Dødt anlegg ng900

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
jfhaugla
Medlemsnummer: N1481
Navn: Jon Fredrik Haugland
Bil: 900SE Talladega Cab

Dødt anlegg ng900

Legg inn av jfhaugla » 27 okt 2008, 19:38

Hei;

skulle starte stereoen i dag..........dødt. Har orginalt Saab med 6 høytalere og CD-veksler. Sjekket alle sikringer, nr 11 som er for radio, nr 13 som er for radio og diagnistic og hadde ute anlegget og sjekket den som er bak på spilleren. Alle var ok. Byttet alle sikringer med nye som jeg først sjekket var ledende før jeg satte dem på plass. Sjekket de gamle og de var også hele. Det er lys i alle knapper etc på anlegget. Har el antenne så jeg rev ned deksel bak og lette etter sikring på den..... Men jeg fant ingenting.

Jeg brukte rdioen på lørdag, kjørte 40 mil, og merket ingenting før i dag. :shock: Bilen var ikke i bruk på søndag.

Har noen vært borti tilsvarende?
MVH
Jon Fredrik Haugland

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Sted: Drammen

Re: Dødt anlegg ng900

Legg inn av Henrik N449 » 27 okt 2008, 20:15

Hvis sikringen hadde gått ville det ikke lyst i spilleren ;) Funker ingen av delene? Radio/CD. Kan du se på noe display om cden blir spilt av? (lurer på om det er bare lyden som er borte, eller om den ikke er i stand til å lese av cder lenger)

jfhaugla skrev:Hei;

skulle starte stereoen i dag..........dødt. Har orginalt Saab med 6 høytalere og CD-veksler. Sjekket alle sikringer, nr 11 som er for radio, nr 13 som er for radio og diagnistic og hadde ute anlegget og sjekket den som er bak på spilleren. Alle var ok. Byttet alle sikringer med nye som jeg først sjekket var ledende før jeg satte dem på plass. Sjekket de gamle og de var også hele. Det er lys i alle knapper etc på anlegget. Har el antenne så jeg rev ned deksel bak og lette etter sikring på den..... Men jeg fant ingenting.

Jeg brukte rdioen på lørdag, kjørte 40 mil, og merket ingenting før i dag. :shock: Bilen var ikke i bruk på søndag.

Har noen vært borti tilsvarende?
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

jfhaugla
Medlemsnummer: N1481
Navn: Jon Fredrik Haugland
Bil: 900SE Talladega Cab

Legg inn av jfhaugla » 27 okt 2008, 20:27

Det skjer over hode ingenting. Trykker inn knappen og skrur opp volumet og........lydløst. =D> Displayet viser heller ingenting.
MVH
Jon Fredrik Haugland

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Andrew N1328 » 28 okt 2008, 06:46

jfhaugla skrev:Det skjer over hode ingenting. Trykker inn knappen og skrur opp volumet og........lydløst. =D> Displayet viser heller ingenting.
Med andre ord, det er som om spilleren er "av".. kan jo være dårlig kontakt en plass inni spilleren... Men virker som om det er den som er problemet.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Svar