Jeg har en Saab 9-3 2000 modell som av og til har det problemet at vindusviskerne ikke vil stoppe. Jeg bor i Bergen og sånn sett så er det jo bedre at de ikke vil stoppe enn at de ikke vil gå, men det hender at det er opplett her òg
Hvis bilen har stått i ro en stund så starter de ikke av seg selv så lenge de er avslått. Men hvis jeg slår på vindusviskerne så er det ikke alltid at de går av. Dette skjer uansett om de står på intervall eller vanlig visking. Er det et relè eller noe som henger seg opp kanskje? Og er dette vanskelig å fikse selv??
Vindusviskere som ikke vil stoppe
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Vindusviskere som ikke vil stoppe
Tipper du trenger ny bryter, vet i alle fall at disse har en tendens til å ryke på 9-5 med forskjellige typer feil som resultat.
Eventuelt kan du forsøke å bytte relèet, nummer 21 i relèboksen forran i motorrommet. Dette er nok mindre sannsynlig, når et relè ryker fører det vanligvis til at det ikke slår inn.
Det er selvsagt også mulig at det er en kortslutning et sted, i så fall er det bare å sette i gang med feilsøking...
Eventuelt kan du forsøke å bytte relèet, nummer 21 i relèboksen forran i motorrommet. Dette er nok mindre sannsynlig, når et relè ryker fører det vanligvis til at det ikke slår inn.
Det er selvsagt også mulig at det er en kortslutning et sted, i så fall er det bare å sette i gang med feilsøking...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1