare. (Styres da fra innerspeilet.)
Det finnes et lite ledningsnett som en bare kobler seg inn på ledningene til lampene i solskjermene.
Delenr har jeg ikke her, finne på STCS sine sider, søk på "avbländande" Det finnes to delenr der, men det er den rimeligste (rundt 170kr) som er til den vanlige utgaven.
Har bytta til den utgaven med kompass/HomeLink og den har motsatt kontakt, og der har jeg ikke funnet rett motstykke enda.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM